Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Wanneer leg je het kuipgrondzeil?  (gelezen 3350 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sandrake

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 103
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Wanneer leg je het kuipgrondzeil?
« Gepost op: juni 14, 2011, 11:26:52 pm »

Dag ervaren klappers,

Net terug van ons eerste echte klapweekend waarbij we de Louisiana helemaal hebben opgezet. Nu hebben we bij het opzetten van de vouwwagen mooi de instructies uit het boekje gevolgd maar gezien de handleiding nogal verouderd lijkt, wordt er niet gesproken over het inritsbare kuipgrondzeil. Wanneer plaats je dat?
Ik heb het nu gelegd als de hele voortent er al stond maar toen moest ik alle stokken van de voortent terug een stukje inkorten om de kuip eronder door te trekken.
Mij lijkt het eerder logisch nadat je de wagentent hebt gezet, dan de worteldoek te leggen, kuipgrondzeil erop en vastmaken aan de wagentent, haringkjes kloppen aan de kuip en dan de stokken van de voortent te monteren.
Of vergis ik me hierin?
Hoe doen jullie he?

Verder ging alles prima. Twee uur na aankomst stond het hele ding er, inclusief inrichting. Niet slecht voor een eerste keer vonden we  :P
Jaren kampeerervaring met de tent zal wonderen doen...

 :W :W :W :W Alvast bedankt voor jullie antwoord!  :W :W :W :W
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Wanneer leg je het kuipgrondzeil?
« Reactie #1 Gepost op: juni 14, 2011, 11:35:43 pm »

ik neem aan, al heb ik geen ervaring met inritsbare kuipgrondzeilen, dat het meest logische is dat je eerst de voortent plaatst met stokken en pas daarna het grondzeil erin ritst. dan moet je inderdaad de stokken optillen om het kuipgrondzeil eronderdoor te schuiven. andersom lijkt me namelijk erg onhandig.

2 uur alles uitgepakt inclusief inrichting wij hebben er 6 uur over gedaan en was de luifel nog niet eens geplaatst.
kan ook zijn dat we teveel zooi hebben meegenomen natuurlijk :#
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Wanneer leg je het kuipgrondzeil?
« Reactie #2 Gepost op: juni 15, 2011, 12:05:02 am »

Ondanks dat elke wagen zijn eigen specifieke handelingen heeft, denk ik toch dat je laatste suggestie het fijnst werkt.
Dat werkt bij onze tent ook het fijnst omdat je dan minder in de hoeken en gaten hoeft te pielen. Met name het recht en naar de goede plek trekken van het zeil gaat veel makkelijker.

In hoofdlijnen: 1. wagentent, 2. worteldoek + kuipzeil, 3. voortent.

Maaaarrrrr (tuurlijk is er een maar), niet als je opzet met regen. Juist dan wil je eerst je voortent hebben staan, waarna je DROOG, het binnenwerk doet. Je kuipzeil wordt anders een keurige tuinvijver....

Enneh, 2 uur over alles inclusief inrichting is absoluut geen slechte tijd! Behoorlijk goed inderdaad. En daar ga je na een keer of 5-10 op- en afbouwen nog flink tijd van afsnoepen ook.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

jaap

  • Gast
Re:Wanneer leg je het kuipgrondzeil?
« Reactie #3 Gepost op: juni 15, 2011, 11:08:13 am »

Wij zijn afgelopen weekend er tussen uit geweest met de de odyssee. Daar hebben we na het uitklappen eerst het grondzeil er in geritst. Daarna het grondzeil vastgezet op de hoeken (eerst gekeken of het keurig in de midden lag). vervolgens de stokken gezet en de tent afgespannen. Als Het hele gebeuren naar je zin staat kregen wij als tip om even het grondzeil te merken aan de kant van de wagen om zo de volgende keer makkelijker de goede positie te vinden van het grondzeil. Het is ons op deze manier erg goed bevallen :).
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Wanneer leg je het kuipgrondzeil?
« Reactie #4 Gepost op: juni 15, 2011, 06:54:46 pm »

Wij zijn afgelopen weekend er tussen uit geweest met de de odyssee. Daar hebben we na het uitklappen eerst het grondzeil er in geritst. Daarna het grondzeil vastgezet op de hoeken (eerst gekeken of het keurig in de midden lag). vervolgens de stokken gezet en de tent afgespannen. Als Het hele gebeuren naar je zin staat kregen wij als tip om even het grondzeil te merken aan de kant van de wagen om zo de volgende keer makkelijker de goede positie te vinden van het grondzeil. Het is ons op deze manier erg goed bevallen :).
Zo doen wij het ook ongeveer met onze Jametic. Grondzeil niet gemerkt, deze heeft bij de deur een instap welke herkenbaar is. verder gewoon opletten, je ziet het snel als het grondzeil deels is uitgevouwen. Is dan nog handelbaar te draaien.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal