Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: gasdrukregelaar  (gelezen 6546 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
gasdrukregelaar
« Gepost op: juni 13, 2011, 09:08:59 am »

Momenteel zit ik te worstelen met de juiste drukregelaar op m'n gasfles. Op de keuken van de Jametic zit een 50 Mbar voor de CampinGaz fles gemonteerd af dealer. Ik heb nu een nieuwe groene gasfles van 5 kg. voor 29,95 Euro gekocht, maar daarop staat 30 Mbar. Ik heb nog een regelaar liggen van een jaar of 5 oud, die nog prima bruikbaar is. Die is weer voor 50 Mbar. Kan iemand hier iets over vertellen wat de juiste drukregelaar is voor welke fles en keuken. Ik wil natuurlijk wel graag het juiste doen. En een regelaar is niet zo duur. En maakt het uit in gasverbruik. want ik heb toch het idee dat de CampinGaz sneller leeg is dan voorheen met het kleine CampinGaz brandertje dan nu met de Jamet keuken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 437
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re:gasdrukregelaar
« Reactie #1 Gepost op: juni 13, 2011, 09:54:41 am »

op het gasfornuis staat hoeveel miliebar je gebruiken moet.
heb zelf de ervaring gehad dat een fornuisje 30mb aangegeven stond maar dat werkte niet lekker, koken duurde erg lang. toen een 50mb ingezet en daar vele jeren met plezier op gekookt, alleen het gasverbruik stijgt iets, maar daar heb ik geen last van gehad, altijd al een groene 5kg en later zelfs 2 (ivm skottel) gehad.

                        Peter
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

marcel.s

  • Gast
Re:gasdrukregelaar
« Reactie #2 Gepost op: juni 13, 2011, 11:01:25 am »

gewoon een nieuwe drukregelaar kopen, en vraag aan de verkoper wat het beste is.

ik heb alles op 30 en werkt prima.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:gasdrukregelaar
« Reactie #3 Gepost op: juni 13, 2011, 06:50:04 pm »

gewoon een nieuwe drukregelaar kopen, en vraag aan de verkoper wat het beste is.

ik heb alles op 30 en werkt prima.
Verkopers heb ik nooit zo'n hoge pet van op. Die kletsen vaak maar wat.  En ze zeggen allemaal weer iets anders.
Nu met 50 Mbar gaat alles wel erg hard. Op z'n laagst gaat het vlees nog veel te hard. Dus wellicht zou een 30 Mbar beter werken dan een 50 Mbar die ik nu gebruik.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 437
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re:gasdrukregelaar
« Reactie #4 Gepost op: juni 13, 2011, 07:42:42 pm »

veel andere keus is er niet, 30 millibar of verbrand vlees..?? :+
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

marcel.s

  • Gast
Re:gasdrukregelaar
« Reactie #5 Gepost op: juni 13, 2011, 07:52:18 pm »

ik gebruik 2 apparaten op 30 mbar, dus gaat prima
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:gasdrukregelaar
« Reactie #6 Gepost op: juni 14, 2011, 08:16:37 pm »

vandaag de Jamet dealer maar gebeld voor het juiste antwoord. 30 Mbar hoort er op te zitten voor de Jamet keuken. Waarom de dealer er dan in 's hemelsnaam een 50 Mbar op zet bij de aflevering begrijp ik weer niet. Waarschijnlijk toevallig nog liggen denk ik. Bij wat naspeurwerk op internet gelezen dat sinds ca. 2002 er overal 30 Mbar wordt voorgeschreven voor gasinstallaties. Ook dat voor cara's e.d. een afblaasinrichting verplicht zou zijn. vouwwagens en tenten staan niet in het rijtje.
KOmende week dus maar een juiste ophalen en monteren. Zullen de karbonaatjes beter te sturen zijn. Misschien dat het "roeten" ook over is.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Dirk willem

  • Gast
Re:gasdrukregelaar
« Reactie #7 Gepost op: juni 17, 2011, 12:11:54 am »

http://gasflessen.lpginfosite.nl/drukregelaars-gasfles/ miss dat je hier ook nog wat info weg kunt halen

succes
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:gasdrukregelaar
« Reactie #8 Gepost op: juni 17, 2011, 08:07:37 pm »

http://gasflessen.lpginfosite.nl/drukregelaars-gasfles/ miss dat je hier ook nog wat info weg kunt halen

succes
Die site was ik al tegen gekomen en mijn info vandaan gehaald. Inmiddels een 30 Mbar regelaar gekocht. Komend weekend alles monteren en  proberen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Dirk willem

  • Gast
Re:gasdrukregelaar
« Reactie #9 Gepost op: juni 17, 2011, 11:55:36 pm »

toppie dan moet het dus goed komen bij jouw en voor de andere zoekenden..succes
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:gasdrukregelaar
« Reactie #10 Gepost op: juni 18, 2011, 02:24:45 pm »

Vanmorgen nieuwe 30 mb ar regelaar getest. Werkt prima. Had nog een van 50 Mbar liggen. Die ook geprobeerd. Ik merk dat met de 30 Mbar de branders iets beter branden en beter zijn te regelen dan met de 50 Mbar. Of het roeten minder wordt, moet nog blijken in de praktijk. Het valt me op dat de branders goed branden op de laagste stand. Bij meer gas geven gaan ze slechter branden, delen van de brander vertonen geen vlammen meer. Ik zag ook dat er af en toe gele vlammetjes uitschieten. dat zou duiden op slechtere verbranding en zou het roeten kunnen veroorzaken. De branders uit elkaar gehaald en schoon gemaakt. Maar zat geen vuil in. De constructie is ook zodanig dat er eigenlijk geen vervuiling kan optreden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Henk CC

  • Gast
Re:gasdrukregelaar
« Reactie #11 Gepost op: juni 18, 2011, 02:52:02 pm »

Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat er toch te weinig zuurstof bij komt. Ik kan niet zien hoe het in elkaar zit maar volg de leidingen en kijk of de zuurstof toevoer niet vuil is. Ik werk met 50 Mbar maar wel met de bekende groene flessen, 3.7kg en 5kg flessen.
Henk
« Laatst bewerkt op: juni 18, 2011, 02:54:58 pm door Henk CC »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:gasdrukregelaar
« Reactie #12 Gepost op: juni 18, 2011, 03:20:08 pm »

De zuurstof toevoer is er niet, wordt gewoon aangezogen via de onderkant van de brander. Zo simpel werken die dingen. Kijk maar naar je fornuis in huis. De keuken is gemaakt voor 30 Mbar volgens de dealer. Zat een 50 Mbar regelaar op. Omdat we zijn overgegaan naar de 5 kg groene fles, moest ik een nieuwe regelaar kopen en is dus 30 Mbar geworden. De brander is iets beter te regelen, maar bij open draaien naar grote vlam begint de boel te haperen. Dit had ik nog niet eerder gezien, omdat op de laagste stand het vuur heet genoeg was om alles te verwarmen. Het vlees ging zelfs veel te hard. Je ziet de vlammetjes overigens ook nauwelijks overdag. Nu testte ik de boel in de garage waar het donkerder is en viel het mij meteen op. Ik zal in ieder geval de dealer bellen en hierop wijzen, maar in de praktijk is het geen probleem omdat het gas prima verwarmt op de laagste standen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal