Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Voortent stokken Jamet Louisiana.  (gelezen 7594 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MvdM

  • Gast
Voortent stokken Jamet Louisiana.
« Gepost op: april 30, 2011, 03:46:27 pm »

Hallo,

Net nieuw op dit forum en vandaag ook geprobeerd onze louisiana uit '95 op te zetten. We liepen al vrij snel tegen het probleem aan met de buizen die uit het frame moeten schuiven (3x) Deze kregen we er niet uit. Daarnaast twijfelen we er aan of de buizen er wel inzitten. Het lijkt erop, maar het spul is van grijzig pvc. Klopt dit? De tekeningen die we hebben gevonden bij dit topic zijn wel duidelijk alleen we kunnen nergens vinden hoe de koppeling aan het frame van de wagen moet.

gr.
Marcel
« Laatst bewerkt op: april 30, 2011, 03:56:16 pm door Alex »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.280
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Voortent stokken
« Reactie #1 Gepost op: april 30, 2011, 03:52:55 pm »

Dit zijn gewoon de zelfde kleur buizen als de voortent.
Die zaten bij mij los in de buizen zak en die schoof ik nooit in de buis van de wagen.
Dit omdat je ze er dan moeilijk uitkrijgt
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:Voortent stokken Jamet Louisiana.
« Reactie #2 Gepost op: april 30, 2011, 05:20:12 pm »

Hier zaten ze ook los in de zak. 3 Koperen stokken met 3 pinnetjes erin.

Als ze er echt inzitten kan je kijken of je er een combinatietang of punttang in kan duwen, deze voorzichtig openen en dan trekken.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.280
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Voortent stokken Jamet Louisiana.
« Reactie #3 Gepost op: april 30, 2011, 05:24:57 pm »

Of met een wat dunnere buis via de andere kant uit drukken.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

MvdM

  • Gast
Re:Voortent stokken Jamet Louisiana.
« Reactie #4 Gepost op: april 30, 2011, 05:28:19 pm »

Met een dunner buis van de andere kant om de buis eruit te duwen heb ik geprobeerd, echter zonder resultaat.
Ik heb de boel alweer ingepakt, maar volgens mij heb ik 1 buis gezien (los) die jullie bedoelen.
Morgen ga ik aan de hand van de tekening eerst eens alle buizen tellen.
Het idee wat ik nu heb is dat ik dus buizen mis. Is het lastig om aan buizen te komen die niet aanwezig zijn?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.280
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Voortent stokken Jamet Louisiana.
« Reactie #5 Gepost op: april 30, 2011, 05:34:45 pm »

Nou ik denk dat deze buizen wel vervangbaar moeten zijn voor universele.

Dus kijken naar diameter en dat je voortent er op verder kunt bouwen.
Anders even een Jamet dealer mailen/bellen die het dichtste bij je in de buurt zit.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

dj54

  • Gast
Re:Voortent stokken Jamet Louisiana.
« Reactie #6 Gepost op: april 30, 2011, 08:54:35 pm »

Het is niet moeilijk om aan buizen te komen elke kampeerzaak heeft die neem wel de diameter (of neem ze mee) en de lengte van de buis (Deze is trouwens altijd korter te maken)

Let wel als de buizen er nog in zitten dat je dan beide nieuw moet kopen. !!!!

Als je buizen vast in elkaar zitten zet ze overeind en spuit er wat wd40 (siliconespray) in laat ze een nachtje staan en probeer het dan nog eens. Wie weet dat het lukt.
Gelogd

MvdM

  • Gast
Re:Voortent stokken Jamet Louisiana.
« Reactie #7 Gepost op: mei 28, 2011, 04:54:22 pm »

Inderdaad, de stokken zaten er los bij. Ik had een totaal verkeerde voorstelling bij die stokken.
Een bezoekje aan de dealer was zeer verhelderend.
Gelogd

rinslll

  • Gast
Re: Voortent stokken Jamet Louisiana.
« Reactie #8 Gepost op: augustus 05, 2012, 08:38:57 pm »

Ik vind het een beetje onzin om er een nieuw topic over te openen maar we hebben de voortent prima opgezet gekregen, mede dankzij de stokken waar al gekleurd tape omzat ;)

Nu hebben we een stok, die we volgens de tekening, ter hoogte van het keukentje moeten hangen en dat is een buis met  een touw/koord erdoor heen, waar is dit voor???
Dit kunnen we namelijk niet echt vinden.
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Voortent stokken Jamet Louisiana.
« Reactie #9 Gepost op: augustus 05, 2012, 09:02:31 pm »

Ik vind het een beetje onzin om er een nieuw topic over te openen maar we hebben de voortent prima opgezet gekregen, mede dankzij de stokken waar al gekleurd tape omzat ;)

Nu hebben we een stok, die we volgens de tekening, ter hoogte van het keukentje moeten hangen en dat is een buis met  een touw/koord erdoor heen, waar is dit voor???
Dit kunnen we namelijk niet echt vinden.

Dat is de kledinghangstang voor in de kledingkast.
Dit is de 'kast' met rits die rechts van je keuken vast zit aan de binnentent.
Gelogd

rinslll

  • Gast
Re: Voortent stokken Jamet Louisiana.
« Reactie #10 Gepost op: augustus 05, 2012, 09:20:15 pm »

Aha oke thx!

Duidelijk.
Dat binnengedeelte hebben we er nu met het opzetten even niet ingehangen maar dat verduidelijkt het al.

Nu ik toch aan het vragen ben.....

Dan hebben we nog 2 smalle dunne aluminium stokjes met zwarte noppen erop, ik dacht eerst dat je die misschien ergens in kon steken en zo een flap bij een "raampje" open kon zetten.
We konden hem ook in de voortent aan 2 elastieken hangen maar of dat de bedoeling was  :H

En klopt het dat als je in de vouwwagen zelf zit en dan vanaf het bankje vanaf het middenstuk kijkt naar de dissel dat er een "open" ruimte is?
Want we hebben nog wel her en der wat flappen gevonden onder in de banken maar die matchten niet helemaal.
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Voortent stokken Jamet Louisiana.
« Reactie #11 Gepost op: augustus 05, 2012, 09:23:37 pm »

Aha oke thx!

Duidelijk.
Dat binnengedeelte hebben we er nu met het opzetten even niet ingehangen maar dat verduidelijkt het al.

Nu ik toch aan het vragen ben.....

Dan hebben we nog 2 smalle dunne aluminium stokjes met zwarte noppen erop, ik dacht eerst dat je die misschien ergens in kon steken en zo een flap bij een "raampje" open kon zetten.
We konden hem ook in de voortent aan 2 elastieken hangen maar of dat de bedoeling was  :H

En klopt het dat als je in de vouwwagen zelf zit en dan vanaf het bankje vanaf het middenstuk kijkt naar de dissel dat er een "open" ruimte is?
Want we hebben nog wel her en der wat flappen gevonden onder in de banken maar die matchten niet helemaal.

Dun aluminium met dopjes. Dit zijn 2 stokjes in elkaar, je kan ze uit elkaar trekken.
De langste twee gebruik je voor de grote ramen om de gordijntjes aan op te hangen (2 gordijntjes per stang)
De korste gebruik je voor het raampje naast de keuken (1 gordijntje met schuine bovenkant en klip aan de onderkant om aan de keukenstang te klemmen)

Boven het kopse bankje (bij de dissel) horen twee gordijntjes te hangen met een schuine bovenkant. Deze hang je aan de stokken van de buitentent.
Onderaan zit een klittenbandje waarmee je de gordijntjes aan elkaar maakt om te sluiten.
Aan de zijkanten zit een lintje om het gordijntje op te binden.

(heb net 2 weken in de Louisiana gezeten, dus het meeste is nu nog vers ;))
Gelogd

rinslll

  • Gast
Re: Voortent stokken Jamet Louisiana.
« Reactie #12 Gepost op: augustus 05, 2012, 09:26:48 pm »

Nou helemaal super  :#

Zo komen we er wel haha.

We waren er al best trots op dat we vanaf dat we begonnen tot hij stond met voortent maar ngo zonder haringen binnen een uur klaar waren, ik had me op vanalles voorbereid.

En toen hebben we hem dus opgezet met de handleiding in de hand en dan stap voor stap voorlezen enzo haha dus dat komt vast goed.
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Voortent stokken Jamet Louisiana.
« Reactie #13 Gepost op: augustus 05, 2012, 09:28:14 pm »

Nou helemaal super  :#

Zo komen we er wel haha.

We waren er al best trots op dat we vanaf dat we begonnen tot hij stond met voortent maar ngo zonder haringen binnen een uur klaar waren, ik had me op vanalles voorbereid.

En toen hebben we hem dus opgezet met de handleiding in de hand en dan stap voor stap voorlezen enzo haha dus dat komt vast goed.

Mijn record is nu 3 uur vanaf afkoppelen tot aan compleet afgespannen *kuch*
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal