Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe gasfles  (gelezen 11355 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcel.s

  • Gast
Re:Nieuwe gasfles
« Reactie #15 Gepost op: juni 15, 2011, 10:31:04 pm »

Eh ik ben blond maar eh je kookt toch geen BP light gasfles leeg in 3 weken camping..of eh kook ik zo zuinig of ga ik te vaak uit eten :**
hij is nog niet leeg.
Gelogd

Gnoric

  • Gast
Re:Nieuwe gasfles
« Reactie #16 Gepost op: juni 16, 2011, 01:06:50 am »

Doe je dat met dezelfde drukregelaar? De 904 is butaan, de 2,5kg groen is propaan. Dat vraagt andere regelaars. Ik heb dezelfde situatie en heb ook een reserve (butaan) drukregelaar in de wagen liggen en die zou ik volgens de theorie op het moment van switchen tussen "groen" en "blauw" ook moeten omwisselen. Of werkt dat in de praktijk wel door elkaar heen?

Is idd dezelfde drukregelaar, hij maakt er 30mbar van. Echter ligt het aan het toestel wat je op gas aansluit. Sommige toestellen hebben 50 mbar nodig ipv 30 en dan ga je nat.

Overigens, vorig jaar met 3 graden gek(r)ampeerd  ::)  en heb ondanks lage temperatuur goed kunnen koken, dus propaan butaan probleem is bij ons niet aan de orde.
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Nieuwe gasfles
« Reactie #17 Gepost op: juni 16, 2011, 06:00:50 am »

butaan en propan makt geen verschil voor de drukregelaar. alleen butaan de brand in de winter ook veilig, propaan kan het dan niet juistr niet doen....

de aansluiting is toch anders dacht ik?
of ben ik nou gek, we hebben het toch over groene flessen en afwisselen met campingasflessen? :?
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Nieuwe gasfles
« Reactie #18 Gepost op: juni 16, 2011, 06:02:41 am »

Ik ben ook blond  :#, maar in drie weken krijgen wij het gas ook echt niet op. Met een stalen 5kg fles kampeerden wij twee jaar (minstens 3 weken en soms nog een lang weekend per jaar) en dan pas gingen we nadenken over vullen. En wij koken eigenlijk altijd in de tent. Ik ga er vanuit dat het niet uitmaakt of het gas in een stalen fles zit, of in een BP light die nu voor het eerst meegaat...

Wel kan ik me voorstellen dat het anders ligt als de koelkast ook op gas draait. Die vreten gas...

Groet,
Wijnand.
behalve koken doe ik er ook op BBQen, en de kachel staat er ook op, vooral met voor of najaars weekenden staat die aan.
dus vandaar.
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re:Nieuwe gasfles
« Reactie #19 Gepost op: juni 16, 2011, 04:15:18 pm »

Ik heb rond gebeld.
Als ik mijn groene fles laat vullen kost dat 2E per kilo+2,50 vul kosten.Mits de fles jonger is dan 10 jaar.
Keuringsjaren "kopen"2/2,50 per jaar.

De blauwe primagas flessen(DUS NIET campinggas) kosten 7,50 meer voor een volle.
Dus je betaald zelf je keuringjaren bij elke vulling.
Deze blauwe fles kunnen ze ook niet bijvullen allleen omruilen.

Als ik denk dat mijn stalen 6kg fles (bijna) leeg is ga ik naar de gas handel en vul de fles bij.
Dan betaal ik alleen de gevulde kg.
Over 7/8 jaar ga ik wel op zoek naar een andere kunstof) fles of wat ze nog meer hebben uitgevonden in 8 jaar.
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Nieuwe gasfles
« Reactie #20 Gepost op: juni 16, 2011, 06:09:12 pm »

de aansluiting is toch anders dacht ik?
of ben ik nou gek, we hebben het toch over groene flessen en afwisselen met campingasflessen? :?
Op de drukregelaars staat propaan/butaan, dus voor beide geschikt. Die van CampinGaz hebben een heel andere aansluiting dan de rest. Die van CampinGaz draai je in de fles. De rest heeft een wartel waar je de regelaar mee op de fles draait.

Theo Stet is momenteel heel goedkoop met de 5 kg flessen. Euro 29,95 voor een nieuwe, volle. Losse Vulling kost Euro 8,95.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

marcel.s

  • Gast
Re:Nieuwe gasfles
« Reactie #21 Gepost op: juni 16, 2011, 06:29:16 pm »

Op de drukregelaars staat propaan/butaan, dus voor beide geschikt. Die van CampinGaz hebben een heel andere aansluiting dan de rest. Die van CampinGaz draai je in de fles. De rest heeft een wartel waar je de regelaar mee op de fles draait.


dat weet ik, ben verkeert aan het lezen geweest, ik heb het door elkaar gelezen, dan haal je dingen door elkaar. ::) :)
Gelogd

thomko

  • Gast
Re:Nieuwe gasfles
« Reactie #22 Gepost op: juni 16, 2011, 06:39:36 pm »

Er zijn ook drukregelaars te koop die je kunt regelen tussen de 20 en 55 mbar.
Gelogd

Dirk willem

  • Gast
Re:Nieuwe gasfles
« Reactie #23 Gepost op: juni 17, 2011, 12:08:48 am »

http://gasflessen.lpginfosite.nl/drukregelaars-gasfles als je daar gaat kijken heb je bijna overal een antwoord op
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal