Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: ervaringen tarp?  (gelezen 46805 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mieke

  • Gast
ervaringen tarp?
« Gepost op: mei 25, 2011, 11:22:12 am »

Na mijn weekje kamperen in de wei bij buurman boer viel me toch op dat ik bij regen weinig plek in de voortent overhoud. Vooral als ik moet koken in de tent.
Nu loop ik met de idee rond om een tarp aan te schaffen zodat ik bij regen daar onder kan koken.

Er zijn echter zo veel soorten en vormen. Ik vroeg me af of iemand al ervaring heeft ?
Gelogd

screech

  • Gast
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #1 Gepost op: mei 25, 2011, 11:30:36 am »

wij hebben een ruime voortent, en een luifel. Maar een paar jaar geleden voor weinig geld een tarp gekocht. Ook de kwaliteit is lager, maar het bied toch nog lekker wat schaduw.
Met regen gebruiken we hem niet, want dan is de voortent groot genoeg.

Het voordeel van een tarp is dat je hem op vele manieren op kan zetten. Dus als een soort windscherm neerzetten kan, maar ook volledig als luifel gebruiken kan. één punt naar beneden, of 2 punten. Eventueel zou je er een tentje van kunnen maken voor kids, leuk om te spelen. Het leuke van een tarp is dat je er vele kanten mee op kan.
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #2 Gepost op: mei 25, 2011, 12:07:27 pm »

Wij hebben er ook een, is gemakkelijk. Gebruiken hem soms en soms ook niet. Tijdje amls luifel gebruikt bij de tent. Kun je inderdaad gebruiken voor extra schaduw naast de vw. Dit jaar hebben we een jonge camping met weinig schaduw en dan gaat ie weer mee. Niet echt te gebruiken met regen.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #3 Gepost op: mei 25, 2011, 12:30:56 pm »

Wij hebben sinds enkele jaren een tarp mee op vakantie. Is een vierkant model van Bocamp ( 4 x 4 meter) gemaakt van lichtgewicht beige katoen.
Daar hebben we vier lichtgewicht telescopische stokken bij gekocht, zodat we elke vorm en model kunnen realiseren.
Tot dit jaar veel gebruikt als verlenging van de luifel van onze Holtkamper Cocoon, vooral bij dagen met veel zon en hoge temperaturen. Is niet alleen voor jezelf lekker om op het heetst van de dag in de schaduw te kunnen liggen maar ook voor onze honden. Het voordeel van een tarp is dat de wind er lekker onderdoor kan.
Dit jaar gaan we hem natuurlijk weer meenemen, alleen is nu onze Cocoon vervangen door een Kyte, die heeft een grotere luifel, waar de wind onderdoor kan, dus wellicht zetten we, indien nodig de tarp wel naast de Kyte als extra schaduwplek voor de heetste momenten van de dag.
groeten, Rob
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #4 Gepost op: mei 25, 2011, 01:03:07 pm »

Wij hebben ook een tarp. En wat een plezier we er van hebben!!! Nog steeds!! Hij ligt gewoon standaard in de cocoon en (meestal) worden er maar 2 stokken bijgeleverd maar wij hebben er zelf nog 2 stokken bij gezet. Het voordeel ervan is dat je hem gewoon overal echt OVERAL kan plaatsen. Heb je de zon links of rechts zet je hem daar neer of wat wij deden met de tent we gebruikte men al luifel. Nu hebben we dus een standaard luifel en we hebben hem er nu voor staan en dus een extra grote luifel. Ideaal ik zou zeggen meteen doen!!
Gelogd
Jevipro

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #5 Gepost op: mei 25, 2011, 01:26:21 pm »

Wij willen, i.v.m. het vies worden van de vw, niet onder bomen staan. Dus, als hij schijnt, veel zon. Daarom hebben we een tarp. Ook hebben een keer in Italie z´n kleine plek gehad dat onze luifel niet aan de vw gezet kon worden. Anders stond die op de weg ::). Toen hebben we een tweede plek ernaast gehuurd voor het bijzettentje en de tarp. Ideaal z´n tarp. Wij hebben een lichtgewicht van 4 bij 4,50 (beetje rare maat zou nu voor een vierkante kiezen). Ook 2 extra uitschijf stokken erbij.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #6 Gepost op: mei 25, 2011, 01:36:45 pm »

Eigenlijk heeft iedereen dezelfde ervaringen met een tarp, heel handig voor erbij...

Wij hebben wel eens tijdens een snikhete dag in zuid frankrijk met vier mede kampeerders onder onze tarp geluncht.
Uit de volle zon maar wel een heel licht verkoelend briesje, genietend van droge worst, verschillende kaasjes, olijven, rose of rode wijn.
Uiteindelijk liep de lunch zodanig uit dat we op een gegeven moment maar een pastis als aperitief namen omdat het bijna diner tijd was.....

Kortom een tarp, doen!!!

gr. Rob
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #7 Gepost op: mei 25, 2011, 02:42:25 pm »

Ook ik roep ; tarp tarp tarp. Het is ook handig voor boven de ingang van een koepeltent bij slecht weer. Regent het niet zo in als de rits open moet. Kan er alleen maar reclame voor maken.
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #8 Gepost op: mei 25, 2011, 02:46:37 pm »

Eigenlijk heeft iedereen dezelfde ervaringen met een tarp, heel handig voor erbij...

Wij hebben wel eens tijdens een snikhete dag in zuid frankrijk met vier mede kampeerders onder onze tarp geluncht.
Uit de volle zon maar wel een heel licht verkoelend briesje, genietend van droge worst, verschillende kaasjes, olijven, rose of rode wijn.
Uiteindelijk liep de lunch zodanig uit dat we op een gegeven moment maar een pastis als aperitief namen omdat het bijna diner tijd was.....

Kortom een tarp, doen!!!

gr. Rob
:off maak me gek, duurt nog 6 weken voor ons....
Gelogd

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #9 Gepost op: mei 25, 2011, 06:03:47 pm »

Wij hebben ook een tarp. En wat een plezier we er van hebben!!! Nog steeds!! Hij ligt gewoon standaard in de cocoon en (meestal) worden er maar 2 stokken bijgeleverd maar wij hebben er zelf nog 2 stokken bij gezet. Het voordeel ervan is dat je hem gewoon overal echt OVERAL kan plaatsen. Heb je de zon links of rechts zet je hem daar neer of wat wij deden met de tent we gebruikte men al luifel. Nu hebben we dus een standaard luifel en we hebben hem er nu voor staan en dus een extra grote luifel. Ideaal ik zou zeggen meteen doen!!

Helemaal mee eens! Ideale aanvulling bij onze Cocoon, overal te plaatsen. Doen!

Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #10 Gepost op: mei 25, 2011, 07:11:06 pm »

Ok ik heb het begrepen :#. Ik ga op zoek naar een lichtgewicht katoen Tarp. Alleen de afmeting daar ben ik nog niet uit. Ik wil niet te groot gaan en denk aan 3x3 of 4x4.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #11 Gepost op: mei 25, 2011, 07:31:53 pm »

Tarp, is zeker handig zoals velen hebben benoemd.
De afmeting is een persoonlijke keuze.
Zelf hebben we er één van 3x4, ik heb er zelf wat extra ringen bij aangebracht zodat je als er wat minder ruimte is, toch een mooie afspanning maken.
Katoen, is luchtig maar relatief zwaar,
polyester is daar integen licht maar enig broeierig,

Dus,
Doen!
Gelogd

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #12 Gepost op: mei 25, 2011, 07:52:00 pm »

Zie foto
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #13 Gepost op: mei 25, 2011, 09:18:12 pm »

Ook wij hebben altijd een tarp mee op vakantie, we gaan voor de grote vakantie altijd naar (zuid) Frankrijk en daar is het onmisbaar.
Tijdens zon maar ook tijdens regen prima.

Let wel op dat wanneer het regent je één kant naar beneden trekt zodat je geen grote waterzak krijgt.

We hebben een 4x4 zodat je er goed met de tefel en 4 stoelen onder kunt zitten, bij het plaatsen/ophangen wel goed kijken dat je op de juiste momenten op de juiste plaatsen schaduw hebt.

Succes ermee
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Roosje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Taiga
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #14 Gepost op: mei 25, 2011, 10:32:44 pm »

Wij hebben ook een tarp en vinden deze zeer handig. Zelfs met een klein buitje blijf je droog. En natuurlijk tegen de zon. De maat van die van ons weet ik niet, hij heeft geen rechte hoeken. Hij staat ook met een stevige stok. Aan de hoeken zitten lange scheerlijnen, we spannen hem af met haringen naar de grond (dan moet je wel bukken om eronder te komen) of met de scheerlijnen aan een boom of paal. We hebben hem ooit gekocht bij de Kwantum en nog nooit iemand ontmoet met dezelfde. Ik heb me al voorgenomen om als het doek kapot of gaar is, zelf een nieuwe van tentdoek te maken.
Op de foto staat de tarp nog bij onze tenten, maar dit jaar gaan we voor het eerst met een vouwwagen en gaat de tarp ook mee.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal