Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: ervaringen tarp?  (gelezen 46813 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #90 Gepost op: september 01, 2011, 12:37:06 pm »

Wat was dan jullie ervaring met de scheerlijnen? Ik had het idee dat ze en te gemakkelijk losser gingen zitten (begrijp je wat ik bedoel?) en te rekbaar waren.
Aan onze luifel heb ik veren gemaakt. Zijn bij elke campeerboer te koop voor nog geen euro. Heb ook harde windvlagen gehad. Je ziet de veren gewoon rekken en weer terug veren.  LUifel bleef op z'n plek terwijl de buurman zijn tarp met alleen touwtjes steeds maar losser en losser ging zitten en uiteindelijk helemaal los hing. Wij willen ook een tarp, maar gaan denk ik kiezen voor katoen. Heb namelijk gezien dat dat lichte nylon erg gemakkelijk gaat wapperen in een beetje wind. Ik denk dat katoen dat minder doet en dus strakker blijft en niet zo snel los gaat hangen. dat geklapper in de wind wordt je ook niet goed van als je er onder zit.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Stori

  • Gast
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #91 Gepost op: oktober 09, 2011, 05:52:58 pm »

Speciaal voor Mieke maar natuurlijk ook voor de andere ge?nteresseerden.
Ik had dit topic helemaal gevolgd omdat de luifel aan de Combi Camp het nadeel heeft dat de zon er in bepaalde gevallen helemaal onderdoor schijnt. Een aan te ritsen deurluifel kost bij CC 300 eur en dat vind ik erover voor een doek met een halve rits.
Bij een bezoek aan Intratuin in Olen kon ik een driehoekig doek van een tarp zonder stokken op de kop tikken voor 12.50 eur. En toen nog een aanbieding bij Blokker met klemmen voor diepvrieszakjes en ik zag het helemaal zitten.
Voordien hing ik mijn badlakens met wasklemmen aan de bestaande luifel en dat was geen succes.
Maar zie nu eens.

Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #92 Gepost op: oktober 09, 2011, 08:34:00 pm »

Bij een bezoek aan Intratuin in Olen kon ik een driehoekig doek van een tarp zonder stokken op de kop tikken voor 12.50 eur. En toen nog een aanbieding bij Blokker met klemmen voor diepvrieszakjes en ik zag het helemaal zitten.
Maar zie nu eens.



Ziet er goed uit, een creatieve geest kan veel. :W
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Mieke

  • Gast
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #93 Gepost op: oktober 10, 2011, 07:16:37 am »

Idd, zeer creatieve oplossing :**
Gelogd

CenC

  • Gast
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #94 Gepost op: oktober 15, 2011, 12:13:11 am »

Alsof het zo hoort...mooi hoor! en gemakkelijk... :zw
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #95 Gepost op: oktober 15, 2011, 12:00:18 pm »

Zit ook aan zoiets te denken, maar dan met ogen in het doek op de plaatsen van de stokken van onze Adventure luifel. Om zo tot een verlenging te komen van de luifel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

nikkel1964

  • Gast
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #96 Gepost op: oktober 15, 2011, 10:52:57 pm »

Wij gebruiken de in dit topic al eerder genoemde Aldi-tarp op ongeveer dezelfde manier. De Combi-Camp heeft standaard een "keukenluifel", waarbij je de zijkant van de normale luifel als 'dak' uit zet. Daar overheen zetten we de tarp waardoor een enorm schaduwvlak ontstaat  ;)

Edit: verkeerde foto verwijderd...
« Laatst bewerkt op: oktober 16, 2011, 11:25:36 am door NielsP »
Gelogd

arnold van leeuwen

  • Gast
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #97 Gepost op: oktober 16, 2011, 10:42:50 am »

Op de laatste foto is de tarp net weggewaait zeker?  ::)
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #98 Gepost op: oktober 16, 2011, 11:24:59 am »

Oeps, verkeerde foto!  :N

Krijg je er van als je nog even (te) snel wilt reageren....  :P

Bij deze:
Gelogd

Stori

  • Gast
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #99 Gepost op: oktober 16, 2011, 11:54:13 am »

Tof idee, dat dient die deurluifel nog voor iets. Vind ik een behoorlijk onding en een overbodig stuk stof dat altijd in de weg zit bij het inklappen. Dan moet ik wel een extra stok bijkopen.  Je hebt wel een hele grote plaats nodig. In Italië kan je het zeker vergeten.
Die extra ogen werken niet bij een CC omdat je weinig pinnen hebt om ze in te haken, vandaar mijn klemmen.
Ik ben wel jaloers op je boogluifel, ik krijg mijn man niet overtuigd om nog eens zoveel geld uit te geven  :N

Even off-topic; hoelang doe je erover om die boogluifel (tov de gewone luifel) op te zetten? Misschien een argument ter overtuiging van mijn echtgenoot.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:ervaringen tarp?
« Reactie #100 Gepost op: oktober 16, 2011, 10:18:02 pm »

Ik moet ook toegeven dat we hier meer dan één plek bezet hielden...  :P

De boogluifel opzetten kost ongeveer een kwartiertje (de standaard luifel heb ik niet dus geen vergelijking). Hij bestaat uit uit één ronde boogstok die je eerst in elkaar moet zetten en dan in de luifel moet ritsen. Twee zijdoeken er (eventueel) aanritsen en afspannen, vier scheerlijnen er aan en klaar is het.

Overigens vind ik de prijs van dat ding ook veel te hoog. We hebben 'm er wel toch wel direct bijgekocht, dan valt het bedrag op het totaal niet zo op... Maar het is erg veel geld!
Gelogd

wegbaas

  • Gast
Re: ervaringen tarp?
« Reactie #101 Gepost op: maart 26, 2012, 07:05:00 pm »

wij hebben zojuist een tarp gekocht van het merk Active Leisure, tarp-5....
Iemand bekend met deze tarp?
Hij meet 4.00 x 4.40 mtr.
Er zitten 2 aluminium uitschuif stokken bij van 2.30 mtr. hoog, en de nodige scheerlijnen...
gr.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: ervaringen tarp?
« Reactie #102 Gepost op: juli 01, 2012, 08:51:53 pm »

bedankt voor de tip voor die extra stokken. Heb nog een aantal stokken over van de adventure tent die nog niet worden gebruikt.
Weer even inladen dus  WW
Gelogd
live life outdoors

faba

  • Gast
Re: ervaringen tarp?
« Reactie #103 Gepost op: juli 16, 2012, 11:37:41 pm »

Wij zijn naar Frankrijk geweest en we hebben ook gemerkt dat ondanks onze enorme vw jamet Arizona, een beetje extra schaduw welkom was. Nog zeer jonge beplanting dus geen spat schaduw op onze plek.

's Morgens hadden we de zon pal onder de luifel. En voor de rest van de dag was wat extra speelruimte voor de kids in de schaduw een absolute noodzaak.

Heb in de doe-het-zelf lijmklemmen gekocht, 2 pakjes van 4 in de 1 Euro uitverkoopbak. Geraken net rond de buizen. Klemmen echt zeer stevig om de buizen, niettegenstaande de winderige condities (stevige Mistral rukwinden) geen losgeslagen doeken gehad. Scheerlijntje om de hoeken geknoopt en gewoon naar de grond getrokken. Het geheel was zeer stevig, geen zon meer pal in ons gezicht en plek voor de kids om te spelen  :K

Eerst met plastieken zeiltje van windscherm in gevecht geweest maar dat kraakte constant in de wind. Vervolgens de fleece dekens genomen en daar een Mc Guyver oplossing mee gefabriceerd. Mijn puders waren in de buurt aan het kamperen en die bleken toevallig de oude binnentent van hun trigano mee te hebben. Mijn vader wilde er een schaduwplek mee maken maar dat bleek niet te gaan (omdat hij, de ervaren kampeerder het juiste materiaal niet mee had  :#). Die heb ik dan meegekregen en ge?nstalleerd en dat was nog beter.

Maar die tarpen zinnen mij ook wel. Is zeker het overwegen waard. Maar ik heb die plek buiten eigenlijk niet nodig tegen de regen, dan is er genoeg plek binnen. 't Is vooral voor de schaduw. Is gewoon schaduwdoek dan meer aan te raden? Kan je dan niet met enkele oude lakens?
Gelogd

villeke

  • Gast
ervaringen tarp?
« Reactie #104 Gepost op: juli 17, 2012, 07:51:56 am »

Enkele oude lakens? Naar mijn mening wil het oog ook wat en een mooie tarp staat mooier bij een mooie vw dan een oud laken. De ruimte die het inneemt is waarsch een groter probleem.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal