Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Mistlicht  (gelezen 10498 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Mistlicht
« Reactie #30 Gepost op: mei 25, 2011, 05:44:00 pm »

ff zo maar het verhaaltje van de stroom toevoer in de klapvan aan de achterkant onder je caravan zit een verdeel doos daar kan je dus rommelen aan je draden en binnen door je banken gaan de draden achter naar buiten voor de lichten en er zit jammer genoeg geen blauwe draad bij voor mist licht maar een beetje krea kan je je achter lichten via 1 draad laten branden dan heb je en draad over voor je mist lamp maar dat moet je ff op je gemak bekijken suc6
Gelogd

MRRV

  • Gast
Re:Mistlicht
« Reactie #31 Gepost op: juni 09, 2011, 11:20:07 am »

Bij mijn vouwwagen zit het mislicht op stroompunt 2 van de 7 polige stekker. Wanneer ik mijn mistachterlicht op de auto aanzet gaat ook die van de vouwwagen aan.
Punt 2 is normaal gebuikt voor constant 12v stroom.
Als ik kijk hoe mijn stroom van de trekhaak is aangesloten klopt het ook dat ik geen contante 12V meer heb. Misschien dat je hier iets mee kan doen.
Gelogd

ishirra

  • Gast
Re:Mistlicht
« Reactie #32 Gepost op: juni 09, 2011, 03:33:56 pm »

Ik merkte op dat wanneer ik de mistlichten van de auto aandeed dat de binnenverlichting van m'n klapcaravan gingen branden.... Deze draad heb ik dus verwijderd en mn mistlicht aangekoppeld aan pin 2 van m'n stekker (via de verdeeldoos).  Ik heb nu wel geen binnenverlichting maar ja vond dat al een rare situatie. Als ik verlichting wou moest ik de wagen laten draaien met de mistlamp op of de binnenverlichting deed het niet.  Ach, een kampinglamp doet wonderen.  Na de zomer worden alle draden vervangen en gaat er een 13-polige stekker op zodat ik een batterij kan inbouwen enz.

Bedankt voor alle tips, ik zou er anders een zootje van gemaakt hebben.
Hij staat nu klaar om zondag richting Schotland te vertrekken, eerst zien dat ik zaterdag m'n trouwfeest nog doorkom zonder het gebruikelijke pijnlijke haar in de ochtend  :#
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:Mistlicht
« Reactie #33 Gepost op: juni 09, 2011, 06:01:00 pm »

Nou daar sta je dan met je vouwwagen en je nieuwe losse mistlicht bij de monteur...
Hij doet een rondje, vraagt welk bouwjaar is het...
"2006 meneer"
Zou je misschien het mistlicht in de auto even aan willen doen...
"Ok meneer"...
Komt u eens achter de wagen kijken...
"Huh... het mistlicht brand gewoon meneer..."
vanaf 2006 zijn veel mistlichten ge?ntegreerd in de achterlichten
"U wordt bedankt meneer"
U kunt wel gaan  :H
Gelogd

ishirra

  • Gast
Re:Mistlicht
« Reactie #34 Gepost op: juni 09, 2011, 07:29:35 pm »

De mijne is van 1980, dus ver voor het verplichte mistlicht  :#
Ach ik heb er eentje nu, ze kunnen me niks meer maken.  Moest het nou zijn dat ik het niet aangekoppeld kreeg dan had ik m'n vrouw wel achteraan op de klapcaravan gezet en gezegd tegen haar: "als je snel genoeg zwaait met die zaklamp merken ze jou wel op tijd op hoor lieverd!"  :H
Gelogd

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 437
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re:Mistlicht
« Reactie #35 Gepost op: juni 09, 2011, 10:12:52 pm »

als je een auto hebt waar geen mistachterlicht op zit hoeft de vouwwagen er ook geen....... :+
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

ishirra

  • Gast
Re:Mistlicht
« Reactie #36 Gepost op: juni 09, 2011, 10:44:04 pm »

Mijn auto is van juli vorig jaar... spijtig genoeg was het mistlicht geen optie dat ik kon weglaten  ;)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal