Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Opzetinstructie Cabanon tunnelvouwwagen  (gelezen 9129 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dorus_jolan

  • Gast
Opzetinstructie Cabanon tunnelvouwwagen
« Gepost op: juni 28, 2011, 09:32:17 am »

Ik zag net de opzet instructie bij de vouwwagen informatie. Daar stond dat iemand de opzetinstructie van de wit er bij zou voegen?
Heeft iemand deze instructie? wij hebben hem er namelijk niet bijgekregen.







MOD, ik heb de instructie verplaatst en de titel aangepast,
« Laatst bewerkt op: juni 29, 2011, 09:41:38 pm door muis »
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Opzetinstructie
« Reactie #1 Gepost op: juni 28, 2011, 06:48:34 pm »

Ik zal aan mijn man vragen of hij hem in wil scannen,komt in orde

Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Gulpje

  • Gast
Re:Opzetinstructie
« Reactie #2 Gepost op: juni 28, 2011, 08:06:50 pm »

Anders kun je de wit ook vragen om deze op te sturen of te mailen. Toch een stukje service.
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re:Opzetinstructie
« Reactie #3 Gepost op: juni 29, 2011, 09:20:28 am »

Ik vroeg me af hoe iedereen de achterkant afspant?
Zoals ik het lees gaan de lijnen langs de wagenbak naar beneden (tekening 1)? maar dan komt de wagenbak iest naar voren als je de voortent opzet en afspant en dan komt het tentdoek tegen de bedden aan. Ik zou dus zeggen dat je het moert afspannen volgens tekening 2.

Hoe doen jullie dat?
« Laatst bewerkt op: juni 29, 2011, 09:22:56 am door dorus_jolan »
Gelogd

dheppener

  • Gast
Re:Opzetinstructie
« Reactie #4 Gepost op: juni 29, 2011, 01:05:49 pm »

Wij deden een combi van 1 en 2. De middelste scheerlijnen ongeveer ter hoogte van het neuswiel in de grond zetten.
dan heeft de scheerlijn voldoende kracht om het doek achterover te houden als je aan de voorkant gaat opspannen.

Ik vind die instructie van De Wit wat vreemd met de bedden. Wij klappen de bedden altijd direct uit na het frame. Dan ook de binnentent inhaken en dan pas laten we het tentdoek zakken.

Maar goed.... we zijn nog maar 1x weggeweest ;)
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Opzetinstructie
« Reactie #5 Gepost op: juni 29, 2011, 01:28:13 pm »

Citaat
Ik vind die instructie van De Wit wat vreemd met de bedden. Wij klappen de bedden altijd direct uit na het frame. Dan ook de binnentent inhaken en dan pas laten we het tentdoek zakken.

Er werd ons verteld dat je op die manier het beste kunt klappen als het regent en dat je ook het doek erop kunt laten liggen tot je de binnententen hebt opgehangen, dat maakt niet zoveel uit.

Wat betreft het afspannen van de wagen tent is ons verteld dat je het doek recht naar beneden vast moet zetten en dan 2 spanbanden schuin naar achteren. Nu moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat we dat nog geen een keer gedaan hebben..... :o
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

biccie

  • Gast
Re:Opzetinstructie
« Reactie #6 Gepost op: juni 29, 2011, 02:15:35 pm »

scheerlijnen/spanbanden aan de wagenbak hebben we pas 1 keer gebruikt, bij hevige wind in zeeland.
normaal gebruiken we voor de wagenbak alleen de haringen om de tent af te spannen, is ook voldoende... hij staat dan al als een huis.
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re:Opzetinstructie
« Reactie #7 Gepost op: juni 29, 2011, 03:40:18 pm »

Als ik aan de achterkant geen scheerlijnen/banden doe trek ik bij het strak spannen van de voortent de wagenbaktent mee naar voren. Dan komt het tentdoek tegen de bedden aan en kan het na verloop van tijd doorslag geven.

Krijg je de vouwwagen dan zo strak opgezet als in de showroom zonder die scheerlijnen achter?
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:Opzetinstructie
« Reactie #8 Gepost op: juni 29, 2011, 07:17:04 pm »

zo strak als in de showroom :# nee, dat lukt ons niet hoor...
maar nu je dit zo zegt, idd, de tent van de wagenbak komt ietswat naar voren, maar vraag me af of dat met spanbanden rechtgetrokken kan worden. we hebben nog nooit doorslag gehad van regen en we hebben heel wat regen gehad de afgelopen 2 jaar.
bij de wit hebben ze gezegd dat het niet echt nodig was om spanbanden te gebruiken, ben daar ook gewoon van uit gegaan....
ga het komende vakantie eens proberen en op letten of ik het tegen kan hangen met spanbanden...
kom er op terug ;)
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re:Opzetinstructie
« Reactie #9 Gepost op: juni 29, 2011, 08:29:47 pm »

Ik zal het eens proberen op de 2e methode (tek 2). Kijken of ik dan alles goed krijg.
We krijgen de vouwwagen namelijk zo goed als net zo strak als in de showroom, en dat is toch wat we allemaal willen.

Hoe hebben jullie de vouwwagen ingedeeld? waar hebben jullie bv een kast staan en waar hebben jullie het fornuis staan?
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:Opzetinstructie
« Reactie #10 Gepost op: juni 29, 2011, 09:06:34 pm »

Ik zal het eens proberen op de 2e methode (tek 2). Kijken of ik dan alles goed krijg.
We krijgen de vouwwagen namelijk zo goed als net zo strak als in de showroom, en dat is toch wat we allemaal willen.

Hoe hebben jullie de vouwwagen ingedeeld? waar hebben jullie bv een kast staan en waar hebben jullie het fornuis staan?

we hebben een manga. een kleintje dus. we hebben in de voortent maar 1 boog.
als je voor de vouwwagen staat hebben we de keuken rechts staan, bij de ingang. we hebben geen kastjes. we hebben een tweepersoonsklapbankje links staan en daar staan kratten op en onder.
in het slaapgedeelte hebben we 3 doorzichtige ikea-kratten op elkaar staan achterin het pad. hier zitten onze kleren in. tijdens transport staan deze in het pad achter elkaar.
als de tafel en stoelen binnen staan is het wel een beetje krap, maar voor ons 3-tjes goed te doen.
grtz bianca
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Opzetinstructie
« Reactie #11 Gepost op: juni 29, 2011, 09:14:30 pm »

Citaat
We krijgen de vouwwagen namelijk zo goed als net zo strak als in de showroom, en dat is toch wat we allemaal willen.

Wauw! Dat vind ik echt kunstig, lukt ons nog bij lange na niet....Ik ga het zaterdag weer proberen en dan toch maar eens de spanbanden achter gebruiken.

Citaat
Hoe hebben jullie de vouwwagen ingedeeld? waar hebben jullie bv een kast staan en waar hebben jullie het fornuis staan?

Wij hebben (gezien met de rug naar de deur)links een aantal klapkratjes (gestapeld) en een kastje met 3 planken. Rechts staat aan de wagenbak kant eerst een kastje(dezelfde als aan de andere kant), dan de koelkast en dan de keuken en daarnaast nog een klapkratje met levensmiddelen, alles bijna tegen elkaar aan. Dit doen we zodat de kleinste er niet tussendoor kan en dus ook niet achter het keukentje kan komen. Verder staan de tafel en stoelen met goed weer natuurlijk buiten!

Ben wel benieuwd hoe anderen dat doen!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:(Opzetinstructie) Cabanon tunnelvouwwagen
« Reactie #12 Gepost op: juni 29, 2011, 09:17:49 pm »

Nog een aanvulling: in de wagenbak staat in het middenpad het kampeerbedje van de jongste dus daar kunnen we verder niks neerzetten.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

dorus_jolan

  • Gast
Re:(Opzetinstructie) Cabanon tunnelvouwwagen
« Reactie #13 Gepost op: juni 29, 2011, 09:28:34 pm »

wij hadden de keuken rechts tegen het raam staan maar dan ben je zoveel ruimte erachter kwijt...
Nu wilde ik proberen de keukentegen het rechter slaap gedeelte aan te zetten, als we eer niet zijn en anders gewoon buiten.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:(Opzetinstructie) Cabanon tunnelvouwwagen
« Reactie #14 Gepost op: juni 29, 2011, 09:36:46 pm »

Dan kom je zo rottig het ondertentje in toch ::) :?

Ga je dan iedere keer met die keuken lopen sjouwen? Ik vind hem toch best zwaar eigenlijk dus we zetten hem neer en daar blijft ie mooi 2 weken staan :J

en wat de ruimte erachter, tja ach het stoort me niet en er blijft nog genoeg ruimte over toch!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal