Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: stroeve buizen  (gelezen 1989 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mijosi

  • Gast
stroeve buizen
« Gepost op: juni 15, 2011, 10:30:10 pm »

weer een vraagje: bij het opzetten van onze scout routier gaat het in elkaar schuiven van de zijbuizen (boven de bedden) in de middenbuis (boven het zitgedeelte) nogal stroef. Dat heeft twee redenen: 1. de buizen zijn oud en het glijdt dus niet zo gemakkelijk meer en 2. je moet die zijbuis echt recht voor de middenbuis zien te krijgen en dat kost kracht.
Wie weet:
1. of je de buizen kunt smeren en waar mee dat dan het beste kan?
2. een goede tip om die zijstang in de middenstang te krijgen?

Tot nu toe ben ik altijd heel snel geholpen met alle vragen die ik had. Daar wil ik jullie voor bedanken. Echt een leuk forum dit! :K
Groet,
Nicole
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Re: stroeve buizen
« Reactie #1 Gepost op: juni 15, 2011, 10:38:40 pm »

Bij mij hielp siliconen spray
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:stroeve buizen
« Reactie #2 Gepost op: juni 15, 2011, 10:46:42 pm »

Ik zou eerst een schuurpapiertje proberen. vaak zit er een beetje corrosie op en in waardoor het niet meer soepel schuift.

De buitenkant van de binnenste buis kun je natuurlijk met een schuurpapiertje doen, de binnenkant van de buitenbuis (lekker duidelijk :H) kun je schuren door een stukje staalwol een een stokje vast te maken en dan raggen maar :K
Vervolgens wel goed uitblazen met een lang dun slangetje (waterleiding) en een poetsdoekje aan hetzelfde stokje.

Mocht het dan nog niet werken met siliconespray behandelen.

Succes
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

muis

  • Gast
Re:stroeve buizen
« Reactie #3 Gepost op: juni 16, 2011, 08:10:21 am »

Witte roest kun je verwijderen met autopolisch, op een doekje en poetsen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal