Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: verlichting in de voortent  (gelezen 22262 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

screech

  • Gast
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #30 Gepost op: juli 22, 2011, 11:40:58 am »

haha, leuk een lampenkap, toch wel met een bijpassende vouwwagen hoop ik??? Zo eentje, ook met rouches.
Gelogd

spanbandje

  • Gast
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #31 Gepost op: augustus 14, 2011, 04:21:09 pm »

Wij hebben een hanglamp in de voortent die we met een schakelaar en t Rips aan de binnentent binden en dit via een stekker met een stekkerdimmer, zodat we altijd de juiste lichtsterkte hebben, ook aan de luifel hangt een hanglamp van plastick met een 60 watt lamp die we met een stekker dimmer regelen, wil je sfeer zachtjes laten branden, heb je even wat meer licht nodig even aan de dimmer draaien en je hebt 60 watt. of hoger als je de lamp dimt geeft dit ook gelijk een sfeer licht.
stekkerdimmer tot 150 watt kost ? 5,- dit zijn de kosten niet.
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #32 Gepost op: augustus 20, 2011, 01:11:52 pm »

Wij hebben van de wit 2 van die led klemspots. http://www.de-wit.nl/nl/led-clipspot
Geeft ontzettend mooi en sfeervol licht.
Gelogd

Guido

  • Gast
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #33 Gepost op: augustus 21, 2011, 07:59:23 am »

Weet iemand waar je zo'n rits gekleurde lampjes kan kopen? Ziet er erg gezellig uit!
Gelogd

muis

  • Gast
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #34 Gepost op: augustus 21, 2011, 09:49:12 am »

bij de Xenos of action verkopen ze die
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #35 Gepost op: september 05, 2011, 12:05:06 pm »

Wij gebruiken nu nog een CG gaslamp, maar vinden de prijs erg hoog. 3 weken camperen op 8 euri gas.

Nu gaan we voor een staande tafellamp die niet heel fel hoeft te schijnen want als ik wil lezen neem ik een apart boeklees-lampje. Kosten een drol bij de action en zij LED en gaan superlang mee.

Gelogd

michielwoerden

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: verlichting in de voortent
« Reactie #36 Gepost op: september 16, 2012, 08:47:56 pm »

Wij hebben 2 lampen bij ons.. 1 looplamp en een bulley. De looplamp hangt in de tent van de oudste. De bulley klem ik op een tentstok. Beide  met een gloeilamp maar het belangrijkste; ik heb bij beide een snoerdimmer geplaatst. We kunnen dus fel licht hebben als we dit nodig hebben en sfeerverlichting voor de andere ogenblikken.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: verlichting in de voortent
« Reactie #37 Gepost op: september 17, 2012, 05:51:37 am »

Wij gebruiken al een paar jaar een oplaadbare lamp met spaarlamp van de Aldi. Bevalt prima. Alleen dit jaar hebben we voor het eerst een oude looplamp meegenomen van 8 Watt, die ik altijd in de schuur gebruikte. En  die bevalt prima, meer en beter licht dan de Aldi lamp. We hebben ook LED looplampen, maar vinden dat licht te verblindend. Je moet de lamp altijd zo hangen dat je er niet recht in kijkt. Maar zijn weer wel erg handig als zaklamp.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Miss BBQ

  • Gast
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #38 Gepost op: september 17, 2012, 08:31:06 am »

Weet iemand waar je zo'n rits gekleurde lampjes kan kopen? Ziet er erg gezellig uit!

Je zou ook kunnen overwegen om de kerstuitverkoop af te wachten. Ook altijd leuke lampensnoeren te koop dan.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #39 Gepost op: september 17, 2012, 07:46:38 pm »

Je zou ook kunnen overwegen om de kerstuitverkoop af te wachten. Ook altijd leuke lampensnoeren te koop dan.
Moet je wel LED nemen, want de gewone nemen nogal wat electriciteit. 16,4 Watt per meter. Staan mensen niet zo bij stil.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #40 Gepost op: september 18, 2012, 10:53:09 am »

Moet je wel LED nemen, want de gewone nemen nogal wat electriciteit. 16,4 Watt per meter. Staan mensen niet zo bij stil.

Lekker belangrijk voor max 6 weken vakantie in een jaar waarbij het ding 2 uur per dag brandt. Een snoer van 5 meter is dan 80 watt.
Energie besparen kun je beter thuis doen waar de lampen 's winters 8 uur op een dag branden.

Overigens kun je die snoeren heel goed bij conrad bestellen. Daar heb ik hem ook vandaan.
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/590354/Lichtslang-pen-light-Transparant-5-m-Lichtketting/SHOP_AREA_22608&promotionareaSearchDetail=005

Ik vind het erg fijn licht. Net genoeg om te lezen, maar toch ook gezellig. Wij hebben 1 slang die zowel de voortent als onder de luifel verlicht.
« Laatst bewerkt op: september 18, 2012, 10:54:40 am door Taan »
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: verlichting in de voortent
« Reactie #41 Gepost op: september 19, 2012, 12:36:19 pm »

Ondertussen hebben we ervaring opgedaan.
Voor het lezen hebben we geen licht meer nodig omdat we een e-reader met achtergrondverlichting hebben  :J

De lampen die wij gebruiken zijn allemaal LED en ik vind ze niet echt kil.
We hebben 3 kleine van de action en een grote van obelink http://www.obelink.nl/kampeerartikelen/verlichting/campinglamp.html?category_params=category_id%3D1219

deze heeft 2 lichtstanden en is niet kil (vind ik)

Wij gaan voor lampen op batterijen omdat we dan geen last hebben van snoeren en ze makkelijk even ergens anders kunnen staan.. De batterijen zijn 5 weken meegegeen. Bij ons voldoende voor een heel seizoen.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: verlichting in de voortent
« Reactie #42 Gepost op: september 19, 2012, 01:23:00 pm »

Wij hadden in de tent deze verlichtings set op daglicht paneel:



Maar omdat de accu het na 1 1/2 jaar al heeft begeven hebben we nu gewoon een snoertje met een lampekap opgehangen,snoerdimmer er tussen en we hebben veel licht om te lezen / kaarten of gezellig gedimd licht wanneer we dat willen.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal