Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon voortent lichte erg lichte plekken met regen......  (gelezen 9609 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

goofychick

  • Gast
Cabanon voortent lichte erg lichte plekken met regen......
« Gepost op: juli 10, 2011, 02:14:22 pm »

We hebben nu voor het eerst serieuze regen gehad en overal zijn lichte plekken, sommige zijn zelfs lichtgevend bijna, en van de binnenkant voelt het nat aan. Even voor de duidelijkheid, dit gaat niet om de naden, hoewel de plekken ook helemaal uitlopen bij de naden, niet wat ze hadden gezegd hoe het zou zijn als de naden zich vol moesten zuigen met water. Het lijkt alsof we al een onwijs oud doek hebben bij de voortent. Dit kan toch niet normaal zijn?
Onze zonneluifel heeft nergens last van, de aparte luifel wel te verstaan. Maar die is ook anders van kleur.
Iemand meer met dit probleem te maken gehad?
Heb vaker met een katoenen tent gekampeerd en op den duur was dit er ook maar toen was de tent al heel oud.

Gelogd

screech

  • Gast
Re:Cabanon voortent lichte erg lichte plekken met regen......
« Reactie #1 Gepost op: juli 11, 2011, 08:53:21 am »

Maar begrijp ik nu goed dat het een spikslinternieuwe vouwwagen is?
Want als dat zo is, zou ik vraag even aan de dealer stellen. Het is natuurlijk wel vreemd dat de luifel het niet heeft en de tent wel.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Cabanon voortent lichte erg lichte plekken met regen......
« Reactie #2 Gepost op: juli 11, 2011, 09:02:47 am »

als hij nieuw is idd terug naar de dealer en als hij tweede hands is lijkt impregneren de oplossing. Ben benieuwd :J
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re:Cabanon voortent lichte erg lichte plekken met regen......
« Reactie #3 Gepost op: juli 11, 2011, 11:38:06 am »

mmm, dat klinkt erg bekend!!
Wij hebben twee weken geleden de vouwwagen voor het eerst geprobeerd en wij hebben ook last van die lichtere plekken!
Ik dacht juist dat die plekken door het nat worden en weer opdrogen wel weg zouden gaan.
Ook bij sommige naden leek dit.

Zou je hiermee terug moeten gaan naar de leverancier?
Wij hebben een cabanon columbia ook gloednieuw.
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:Cabanon voortent lichte erg lichte plekken met regen......
« Reactie #4 Gepost op: juli 11, 2011, 01:35:36 pm »

Bij de productie kan men ook niet zien hoe het katoen zich verhoud tot regen, zolang het niet lekt is er geen probleem lijkt me. Katoen is nu eenmaal een natuurproduct , kan zijn dat sommige gedeeltes moeilijk de coating hebben vast gehouden die er  evt.extra opzit om het waterafstotend te maken. Zelf heb ik ooit een jerrycan met waterdicht gehaald bij de obelink en er helemaal erover heen gesmeerd met een oude stoffer, gevolg een wat wittere vw doek maar wel superwaterdicht :#
Gelogd

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 213
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re:Cabanon voortent lichte erg lichte plekken met regen......
« Reactie #5 Gepost op: juli 12, 2011, 01:09:54 pm »

Ik zou het even wat meer tijd geven. Bij onze tent die we hadden voor de VW, was het een probleem als bij het opruimen de scheerlijnen los tussen het doek zat. Op sommige plekken was dan ook wat nattigheid te voelen, het doek was doorgeslagen.

Als we dan later de tent opruimde zorgde we er voor dat de scheerlijnen keurig werden opgeruimd/opgerold en opgevouwen werden.
De tent werd dan later weer opgezet, niet snaarstrak en bij de eerste bui bleek dat de natte plekken waren verdwenen.

Ergo, de tent niet te strak afspannen om zo het doek de kans te geven zich te herstellen/dichttrekken en goed opletten bij het opruimen of er niks tussen ligt.

hopelijk werkt het, anders wordt het een gesprekje met de dealer denk ik zo :)
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:Cabanon voortent lichte erg lichte plekken met regen......
« Reactie #6 Gepost op: juli 13, 2011, 01:02:52 am »

Ik zou het even wat meer tijd geven. Bij onze tent die we hadden voor de VW, was het een probleem als bij het opruimen de scheerlijnen los tussen het doek zat. Op sommige plekken was dan ook wat nattigheid te voelen, het doek was doorgeslagen.

Als we dan later de tent opruimde zorgde we er voor dat de scheerlijnen keurig werden opgeruimd/opgerold en opgevouwen werden.
De tent werd dan later weer opgezet, niet snaarstrak en bij de eerste bui bleek dat de natte plekken waren verdwenen.

Ergo, de tent niet te strak afspannen om zo het doek de kans te geven zich te herstellen/dichttrekken en goed opletten bij het opruimen of er niks tussen ligt.

hopelijk werkt het, anders wordt het een gesprekje met de dealer denk ik zo :)

klopt doek wat direct van een weefgetouw komt heeft enigszins op een hoge spanning gezeten en krimpt met de tijd iets.In de textiel noemen ze dat relaxatiekrimp, ofwel de 3% krimp waar je altijd rekening mee moet houden bij de koop van een broek. Dit gaat hoofdzakelijk gepaard in de lengterichting van de stof al loopt hij ook heel iets in in de breedte, ligt aan de spanning van de inslag/schering. Daarnaast heeft de katoenvezel een kleine holte van binnen ookwel lumen genoemd vaak is deze na het weven/bewerken iets plat door vocht en met de tijd trekt deze weer rond en dan zal je zien dat na een paar regenbuitjes wanneer het doek volgelopen /gezogen is de vw het mooist begint te staan en niet meer lekt of doorslaat.

Op het werk kregen wij deze klachten ook wel eens, vaak zette we deze tenten op, spoten deze een paar keer nat, spnden inderdaad de scheerlijnen niet al te strak en daarna stonden ze zo strak als een t**t
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re:Cabanon voortent lichte erg lichte plekken met regen......
« Reactie #7 Gepost op: juli 13, 2011, 07:34:50 am »

Ik had idd al zoiets verwcht. We zullen het de komende vakantie hopelijk niet zien want ik heb nl geen zin in regen.
Bedankt voor alle info!
Gelogd

zippey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi DL 2013 groen
Re:Cabanon voortent lichte erg lichte plekken met regen......
« Reactie #8 Gepost op: juli 13, 2011, 12:28:37 pm »

Wij hadden ook wat lekkage met onze splinternieuwe Mercury. Bij een naad boven een raam. Hierdoor verzamelde zich water in het hor en vandaar viel het op de grond. Ook hadden we wat lichtere plekken. En er hingen druppels onder de scharnieren van de wagenbak. Het was allemaal niet heel schokkend, maar toch. Het is natuurlijk wel zo dat nieuw tentdoek zich eerst moet "zetten". Volgens de dealer moet het 3 a 4 keer nat worden en opdrogen voordat hij helemaal dicht is. Ik ga alleen wel wat impregneer mee nemen op vakantie. Ze gaven me bij de Wit de tip om de impregneerspray in de dop te spuiten om dan vervolgens met een kwastje op de betreffende plek aan te brengen. Vooral voor naden is dit perfect, want dan komt er geen impregneer op de ramen. Dat schijnt niet zo goed te zijn voor je ramen namelijk.
Maar goed ik hoop dat we gewoon geen regen hebben natuurlijk. :#
Gelogd
Cabanon Malawi DL 2013 groen

goofychick

  • Gast
Re:Cabanon voortent lichte erg lichte plekken met regen......
« Reactie #9 Gepost op: juli 17, 2011, 08:45:12 pm »

Lekkage bij de naden is normaal, doorslag is normaal maar dit is geen doorslag meer............de naden moeten zich eerst volzuigen, kan zelfs nevelen in je tent, maar dat is na 2 a 3 buien over.
Inmiddels al contact gehad en we moeten de foto's mailen.
Als dit bij ons doorslag zou zijn dan moet dat over het hele doek met regelmaat zijn maar nu lijkt het alsof er hete olie op is gemorst ofzo.......

Gelogd

goofychick

  • Gast
Re:Cabanon voortent lichte erg lichte plekken met regen......
« Reactie #10 Gepost op: juli 31, 2011, 12:21:32 pm »

Bij de productie kan men ook niet zien hoe het katoen zich verhoud tot regen, zolang het niet lekt is er geen probleem lijkt me. Katoen is nu eenmaal een natuurproduct , kan zijn dat sommige gedeeltes moeilijk de coating hebben vast gehouden die er  evt.extra opzit om het waterafstotend te maken. Zelf heb ik ooit een jerrycan met waterdicht gehaald bij de obelink en er helemaal erover heen gesmeerd met een oude stoffer, gevolg een wat wittere vw doek maar wel superwaterdicht :#

Nou ik ben niet blij met een doek wat er 20 jaar oud uitziet want zo ziet het er nu uit, en bij de Wit gaven ze ook al aan dat dit niet klopt. Het klopt vooral niet dat je zelf met spul aan de slag moet gaan waardoor je doek ook nog eens witter wordt. Tis een gloednieuwe tent.
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re:Cabanon voortent lichte erg lichte plekken met regen......
« Reactie #11 Gepost op: juli 31, 2011, 07:59:48 pm »

@goofychick, zou je de foto's van de plekken willen uploaden zodat iedereen kan zien hoe het er bij je uitziet en dit kan vertalen naar zijn/haar vouwwagen. Dit vooral omdat er de laatste maanden veel mensen hier een nieuwe cabanon hebben gekocht/geleverd hebben gekregen.
Ook wij hebben een paar lichtere vlekken en wat doorslag maar weet niet wat acceptabel is (dat van mij lijkt wel acceptabel, maar weet het niet zeker).
Gelogd

boxteltjes

  • Gast
Re:Cabanon voortent lichte erg lichte plekken met regen......
« Reactie #12 Gepost op: juli 31, 2011, 09:37:56 pm »

@goofychick, zou je de foto's van de plekken willen uploaden zodat iedereen kan zien hoe het er bij je uitziet en dit kan vertalen naar zijn/haar vouwwagen. Dit vooral omdat er de laatste maanden veel mensen hier een nieuwe cabanon hebben gekocht/geleverd hebben gekregen.
Ook wij hebben een paar lichtere vlekken en wat doorslag maar weet niet wat acceptabel is (dat van mij lijkt wel acceptabel, maar weet het niet zeker).

Hallo wij hebben sinds 21 mei ook een cabanon manga. Bij onze eerste vakantie in mei heeft het bij ons ook flink geregent ook wij hadden vier doorzichtige plekken.
Zou graag willen weten of het normaal is.

Gr. Frank  van Boxtel
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Cabanon voortent lichte erg lichte plekken met regen......
« Reactie #13 Gepost op: juli 31, 2011, 11:14:46 pm »

Nou ik ben niet blij met een doek wat er 20 jaar oud uitziet want zo ziet het er nu uit, en bij de Wit gaven ze ook al aan dat dit niet klopt. Het klopt vooral niet dat je zelf met spul aan de slag moet gaan waardoor je doek ook nog eens witter wordt. Tis een gloednieuwe tent.

ik wil niet lullig zijn, maar onze vouwwagen van 22 jaar oud heeft tijdens regenbuien geen lichte plekken in het doek tenzij er vogelpoep op die plek ligt.
ons tentdoek heeft een egale kleur tijdens regenbuien.
Gelogd

Jeroenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re:Cabanon voortent lichte erg lichte plekken met regen......
« Reactie #14 Gepost op: augustus 11, 2011, 12:55:03 pm »

Ik ben gisteren bij de wit geweest. Nagevraagd van de lichte plekken. Wij hebben er een paar maar niet heel veel en het lekt niet. mij werd verteld dat de plekken na een keer of drie regenen weg zouden moeten zijn. Overigens is mij opgevallen dat waar vogelpoep heeft gezeten dat dat ook een licht plekje wordt. (tijdelijk?).  Ik maak mij er in ieder geval niet druk over.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal