Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Mistlicht  (gelezen 10497 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Mistlicht
« Reactie #15 Gepost op: mei 16, 2011, 10:24:36 am »

Je moet inderdaad de mistlamp van uit het trekkende voertuig bedienen. En als het goed is aangesloten gaat de lamp op de auto uit.
Henk

Ik heb er ook één op zitten met een schakelaar.
Op zich kan ik deze dus vanuit de auto bedienen, als ik de verlichting (totaal) aanzet gaat deze mee branden en doe ik alles uit gat ook de mistlamp uit.

Dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling maar ik weet niet of er ergens beschreven staat dat deze "afzonderlijk" in en uitgeschakeld moet kunnen worden?

Iets over mazen en netten en wetten  :#
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

ishirra

  • Gast
Re:Mistlicht
« Reactie #16 Gepost op: mei 16, 2011, 10:22:19 pm »

dit mistlicht is trouwens alleen maar voor onze reis naar schotland binnen 4 weken.  Na de zomer word de caravan helemaal gestript en heringericht.  Er komt dan volledig nieuwe verlichting rondkom, nieuwe kabels getrokken en overgeschakeld naar een 13-polige stekker dat ik een accuutje kan steken zodat indien we ergens op een parking moeten slapen we toch licht hebben zonder dat ik de batterij van de auto leegtrek.  Ja ja, grootse plannen, moet alleen zien dat ik ze kan verwezelijken  ::)
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Mistlicht
« Reactie #17 Gepost op: mei 22, 2011, 11:33:09 am »

ik heb vorigeweek en kabel setje gekocht en daar zit in de stekkerdoos en schakelaar die automaties de mistlamp van je auto uitschakeld als je de vw aankoppeld dus geen gezeur met schakelaars op lampen of afstand bedieningen
Gelogd

rosco

  • Gast
Re:Mistlicht
« Reactie #18 Gepost op: mei 23, 2011, 08:30:26 pm »

 je hebt ook losse mist achterlichten die werken met een draadloze afstands bediening.
je haalt de voeding van de lamp van het achterlicht af.
afstands bediening voor in de auto.
er is ook een uitvoering met een klein schakelaartje op het mist achterlicht.
en dan moet je de auto uit om de mist achterlamp aan te doen.
volgens mij is het niet bij wet geregeld dat de lamp van uit het voertuig bediend moet worden.
er zit wel een micro schakelaar in de aansluiting op de auto deze schakeld de mistlamp uit van de auto.
als je de keuze hebt laat dan een west multycon monteren daar past zowel een 7 polige stekker in maar ook een multycon west 13 polig.
veel sucses
 
Gelogd

ishirra

  • Gast
Re:Mistlicht
« Reactie #19 Gepost op: mei 23, 2011, 09:07:37 pm »

Ze hadden dat type stekker niet, dus moest ik eventueel een andere stekker laten steken bij een andere firma (twee keer kosten) het word dus een Jaeger type of zoiets, dus een overloop gebruiken is de boodschap.....  Het mistlicht dat ik besteld heb heeft inderdaad een kleine schakelaar aan het mistlicht zelf, dus ik moet uit de auto.  Voor 100 euro extra kon ik er een afstandsbediening bijdoen maar dat vond ik wat duur aangezien na de zomer alles aangepast word.  Ik ga de elektra in de caravan volledig vervangen, en er een 13-polige stekker opzetten, zodat ik er een accuutje kan indoen voor onderweg.  Je weet nooit of we eens op een parking moeten slapen...
Ach, we trekken ons plan wel. Ik denk na de huwelijksreis dat ik ga thuis komen met een lijstje van wat ik er allemaal wil aan veranderen  ::)
Gelogd

deehbeeh

  • Gast
Re:Mistlicht
« Reactie #20 Gepost op: mei 23, 2011, 09:17:24 pm »

je hebt ook losse mist achterlichten die werken met een draadloze afstands bediening.
klopt, hier http://www.kampeerdump.nl/defa-mistachterlicht-op-afstandbediening-1.html een voorbeeld van een mistachterlicht met afstandbediening dat goedkoper is dan de bekeuring ;)


volgens mij is het niet bij wet geregeld dat de lamp van uit het voertuig bediend moet worden.
Dat is het wel, zie http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/moet-een-aanhangwagen-een-mistachterlicht-hebben.html
Gelogd

ishirra

  • Gast
Re:Mistlicht
« Reactie #21 Gepost op: mei 23, 2011, 10:30:59 pm »

Nou ik ga het erop wagen om met een schakkelaar te werken.  Hopelijk zeggen ze er niks van.
Gelogd

deehbeeh

  • Gast
Re:Mistlicht
« Reactie #22 Gepost op: mei 23, 2011, 10:43:35 pm »

Ja, lijkt me sterk dat ze daar moeilijk over doen. Als je kijkt hoeveel mensen er met mistlicht ingeschakeld rijden terwijl dat helemaal niet mag/nodig is...

Was ook meer voor mensen die het zeker willen weten en nog iets moeten gaan aanschaffen.
En hoe het in het buitenland geregeld is weet ik trouwens ook niet.
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:Mistlicht
« Reactie #23 Gepost op: mei 24, 2011, 09:50:01 am »

Ik heb zelf ook zo'n losse unit met de afstandsbediening (die ligt in de auto) gemonteerd. Ik heb op de Flyer van die 'grote' lichtunits, waarbij ik het mistlampje in een 'vrije' spiegel kon draaien.  Daarbij heb ik de stroom om het lampje te laten branden, via de aan/uit schakelaar (heb ik in de wagenbak gemonteerd), weggetrokken bij het lampje van de verlichting. En dat werkt. Het enige is wel dat de mistunit alleen brandt wanneer de verlichting aanstaat. Maar ja, dat is geen issue, want ik rijd overdag altijd al met verlichting aan.

Maarre.....ik ben dus er nooit op gecontroleerd en heb de unit ook nooit gebruikt....
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Mistlicht
« Reactie #24 Gepost op: mei 24, 2011, 11:26:38 am »

dat je verlichting brand als je mistlamp aan is dat is goed mistlicht werkt altijd in combi met licht
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Mistlicht
« Reactie #25 Gepost op: mei 24, 2011, 07:45:31 pm »

bij mij doet de mistlicht het pas als ik thv de accu een zekering in de constante stroomdraad zet.
mocht het echt mistig worden dan wil ik wel overwegen om er even een zekering in te prikken maar eigenlijk gebruik ik in de solo auto nooit mijn mistlichten.
voor mij is het meer dat het mistlicht op de vouwwagen zit om bekeuringen te ontlopen want gebruiken zal ik hem niet. hooguit als je echt geen hand voor ogen ziet
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Mistlicht
« Reactie #26 Gepost op: mei 25, 2011, 04:17:43 pm »

Dan vraag ik me wel af of je met deze constructie je doel zou halen. Je moet vanuit je auto zonder knutselen het maastricht kunnen in en uitschakelen.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Mistlicht
« Reactie #27 Gepost op: mei 25, 2011, 04:19:11 pm »

Damn, you autocorrect :) mistlicht, niet maastricht...
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Mistlicht
« Reactie #28 Gepost op: mei 25, 2011, 04:21:56 pm »

Damn, you autocorrect :) mistlicht, niet maastricht...
:H :H :H :H :H :H :H :H :H
Hele geruststelling: ik ben niet de enige. :)


Gelogd

ishirra

  • Gast
Re:Mistlicht
« Reactie #29 Gepost op: mei 25, 2011, 05:33:24 pm »

Zoals ik al zei, dit is maar een tijdelijke oplossing voor deze reis.  De tijd ontbreekt me om nu nog nieuwe draad en dergelijke te installeren.  Ik heb de klapcaravan recent gekocht, en het enige dat ontbreekt is een mistlicht.  Ik ben druk bezig met m'n huwelijk binnen 3 weken, dus de uren werk aan het trekken van nieuwe draad en deze weg te werken ontbreekt me momenteel.....
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal