Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: verlichting in de voortent  (gelezen 22265 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

josvlyer

  • Gast
verlichting in de voortent
« Gepost op: mei 17, 2011, 02:43:25 pm »

Sinds vorige jaar nemen we meestal electra op de camping (voor de koelkast)
voor de verlichting gebruiken we de gaslamp (mooi warm leeslicht)
heeft iemand een tip welke electrische lamp dit soort licht geeft?
(led en tl zijn zo kil)
Gelogd

muis

  • Gast
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #1 Gepost op: mei 17, 2011, 02:49:21 pm »

qua lamp kun je dan kiezen voor warm wit. Welke kampeerlamp dit heeft durf ik niet te zeggen (wij hebben een benzinelamp)
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #2 Gepost op: mei 17, 2011, 02:50:27 pm »

Je hebt van die getinte elektrische lampen, die zijn dan niet helder wit maar warmer gekleurd. Die gebruik ik ook in de tent. Hoe het tegenwoordig met het arsenaal aan LED- en spaarlampen zit weet ik niet, maar veel bouwmarkten hebben ze nog wel in het schap liggen.

Je moet dan zoeken naar een lamp met een kleurtemperatuur van minder dan 2800 K (= een gewone gloeilamp). Een lagere kleurtemperatuur geeft een warmer licht.

Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #3 Gepost op: mei 17, 2011, 05:51:21 pm »

Gebruik zelf een benzinelamp van coleman, perfect licht, mooi warm en helder als je 'm hoger zet.
En zuinig....één liter colemanfuel (?3.95) voor een kampeer jaar (4x weekend, 1x 1 week en 1x 3 weken)

Electrisch....doe ik niet aan....heb ik geen ervaring mee.

Ooit een LED lamp, daar heb ik bakpapier omheen gedaan ::) ::), leuk resultaat......
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #4 Gepost op: mei 17, 2011, 07:02:45 pm »

Ik heb voor onze klapper twee klemspotjes gekocht bij de KARWEI, waren maar 12 euro per stuk  ik kon er een 15% kortingsticker op en ik had nog een 'kortingscoupon' van 5 euro.

Ik had nog een paar spaarlampen thuis liggen even proberen welke leuk (lees voldoende en sfeervol) licht geeft.

Dan is het qua bedrag nog eens leuk.
Die spotjes kan ik dus overal waar ik een buis tegenkom, en dat is zowat overal, klemmen en spaarlampen worden niet zo warm als gloeilampen dus ook minder brandgevaar.

Ik heb ook nog een paar ledlampjes met magneet, die heb ik bijvoorbeeld één in de disselbak zitten aan de deksel, altijd handig als je in het donker of schemer iets moet pakken.  :J

Moet zeker gaan lukken

Oh ja dan gaat er ook nog een arsenaal zaklampen mee voor de kids, voor mij, voor nood. is een beetje een tic van mij ::)

Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

mvdkant

  • Gast
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #5 Gepost op: mei 17, 2011, 08:04:03 pm »

wij hebben een voortentlamp die je aan de nokstok kunt bevestigen.
tevens hebben we een led lamp op zonneenergie, handmatig opladen via draaien of 230v oplader, kan allemaal.
een spotje van de ikea met een clip om deze aan een tentstok oid. te bevestigen.
2 simpele lampjes die je aan en uit schakelt dmv drukken op de lampekap.
2 zaklampen voor in en om de wagen.

Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #6 Gepost op: mei 17, 2011, 10:35:27 pm »

(De vraag was alleen: "Welke elektrische lamp geeft ook van dat gezellige warme leeslicht?"...  ;) )
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #7 Gepost op: mei 17, 2011, 11:23:21 pm »

 :O sorry :O  lette niet goed op
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #8 Gepost op: mei 18, 2011, 01:18:35 am »

Ik heb een 'niet-groen' antwoord ... Wij hebben alleen de 400/800/1200 wat halogeen lamp ... ehhhh. kachel (!) aan. Die geeft echt super gezellig licht!

LED is echt een no-go, qua gezelligheid. Iets met een spaarlamp is een goede keuze in deze. Je hebt ook 'kampeer-lampen' met spaarlamp. Die geven het gezellige licht. Ik ben geen ander soort kamp tegen gekomen die dat ook doet, behalve een lampje op elektra.


Nou, misschien nog een benzine/olie lamp ... maar of dat altijd fijn is om bij te lezen betwijfel ik een beetje. Wat mij betreft dan toch een batterij/accu-spaarlamp combinatie.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

fam.doorzon

  • Gast
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #9 Gepost op: mei 18, 2011, 06:54:53 am »

Wij nemen altijd een sliert kerstverlichting mee! Gezelligheid gegarandeerd  :+
Gelogd

screech

  • Gast
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #10 Gepost op: mei 18, 2011, 08:33:34 am »

Wij hebben ook altijd stroom op de camping,... maar we kiezen toch nog steeds voor de gaslamp.
We hebben wel een elektrische camping spaarlamp, maar die kan alleen maar op standje 'goed-om-te-lezen-maar-niet-gezellig-bij-een-spelletje'.
Kortom, wij houden lekker de gaslamp bij de hand. Die kan je gewoon goed stellen, wil je sfeer, óf wil je even wat goed op de kaart uitzoeken.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #11 Gepost op: mei 18, 2011, 10:36:41 am »

Bij onze plaatselijke kampeersuper hebben ze nu voor een tientje of 3, 4 zo'n LED-buis, werkend op zowel 12v als op 230v. Tot mijn verbazing geeft dat ding een verrassend warm geelachtig licht af! Doet echt niet aan het kille LED-licht denken. Zit er aan te denken zelf zo'n ding te kopen.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #12 Gepost op: mei 18, 2011, 02:05:09 pm »

LED is echt een no-go, qua gezelligheid. Iets met een spaarlamp is een goede keuze in deze. Je hebt ook 'kampeer-lampen' met spaarlamp. Die geven het gezellige licht. Ik ben geen ander soort kamp tegen gekomen die dat ook doet, behalve een lampje op elektra.


Nou, misschien nog een benzine/olie lamp ... maar of dat altijd fijn is om bij te lezen betwijfel ik een beetje. Wat mij betreft dan toch een batterij/accu-spaarlamp combinatie.

Benzinelamp geeft bijna dezelfde lichtopbrenst als gas. maar is goed dimbaar....
Dus je kan er zeker bij lezen.

En LED....is me te koud en kil licht.(maar er bakpapier omheen doen is zo slecht niet.....maar kan er moeilijker bij lezen
Gelogd

jaap

  • Gast
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #13 Gepost op: mei 18, 2011, 02:47:49 pm »

Wij gebruiken een klein compact schemerlampje met drie lichtstanden. De pit is een spaarlamp softtone flame. Die spaarlampen halen wij bij een klein zaakje voor elektrisch apparatuur. Zelf heb ik ze bij een doorsnee winkel nog nooit gezien. Het geeft een warme en gezellige sfeer, zeker in combinatie met een schemerlampje.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #14 Gepost op: mei 18, 2011, 02:55:08 pm »

Wij gebruiken een klein compact schemerlampje met drie lichtstanden. De pit is een spaarlamp softtone flame. Die spaarlampen halen wij bij een klein zaakje voor elektrisch apparatuur. Zelf heb ik ze bij een doorsnee winkel nog nooit gezien. Het geeft een warme en gezellige sfeer, zeker in combinatie met een schemerlampje.

flame!!

Dat is de kreet die ik zocht bij dat "warmere gloeilamplicht" ! Die moet je hebben dus.  ;) 
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal