Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Lekkage, natuurlijk  (gelezen 2408 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroenhamelinck

  • Gast
Lekkage, natuurlijk
« Gepost op: juli 01, 2011, 03:48:05 pm »

Heeft impregneren zin?
Dat is de vraag.
Onze Pivo uit 1994 is dit jaar echt begonnen met doorlekken. Eerst drupte het af en toe, maar nu de tent op een voorseizoensplaats heeft gestaan lijkt het echt mis( kan dit eigenlijk kwaad voor de tent, lijkt mij niet).
Bij het slaapgedeelte zie je in het plafond waar de stokken lopen stukken waar het tentdoek dubbel is, hier geen lekkage. Maar bij de zogenaamde L-stokken, die naar de nok gaan is deze dubbele stof niet en daar drupt het nu met enige regelmaat naar binnen.
Zou impregneren hier zin hebben, of is het nu afgelopen. Ik ga het sowieso proberen in augustus, als we een naseizoensplek hebben op bosbad hoeven.
Heeft iemand dezelfde ervaring met deze tent?
We zijn trouwens opzoek naar een makkelijker opzetbare tent, we denken zelf aan de flyer van Holtkamper. Ik vind het opzetten van deze pivo voor 1 nachtje te bewerkelijk, zeker omdat we onze kids van 3 en 4 ook tijdens het opzetten in de gaten willen houden.
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Lekkage, natuurlijk
« Reactie #1 Gepost op: juli 01, 2011, 11:31:38 pm »

ik heb de europacamper variant gehad, gewoon het zelfde.

nooit problemen met het doek.

maar als je toch al wat anders wilt, zeg ik koop een spuitbus, en spuit hem waterdicht, en ga lekker op zoek naar een flyer of zo. I: I:
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Lekkage, natuurlijk
« Reactie #2 Gepost op: juli 01, 2011, 11:33:49 pm »

Voor een kleine plek is een spuitbus een goed idee maar voor grote delen kun je het beste impregneer nemen die je zelf moet aanlengen met water. Je kunt dit aanbrengen met een heel zachte borstel. De naden kun je met seamseal behandelen.
Gelogd

basthijs

  • Gast
Re:Lekkage, natuurlijk
« Reactie #3 Gepost op: juli 02, 2011, 08:53:54 am »

Wij hebben ook een Scout Pivo, op 2 plekken hadden we een klein beetje lekkage door hars en vogel poep.
Ik heb hem laatst ingespoten met een soort melk achtig spul, laten drogen en volgens mij is hij nu weer helemaal waterdicht.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal