Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Opzetinstructie Cabanon tunnelvouwwagen  (gelezen 9132 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:(Opzetinstructie) Cabanon tunnelvouwwagen
« Reactie #15 Gepost op: juni 29, 2011, 09:38:29 pm »

Voor de moderator: misschien mogelijk dit topic te splitsen zodat we nog even verder kunnen gaan over de indeling en het inruimen van de voortent?
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

muis

  • Gast
Re:(Opzetinstructie) Cabanon tunnelvouwwagen
« Reactie #16 Gepost op: juni 29, 2011, 09:40:16 pm »

Ik zat er net naar te kijken :J , ik zet hem terug en verplaats jou bericht met de instructie even, waarvoor dank natuurlijk ;)
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:(Opzetinstructie) Cabanon tunnelvouwwagen
« Reactie #17 Gepost op: juni 29, 2011, 09:41:25 pm »

Graag gedaan hoor!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

dorus_jolan

  • Gast
Re:Opzetinstructie Cabanon tunnelvouwwagen
« Reactie #18 Gepost op: juni 29, 2011, 10:00:01 pm »

Haha, ik dacht al ik ken hem niet meer vinden!!

We gaan in augustus pas echt voor het eerst ermee op vakantie, afgelopen weekend een weekendje naar zeeland geweest dus die indeling moet ik een keer verder pimpen als we er echt mee gaan kamperen.

Voor wat betreft dat ondertentje, die hebben we er een bij gekregen maar die hebben we niet nodig omdat we met zijn 3en zijn, ik mijn vrouw en ons 1 jarige zoontje...
Ja ik weet het das een grote vouwwagen voor zijn 3en.... maar wel relaxed!!
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:Opzetinstructie Cabanon tunnelvouwwagen
« Reactie #19 Gepost op: juni 29, 2011, 10:10:45 pm »

de ruimte erachter hebben we niet zo'n last van. er kunnen kratten onder die je wat verder naar achteren zet. is de ruimte redelijk gevuld.
we hebben het geprobeerd om de keuken tegen de achterwand aan te zetten, maar dat is bij ons vrij krap. wij hebben smallere bedden dan bij een columbia. dus het zou misschien wel kunnen.
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re:Opzetinstructie Cabanon tunnelvouwwagen
« Reactie #20 Gepost op: juni 30, 2011, 07:28:40 am »

Ik zal het een en ander een gaan schuiven als we op vakantie zijn om de ideale indeling te vinden.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re:Opzetinstructie Cabanon tunnelvouwwagen
« Reactie #21 Gepost op: juni 30, 2011, 08:53:47 pm »

Bedankt voor het plaatsen van de instructie. Leuk om eens terug te lezen.
Ik lees echter niets over de spanbanden aan de disselzijde. Deze moet je vastzetten nadat de wagentent is opgezet. Vergeet daarbij niet even de bandjes aan de binnenzijde vast te knopen. Ik gebruik 1 flinke grondpen voor twee spanbandjes en zet deze ter hoogte van de koppeling, heb je meer ruimte achter dan is dat nog beter. Ik zet deze banden goed vast en zet dan pas de voortent op.
 
De constructie van de vw is nl zo dat je de voortent strak trekt aan het frame van de wagentent. Door te voorkomen dat deze iets scheef naar voren trekt onder de last van de voortent krijg je A: een strakker opgezette (voor)tent en B: bescherm je het frame van de wagentent bij zwaar weer. Altijd eerst opspannen dus in combinatie met goed vastgeknoopte lussen een de binnenzijde! Zet je deze banden pas vast NA het opzetten van de voortent dan helpt het dus niet afdoende (frame staat al scheef).

Dat de boel ook goed staat zonder deze spanbanden klopt. Wij lieten het in het begin ook achterwege. Maar voel maar eens een aan het frame in de wagenbak. Er staat hier dan behoorlijk spanning op. Zeker op de scharnierpunten beneden is dit vragen om ellende bij een evt. storm.

Met deze methode denk ik dat je voortent ook strakker zal staan, mocht dit dan nog niet naar wens zijn dan zou je kunnen proberen bij de voorste luifel de stok iets naar voren te trekken aan de onderzijde. Je zult zien dat het geheel nu strakker staat. Bij ons helpt de keukenuitbouw echter ook om de boel (showroom :#)strak te zetten.
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re:Opzetinstructie Cabanon tunnelvouwwagen
« Reactie #22 Gepost op: juni 30, 2011, 09:31:38 pm »

De twee lijnen bij links en de twee lijnen rechts van de dissel dus naar hetzelfde punt opspannen zoals tekening 2 op de vorige pagina.
Dat was precies wat ik dacht, heeft er iemand wel eens gehad dat het tentdoek tegen de bedden aan werd getrokken?
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re:Opzetinstructie Cabanon tunnelvouwwagen
« Reactie #23 Gepost op: juli 01, 2011, 10:06:53 am »

Er zit bij ons vrij royaal ruimte tussen tentdoek en bedden. Als je hem goed afspant geen enkel probleem.
Betreft wel een mercury, die bedden zijn 145 breed, wellicht scheelt dat iets.
Gelogd

goofychick

  • Gast
Re:Opzetinstructie
« Reactie #24 Gepost op: juli 06, 2011, 01:34:15 pm »

Wij deden een combi van 1 en 2. De middelste scheerlijnen ongeveer ter hoogte van het neuswiel in de grond zetten.
dan heeft de scheerlijn voldoende kracht om het doek achterover te houden als je aan de voorkant gaat opspannen.

Ik vind die instructie van De Wit wat vreemd met de bedden. Wij klappen de bedden altijd direct uit na het frame. Dan ook de binnentent inhaken en dan pas laten we het tentdoek zakken.

Maar goed.... we zijn nog maar 1x weggeweest ;)

Bij de wit hebben ze ons juist gezegd dat je met warm weer pas als laatste het doek erom heen kon trekken, dus eerst ook de cabines in hangen.

Gelogd

dheppener

  • Gast
Re:Opzetinstructie Cabanon tunnelvouwwagen
« Reactie #25 Gepost op: juli 06, 2011, 05:21:20 pm »

Afgelopen weekend korte vakantie gehad. Opzetten ging wel prima, maar bij het opruimen toch weer wat gstuntel...

Hoe vouwen jullie de voortent op? Deze laten we "vallen" op het grondzeil, bogen eruit, van de bak af ritsen maar dan...
Vorige keer op het gras gesleept om op te vouwen, maar daar werd hij vies en nat van. Op het grondzeil heb je te weinig ruimte om mooi op te vouwen...

Tips?

We vouwen hem niet te klein, zodat hij bovnop de ingeklapte bak past.
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re:Opzetinstructie Cabanon tunnelvouwwagen
« Reactie #26 Gepost op: juli 06, 2011, 07:12:01 pm »

Wij vouwen hem ook groot op.
Als het doek op de grond ligt probeer ik het zo te vouwen dat de ramen niet in een vouw terecht komen.
Verder een beetje in een rechthoek vouwen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal