Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: verduistering slaapcabine voor kind  (gelezen 18998 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

naat

  • Gast
verduistering slaapcabine voor kind
« Gepost op: mei 11, 2011, 09:58:01 pm »

wie herkent dit probleem en weet er een goede oplossing voor?
Onze vierjarige zoon heeft moeite om in het licht te slapen. Dat is dus met name in het kampeerseizoen erg lastig.
Thuis valt het raam goed te verduisteren, maar in de vouwwagen?  :N
Hij slaapt nu vaak pas heel laat en is toch vroeg weer wakker: gevolg een moe kind met alle gevolgen van dien.  :X
Wie weet een slimme oplossing?
'k Heb al gedacht over een soort overtent van verduisteringsstof over de binnentent heen, maar heb geen idee of dat haalbaar is of hoe dat moet.
Misschien zijn er nog wel simpeler of betere oplossingen?
Wie weet raad?
Gelogd

Marinajl

  • Gast
Re:verduistering slaapcabine voor kind
« Reactie #1 Gepost op: mei 11, 2011, 09:59:41 pm »

In het ondertentje laten slapen? Spannend én donker.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:verduistering slaapcabine voor kind
« Reactie #2 Gepost op: mei 11, 2011, 10:06:25 pm »

Ik herken dit probleem ... heb het zelf ook.

Ik heb er nog geen eentje, maar ga er wel eentje aanschaffen : een zwart lapje voor mijn ogen.

Simpel en heel doeltreffend, lijkt het mij. Ik slaap nu al vaak met mijn hoofd onder/in de slaapzak, maar dat is wat warm in de zomer. Soms bin ik een t-shirt om mijn hoofd. Werkt ook, maar die knoop achterop is niet heel fijn. Vandaar het idee van dat lappie.

Maar waar koop je die???
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

muis

  • Gast
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:verduistering slaapcabine voor kind
« Reactie #4 Gepost op: mei 12, 2011, 07:49:33 am »

Om de reden die Naat noemt slapen onze kinderen met lichte gordijnen: in de zomer veel licht (ook door de straatlantaarns) en in de winter ook (door de straatlantaarns). In een vorig huis hadden de kinderen wel verduisterende gordijnen.

Het heeft even geduurd voordat ze er aan gewend waren, maar onze ervaring is dat ze nu in alle omstandigheden goed slapen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

jelijn

  • Gast
Re:verduistering slaapcabine voor kind
« Reactie #5 Gepost op: mei 12, 2011, 10:49:57 am »

Een tijdje van te voren de gordijnen thuis een stukje open laten zodat het daar ook al niet zo pikkedonker meer is. Onze dochter sliep ook in het donker, lang leve de veluxdakraamverduistering met de kamerdeur dicht. Tegen de tijd dat het campingtijd werd (of lente) eerst deur op een kiertje en later het rolgordijn niet helemaal dichtklikken zodat er wat licht binnenkomt.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:verduistering slaapcabine voor kind
« Reactie #6 Gepost op: mei 12, 2011, 10:50:28 am »

Nu je het zegt ... Ik had het hier gisteren met mijn vrouw over. Ik sliep vroeger overal en nergens, maar sinds een paar jaar dus niet meer... Dat is dus sinds ik een nieuw huis heb en daar een stikke-donkere slaapkamer heb!

Weer wat geleerd! Dank je.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

jsteijn

  • Gast
Re:verduistering slaapcabine voor kind
« Reactie #7 Gepost op: mei 12, 2011, 11:53:54 am »

Als je echt een verduisterde slaapcabine wilt omdat.... je kindje geen " piratenlapje" wil, niet in een onderhangtentje kan/wil ivm de leeftijd en misschien gewoon een kind is met een sterk eigen willetje..., net als 1 van mijn rakkers.....

Kweet niet of je zelf creatief bent met de naaimachine, maar dan is het wel mogelijk.
Op de markt of een stoffenwinkel kun je verduisterende gordijnvoering kopen en die kun je aan de buitenkant volledig aan de wanden en de hemel van de cabine maken OF een hele nieuwe cabine (laten) maken.
Het zijn allemaal rechte stukken. Wel groot, maar wel recht en dus op de vele meters na, niet echt moeilijk.

De grootste uitdaging zit denk ik in de rits in het midden. Wanneer je een volledig nieuwe cabine maakt kun je de rits uit de huidige cabine hergebruiken (nieuwe ritsen kosten een klein fortuin)
Dat deel is misschien handiger om te laten naaien door een attelier ipv zelf te doen.

Succes met het kiezen van een oplossing.

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:verduistering slaapcabine voor kind
« Reactie #8 Gepost op: mei 12, 2011, 12:05:10 pm »

@jsteijn: Ademt verduisterende gordijnstof wel voldoende.

Het nieuwe huis van PaneVino heeft ongetwijfeld sus-kasten en mechanische ventilatie (net als het mijn). Een klap kar heeft dat niet (althans, die van ons niet).

Door gebrek aan frisse lucht, is mijn ervaring, gaan kinderen juist onrustiger slapen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Mieke

  • Gast
Re:verduistering slaapcabine voor kind
« Reactie #9 Gepost op: mei 12, 2011, 12:08:13 pm »

Even een wetenschappelijk antwoordje ivm slapen bij licht.
Als het donker wordt maakt je lichaam melatonine aan. Deze stof zegt eigenlijk tegen je hersens dat je moet gaan slapen. Wordt het licht dan stopt de productie van die stof en wordt je dus weer wakker. Dus op zich is het allemaal zo vreemd niet dat je kind niet wil (kan) slapen.
Bij mij helpt dat wennen aan slapen in het licht dus echt niet.
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:verduistering slaapcabine voor kind
« Reactie #10 Gepost op: mei 12, 2011, 01:26:15 pm »

Even een wetenschappelijk antwoordje ivm slapen bij licht.
Als het donker wordt maakt je lichaam melatonine aan. Deze stof zegt eigenlijk tegen je hersens dat je moet gaan slapen. Wordt het licht dan stopt de productie van die stof en wordt je dus weer wakker. Dus op zich is het allemaal zo vreemd niet dat je kind niet wil (kan) slapen.

 :off
Hihi, klopt, maar ....... daar hebben ze pilletjes voor uitgevonden hoor  :#
Ff zonder dollen.... mijn oudste heeft ADHD en die krijgt dus melatonine omdat het slapen moeilijk ging, vandaar dat ik het ken.

Wat betrefd de ventilatie van een gesloten cabine ben ik het wel eens met de auteur. Wellicht helpt het om op diverse plaatsen toch horregaas in te naaien. Misschien een idee om een horre-raampje in te naaien en die dan weer te bedekken met stof (een techniek die we allemaal kennen  :P )
Als de kleine in dromeland is dan kan dat weer opengezet worden.... toch :O
Gelogd

naat

  • Gast
Re:verduistering slaapcabine voor kind
« Reactie #11 Gepost op: mei 12, 2011, 05:14:17 pm »

Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat we in eerste instantie maar het eenvoudigste gaan uitproberen: een slaapmasker, al dan niet gepresenteerd als dubbbele piratenlap :).
als het dan nog niet helpt, zal ik toch achter de naaimachine moeten kruipen (wat ik niet erg vind). Wel goed om aan de ventilatie te denken.
Lijkt me toch niet zo'n eenvoudig project.
Het fijnste is het natuurlijk als zo'n slaapmasker helpt.
En wat het licht betreft: ik heb jarenlang als kind witte gordijnen gehad en ik het er nooit aan kunnen wennen.
Ook ik lag 's zomers uren wakker, en werd zelfs al wakker van de volle maan. Nu ons kind daar ook last van heeft, wil ik dat wel serieus nemen.
Ik heb het altijd heel irritant gevonden.

Wordt vervolgd...
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:verduistering slaapcabine voor kind
« Reactie #12 Gepost op: mei 13, 2011, 03:10:47 pm »


Maar waar koop je die???

Ook gewoon bij drogist, DA of Etos oid. Nout slaapt er ook mee ivm het soms moeten slapen op de vreemdste momenten!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:verduistering slaapcabine voor kind
« Reactie #13 Gepost op: mei 13, 2011, 09:02:20 pm »

Wij hebben vroeger heel wat stoffen gekleurd (voor bijvoorbeeld een bank of stoel) met speciale verf voor stof.
Dat ging dan in een emmer water en daar de stof in.

Het lijkt me dan ook niet vreemd om dat met een binnentent te doen en dan natuurlijk met zwarte verfstof.
Volgens mijn vrouw kun je dit bij de drogist kopen en gaat dat gewoon met koud water.

Ik weet dat binnententen wassen met de machine krimp als gevolg kan hebben, maar dat gaat dan om lauw of warm water dacht ik.

Misschien kun je ergens een tweedehands binnentent op de kop tikken om het mee uit te proberen.

Succes

Arno
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Jeroenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re:verduistering slaapcabine voor kind
« Reactie #14 Gepost op: mei 14, 2011, 03:28:55 pm »

wij hebben een cabanon met een donker blauwe slaapcabines. Het is niet echt donker maar is een heel stuk donkerder dan de witte slaap cabines. wij zijn er erg blij mee. Dus misschien is verven of een andere kleur stof gebruiken een goede oplossing. maar echt verduisterend dat het echt pikkedonker is is het niet.

Groet Jeroen
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal