Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: ervaringen tarp?  (gelezen 46814 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angel

  • Gast
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #75 Gepost op: augustus 05, 2011, 12:20:01 pm »

Wij gaan naar zuid frankrijk op een vrij nieuwe camping waar dus vrij weinig schaduw is, dus is het voor ons waarschijnlijk ook handig om een Tarp aan te schaffen, maar welke maat/type moeten we aanschaffen. Wij hebben een arizona met luifel. ik zo iets gezien:

http://www.de-wit.nl/nl/sunbreaker-tarp-schaduwdoek

Zou dat voldoende zijn of moeten we gewoon een doek hebben waar je niet door kunt kijken en je dus nog meer zon buiten houdt?
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #77 Gepost op: augustus 05, 2011, 02:25:29 pm »

@Angel, ik zou zeggen doen!
Gelogd

CenC

  • Gast
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #78 Gepost op: augustus 06, 2011, 01:43:58 pm »

@ Mieke, ik heb de zelfde en ons bevalt hij uitstekend. Ook omdat ie mooi van kleur, groot, erg sterk en veel mogelijkheden heeft.
Veel plezier ermee.

@Angel, ik denk dat je hem hebt gekocht want de pagina bestaat niet meer. :J
Gelogd

Angel

  • Gast
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #79 Gepost op: augustus 06, 2011, 02:48:46 pm »

We hebben hem inderdaad gekocht en gaan hem testen als we in zuid-frankrijk zijn.
Gelogd

JanW

  • Gast
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #80 Gepost op: augustus 18, 2011, 10:16:57 pm »

Wij hebben al een paar jaar een tarp:http://www.human-comfort.com/producten/veilig.html

Echt ideaal we gebruiken hem overal ook thuis, volgende vakantie willen we deze ook bij de tussenstops gaan gebruiken in plaats van de tenten opzetten. Het voordeel van deze is dat ie ook waterdicht is.
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #81 Gepost op: augustus 29, 2011, 12:29:44 pm »

We hebben de Lidl tarp nu gebruikt en het viel me niet heel erg tegen. Omdat de tarp van polyester is, en de lijnen wat rekbaar zijn, staat ie niet mooi strak. Ook is een stok van 1.80m errug laag. Voor de kinderen prima, maar wij liepen er niet zomaar even onderdoor. We gaan er volgend jaar nieuwe langere stokken bij kopen en gaan gewone scheerlijnen gebruiken. En dan ben ik helemaal tevreden :-). Hij heeft overigens flinke wind doorstaan, ondanks of misschien juist dankzij, dat hij niet heel strak opgezet stond.
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #82 Gepost op: augustus 31, 2011, 10:17:02 am »

Is een tarp eigenlijk een volwaardig alternatief voor een luifel? Ik begrijp dat je een luifel ook met zijkanten kunt hebben, maar mij gaat het eigenlijk alleen om het dak-gedeelte van een luifel. Mogelijk is een tarp dan voor ons een goed alternatief om aan te schaffen in plaats van een (relatief dure) luifel.

Groeten,
Mischa
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #83 Gepost op: augustus 31, 2011, 10:24:11 am »

Als ik onze luifel vergelijk met de tarp, zeg ik absoluut nee. Geen volwaardig alternatief. Op de camping zag ik mensen met een tentje en een tarp. Zij gebruikten de tarp echt om onder te zitten. Maar ik vond het er als een krappe bedoening uit zien. Met regen blijf je er echt niet droog onder. Voor de zon is het wel te doen, neem ik aan.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #84 Gepost op: augustus 31, 2011, 11:03:16 am »

Er is enorm veel verschil tussen luifel en luifel. Bij de ene luifel zijn de zijkanten dicht bij de ander open. Wil je de tarp als open luifel gebruiken dan is het een evenwaardig alternatief. ALs je een voldoende grote tarp hebt kan je hem ook zo opzetten dat een kant als zijkant dient en de andere kant als afdak. Het is dus maar wat je wil.

Zoals klepklap al aangeeft, je moet wel over een kwalitatief goede luifel beschikken.
Sommige luifels kan je ook mooi aanpassen over je kar, vergt wel wat handigheid volgens mij.
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #85 Gepost op: augustus 31, 2011, 03:35:22 pm »

Zag vandaag standaard luifels bij de Vrijbuiter in Roermond. Als je vw ervoor uitgerust is, kun je met de maten er naartoe gaan en dan is de kans groot dat je iets passends kunt vinden. Zaterdag maar eens goed kijken hoe een en ander in elkaar zit.

Ik zag daar ook Tarp's (of is het tarpen??) liggen van 4x6m. Je komt dan natuurlijk al een heel eind. Ze hadden daar ook een partytent van 3x4m staan met een linnen doek. Is dat niks om als luifel toe te passen?

Groeten,
Mischa
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #86 Gepost op: augustus 31, 2011, 03:48:39 pm »

4x6 is een flinke maat voor een tarp, weet je daar de prijs ook van.

Met partytenten kijg je toch een ander beeld van de plaats, bij sommige campings is het verboden partytenten op te zetten.

Normaal ben ik ook niet van de partytenten maar in Frankrijk heb ik dit jaar verschillende keren een model zien staan (standaard 3x3m) met vaste gaas wanden tegen muggen en andere prikkebeestjes, de voor- en achterwand had in het midden van onder tot boven een rits.
Die zagen er dan wel weer handig uit.

Ik heb zo'n uitvouwbare (aluminium) in het tuinhuisje liggen (één keer gebruikt) maar ik zie me dat ding toch niet opzetten op de camping.
Wij gaan denk ik toch voor de tarp is toch meer het gevoel van 'op naar het avontuur en er voorbij' maar ja dat zeggen wij met onze cara :ca
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

nikkel1964

  • Gast
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #87 Gepost op: augustus 31, 2011, 04:03:03 pm »

Ook wij hebben dit jaar de Lidl-tarp voor het eerst gebruikt. Hij vormde een mooie aansluiting op onze keukenluifel. Hierdoor kregen we een wel erg mooi groot beschut vlak toen de temperaturen even flink opliepen.

Maar toen later de hoos- en onweersbuien losbarsten bleek de luifel ook behoorlijk waterdicht te zijn. Zodanig dat we tijdens regen het wasrek er onder hebben gezet waardoor de boel wel droog woei maar niet nat regende..   :P

We gebruiken wel andere stokken die we nog hadden liggen. Deze kunnen tot 2.35 meter uitschuiven.
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #88 Gepost op: september 01, 2011, 10:30:43 am »

Wat was dan jullie ervaring met de scheerlijnen? Ik had het idee dat ze en te gemakkelijk losser gingen zitten (begrijp je wat ik bedoel?) en te rekbaar waren.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #89 Gepost op: september 01, 2011, 10:33:42 am »

Wat was dan jullie ervaring met de scheerlijnen? Ik had het idee dat ze en te gemakkelijk losser gingen zitten (begrijp je wat ik bedoel?) en te rekbaar waren.

Klopt, heb ik ook gemerkt. Dat de lijnen wat uit gingen rekken. Maar dat is een kwestie van om de paar dagen even langslopen en opnieuw spannen. De boel bleef redelijk strak staan. Een klein beetje elasticiteit in de lijnen is vanwege de wind juist wel goed, daarmee worden vlagen beter opgevangen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal