Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Mistlicht  (gelezen 10495 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ishirra

  • Gast
Mistlicht
« Gepost op: mei 14, 2011, 10:38:51 am »

Ik heb gemerkt dat m'n KC geen mistlicht heeft achteraan.  Ik weet dat dit sinds enkele jaren verplicht is.  Hoe kan ik daar nu een mistlicht installeren, zonder de buitenkant te hard te beschadigen om lekken te voorkomen?
Gelogd

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 213
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re:Mistlicht
« Reactie #1 Gepost op: mei 14, 2011, 11:23:11 am »

Wat voor aansluiting heeft de VW? een 7-polige of meer? Je kan uit diverse modellen kiezen maar stuk voor stuk zullen deze met boutjes en moertjes aan de wagen vastgezet moeten worden. Er zijn magnetische maar ik denk dat de lak dan duurder wordt dan de brief..

Is er geen garage in de buurt die het voor weinig wil installeren?
Gelogd

ishirra

  • Gast
Re:Mistlicht
« Reactie #2 Gepost op: mei 14, 2011, 07:29:29 pm »

Ik denk dat ik de hele lichtblokken achteraan moet vervangen. Het is een 7-polige stekker, mijn auto krijgt een 13-polige volgende week (heb nieuwe auto gekocht voor ik de klapcaravan kocht, vond het toen niet nodig om een trekhaak te hebben,  ::))...
Moet de bekabeling van de klapcaraven dan niet veranderd worden?Pffff, denk dat dit iets gaat zijn dat ik zelf niet kan aanpassen. 
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Mistlicht
« Reactie #3 Gepost op: mei 14, 2011, 07:55:06 pm »

Hier zijn adapters voor.

Maar je moet waarschijnlijk een draad trekken en die op pin 2 aansluiten.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

ishirra

  • Gast
Re:Mistlicht
« Reactie #4 Gepost op: mei 14, 2011, 08:18:03 pm »

Ja dat bedoel ik. Ik kom dan een draad te kort voor het mistlicht.
Een nieuwe blok heeft tegenwoordig ook achteruitrijlichten. Dus daar zal ik dan ook een draad voor nodig hebben....

De laatste nieuwe bloklichten worden trouwens aangesloten door middel van een 'stekkertje' dacht ik?  Kan het misschien maar beter overlaten aan iemand die er iets van kent voor m'n lichten het helemaal niet meer doen  :#
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2011, 08:21:14 pm door ishirra »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Mistlicht
« Reactie #5 Gepost op: mei 14, 2011, 08:26:26 pm »

Je hoeft niet alle opties aan te sluiten alleen die verplicht zijn.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

ishirra

  • Gast
Re:Mistlicht
« Reactie #6 Gepost op: mei 14, 2011, 08:27:55 pm »

Ah, dus het is toegelaten de achteruitrijlichten niet aan te sluiten? Dat wist ik niet!
Dus gewoon op pin 2 aansluiten en dan zou het mistlicht moeten werken, tenzij de vorige eigenaar er al aan liggen prullen heeft natuurlijk....
Gelogd

kale jan

  • Gast
Re:Mistlicht
« Reactie #7 Gepost op: mei 15, 2011, 04:29:07 pm »

als er op je vw ook acheruitrijverlchting zit, moet je deze ook aansluiten, onder het mom van wat er op zit dient ook te werken
Gelogd

ishirra

  • Gast
Re:Mistlicht
« Reactie #8 Gepost op: mei 15, 2011, 05:09:00 pm »

En op welke pin moet het achteruitrijlicht aangesloten worden dan?
Gelogd

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 213
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re:Mistlicht
« Reactie #9 Gepost op: mei 15, 2011, 05:16:17 pm »

Zie: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,6796.msg73614.html#msg73614 voor een schema van alle huidige stekkers.

Als je een 13-polige laat monteren, monteer dan een multicon west, deze heeft als voordeel dat de "gewone" 7 polige stekker gewoon aangesloten kan worden. Als er een jaeger wordt gemonteerd, zul je een andere stekker op de VW moeten monteren.
Gelogd

ishirra

  • Gast
Re:Mistlicht
« Reactie #10 Gepost op: mei 15, 2011, 05:53:07 pm »

Heb een mistlicht met schakelaar gevonden. Je bevestigt dit gewoon met draadjes aan je bestaande achterlicht, en klaar is kees.  Ok, als er mist opkomt moet je wel uitstappen om het manueel aan te zetten maar dit is voorlopig goed genoeg.  De klapcaravan word na de huwelijksreis waarschijnlijk toch gestript (zowel binnen als buiten) en alles vervangen zodat hij er weer 20 jaar tegen kan....
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Mistlicht
« Reactie #11 Gepost op: mei 15, 2011, 06:38:18 pm »

Volgens mij moet je je mistlamp vanuit de auto kunnen bedienen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Henk CC

  • Gast
Re:Mistlicht
« Reactie #12 Gepost op: mei 15, 2011, 07:14:17 pm »

Je moet inderdaad de mistlamp van uit het trekkende voertuig bedienen. En als het goed is aangesloten gaat de lamp op de auto uit.
Henk
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:Mistlicht
« Reactie #13 Gepost op: mei 15, 2011, 09:49:04 pm »

Is het niet meer dan een hype geweest en zou er echt op gecontroleerd worden? Ik heb nog nooit gehoord dat iemand een bekeuring heeft gehad vanwege het ontbreken van zijn mistachterlicht op de aanhangwagen.
Gelogd

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 213
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re:Mistlicht
« Reactie #14 Gepost op: mei 16, 2011, 08:43:32 am »

D'r is altijd iemand de eerste..

De boete is overigens: Mistachterlicht ontbreekt (indien verplicht) ? 60

Mistachterlicht verplicht - waneer wel en wanneer niet?

Aanhangwagens met een toegestane maximum massa van niet meer dan 750 kg
Deze moeten vanaf 1 juli 2006 zijn voorzien van één of twee mistachterlichten. Deze verplichting geldt ongeacht het bouwjaar van de aanhangwagen.
Op deze regel geldt de volgende uitzondering: Als het voertuig dat de aanhangwagen trekt geen mistachterlicht heeft, hoeft de aanhangwagen ook niet voorzien te zijn van een mistachterlicht.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal