Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Overnachten onderweg in VW of toch hotel??  (gelezen 9144 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Overnachten onderweg in VW of toch hotel??
« Gepost op: juni 19, 2011, 11:40:53 am »

Komende zomervakantie gaan we weer met de VW naar Zuid Frankrijk.
Normaal overnachten we vaak in een Etap hotel, maar slapen doen wij en de kinderen daar over het algemeen erg slecht (te warm, veel herrie, etc.)...

De laatste keer hebben we overnacht net na Lyon, in een stacaravan die we konden huren voor 1 nacht, dat is goed bevallen.

Dit jaar gaan we voor het eerst overnachten in de vouwwagen. We klappen alleen het slaapgedeelte uit, de rest blijft achterwege.
Wat zijn jullie ervaringen en eventuele "do's and don'ts" voor het overnachten op doorreis?
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re:Overnachten onderweg in VW of toch hotel??
« Reactie #1 Gepost op: juni 19, 2011, 11:50:56 am »

Hebben we ook gedaan, is geen probleem. Bedden thuis opmaken (als dat kan), klappen en slapen maar. Wij waren met onze oceane in een kwartiertje 'slaapklaar'. Ik vind een hotel ook niet prettig: iedereen kan bij je vw. We hebben geen vast deksel dus openmaken geen probleem. En ws is het goedkoper. En leuker. Even zwemmen, eten of spelen.
Gelogd

JM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Trigano Alpha
Re:Overnachten onderweg in VW of toch hotel??
« Reactie #2 Gepost op: juni 19, 2011, 12:26:25 pm »

Wij overnachten altijd in de VW, zoeken een camping, meestal een municipal in een leuk dorpje. Dan kunnen we 's avonds nog even lekker wandelen en op een terrasje wat eten en drinken.

Een hotel vind ik erg saai, zeker Etap of BB, je hebt niks te doen en ik vind het niet prettig dat de VW onbeheerd op een parkeerplaats staat.

Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Overnachten onderweg in VW of toch hotel??
« Reactie #3 Gepost op: juni 19, 2011, 12:58:29 pm »

Wij hebben tot hier toe altijd in de vouwwagen overnacht. Is ons altijd zeer goed bevallen. Dit jaar gaan we eens een hotel proberen.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Overnachten onderweg in VW of toch hotel??
« Reactie #4 Gepost op: juni 19, 2011, 02:54:20 pm »

kamperen is bij ons al vakantie. vakantie begint met het inpakken, vertrekken en reizen.
We zijn geen kilometer-vreters dus doen lekker rustig aan en rijden niet te lang (700-800km), zoeken een kleine camping (municipal) klappen open en nemen het ervan.
De volgende dag rustig wakker worden, broodje en na een kwartier weer reis-klaar om de laatste 300-400km te gaan rijden.
Eind v/d middag op de camping en eerst lekker een  bier, vervolgens klappen en daarna zwemmen.
dus onderweg lekker klappen. :>
Gelogd

Purk

  • Gast
Re:Overnachten onderweg in VW of toch hotel??
« Reactie #5 Gepost op: juni 19, 2011, 03:41:30 pm »

Dit jaar doen we dat nog niet (camping was al uitgezocht voordat we onze vw kochten) maar wat word ik al enthousiast van deze verhalen! onze actiradius wordt meteen stuk groter! (Italië wordt eindelijk bereikbaar  ;) )
Een hotel zagen wij al nooit zitten met het hele gezin (pas zonder de kids weer eens uit nood een Etap bezocht... Geef me dan maar onze klapper!)

Ik hoor graag nog meer ervaringen en tips...
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Overnachten onderweg in VW of toch hotel??
« Reactie #6 Gepost op: juni 19, 2011, 05:56:29 pm »

Wij deden het zoals Retteketed. Maar wij bleven altijd twee nachten op de doortrek camping. En reden de 3de dag slechts een 200 km verder. Meer dan 800 km wensen we niet te doen op 1 dag. Dit jaar kiezen we voor een hotel omdat ik eigenlijk geen enkele camping vind op de route die we nu moeten rijden die me zint :X.  Ik vond wel een leuk goedkoop hotel dus kiezen we voor 1 overnachting in een hotel ipv 2 overnachtingen op een camping. Dat is eigenlijk de enige reden waarom we voor een hotel kiezen. Wij boeken wel altijd vooraf onze overnachtingscamping omdat dat ons een comfortabel en rustgevend gevoel geeft. Wij hebben geen zin om na 10u rijden nog te gaan zoeken naar een overnachtingsplek. Dat is natuurlijk voor iedereen anders.
Gelogd

JM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Trigano Alpha
Re:Overnachten onderweg in VW of toch hotel??
« Reactie #7 Gepost op: juni 19, 2011, 06:10:57 pm »

Wij hebben een campingboek in de auto en zoeken een camping in de buurt van waar we op dat moment rijden. Wij gaan zoeken als we denken, "het is mooi geweest voor vandaag" en dat kan de ene keer om 2 uur 's middags zijn en een andere keer om 4 uur. Wel zorgen we dat we uiterlijk om een uur of 5 aan een  glas bier of  W: zitten.

Het is nog nooit een probleem geweest om een camping voor één nacht te vinden.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Overnachten onderweg in VW of toch hotel??
« Reactie #8 Gepost op: juni 19, 2011, 08:50:37 pm »

Vroeger toen we met ons tweeen gingen namen we meestal een goedkoop hotelletje (F1, Etap o.i.d.).
Nooit last gehad van herrie, altijd redelijk netjes en zelfs na sluitingstijd kon je door middel van een reserveringscode en creditkaart naar binnen naar je kamer.

Tot en met vorig jaar namen we, met twee kids, een camping aan de route (toen hadden we nog een grote tent) we hadden speciaal voor de doorreiscamping de 4 persoons Quechua tent, leefruimte en twee slaapcabines, stond ongelogen in 5 minuten  :K  faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaantastische tent

Dit jaar voor het eerst met de klapper en hadden we gepland om op de doorreiscamping alleen de wagentent uit te klappen. verwachte opzettijd ongeveer 30 minuten voordat we in de slaapzakken kunnen schuiven.


Ondertussen de klapper verkocht (te smalle bedden) en in onze zoektocht een cara.... tegen gekomen :I
voor onderweg wel erg lekker de bedden zijn al opgemaakt, alleen 4 pootjes zwengelen en klaar
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

padi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: conway classic
    • FB
Re:Overnachten onderweg in VW of toch hotel??
« Reactie #9 Gepost op: juni 23, 2011, 06:00:08 pm »

wij gaan dit jaar voor het eerst een camping onderweg proberen maar hebben er wel 2 geboekt omdat wij dit niet op de bonnefooi aandurfden. als het bevalt dan zoeken we voor de terugweg ook weer een camping.
Gelogd
Je bent niet verantwoordelijk voor het hoofd wat je gekregen hebt, maar wel voor de smoel die je trekt.

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re:Overnachten onderweg in VW of toch hotel??
« Reactie #10 Gepost op: juni 23, 2011, 06:59:07 pm »

Vakantie begint als ik op mijn laatste werkdag de deur achter me dicht doe.
Heenreis laten we ons leiden door het gevoel. Rijden we nog wat door of pakken we hier een overnachting ?
Daarom bespreken we nooit een overnachtingsadres. Maar om een uur of 15.30 is het mooi geweest.
Wat we dan doen is afhankelijk van het weer. Regen = Hotelletje. Droog = camping.
Hapje, drankje wat lamballen en de volgende morgen rustig, na het ontbijt, weer verder.
Lekker om zo in de flow te komen.

Raar dat we op de terugweg het hele stuk in één ruk doen want als je nog maar een paar honderd km moet begint het nest toch wel te ruiken.
Maar je dan heb je de volgende dag wel weer helemaal om uit te slapen en alles rustig uit te laden en op te ruimen.

Gr
Bert
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal