Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Waar leggen jullie je kids overdag te slapen?  (gelezen 7529 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

screech

  • Gast
Re:Waar leggen jullie je kids overdag te slapen?
« Reactie #15 Gepost op: juli 15, 2011, 09:04:19 am »

Vergeet niet dat een kind van liggen in het bed ook uitrust.
Wij hanteerden altijd gewoon het ritme van slapen tussen de middag. Meestal gewoon binnen, maar als het echt heet was lagen ze buiten in de Deryan. We legden ze dan wel ergens neer waar niet veel te zien was. Bijvoorbeeld tussen de tent (destijds) en de bosjes.
Dan sliepen ze inderdaad niet meteen. Eerst vonden ze het beetje wat er nog te zien was nog interessant, maar na verloop van tijd won de slaap het altijd van de interesse (gelukkig is de spanningsboog, om de aandacht ergens bij te houden, van kinderen nog niet zo groot  :))
Gelogd

Purk

  • Gast
Re:Waar leggen jullie je kids overdag te slapen?
« Reactie #16 Gepost op: juli 15, 2011, 05:45:55 pm »

Precies, ook altijd onze slaapfilosofie geweest. Natuurlijk de (in ons geval) kinderwagen zo zetten dat ze alleen wat bosjes of tentdoek konden zien, en zeker geen mensen. En na een half uurtje ruisende takjes kijken...zijn ze echt meestal op een gegeven moment wel in slaap, of in elk geval tot rust gekomen.
Mijn kids waren (? ZIJN!) ook erg nieuwsgierig, als baby moest er een doekje over de ogen om in slaap te vallen... En wandelend achter de kinderwagen vielen ze dus meestal NIET in slaap, omdat ze dan mij zagen, en een telkens veranderende omgeving = interessant. Maar 'stilstaand' uitzicht in de buitenlucht deed het echt altijd goed. Overigens, als ze het helemaal niet gewend zijn, zal het waarschijnlijk de eerste keer niet meteen lukken. Maar even doorzetten, dan komt het vast wel!
Gelogd

CenC

  • Gast
Re:Waar leggen jullie je kids overdag te slapen?
« Reactie #17 Gepost op: juli 27, 2011, 11:42:50 pm »

Die kleine van mij wilde ook niet echt buiten slapen, idd veel te veel te zien. Hij ligt in een campingbedje lekker in de tent, ook al was het erg warm.
Lekker in zijn luier of evt. met romper. De eerste vakantiedagen duurde het even voordat hij in slaap viel, maar na een paar dagen ging dat steeds sneller.
effe wennen dus.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Waar leggen jullie je kids overdag te slapen?
« Reactie #18 Gepost op: juli 29, 2011, 08:57:35 pm »

Onze jongste(net 2 jaar) wil helaas niet meer zo vaak slapen al heeft ze het om de paar dagen toch echt nog nodig. Op de camping viel ze standaard in slaap in de auto (ongeacht tijdstip)dus toen wij de laatste vakantiedag nog even wat boodschapjes gingen halen dus ook.
Aangekomen bij de Intermarche hebben we haar in het zitje van het winkelwagentje gezet, mevrouw heeft haar ogen twee tellen open gedaan haar armpjes op het wagentje gelegd, hoofd erop en is verder gaan slapen...en ze bleef slapen, ik heb nog mijn fleece trui opgevouwen en onder haar hoofdje gedaan en snurken joh! Pas nadat we afgerekend hadden deed ze haar ogen weer open!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

tanbambi

  • Gast
Re:Waar leggen jullie je kids overdag te slapen?
« Reactie #19 Gepost op: juli 29, 2011, 10:09:28 pm »

Wij hebben onze dochter van 6 maanden geregeld buiten laten slapen 's middags.
Het campingbedje hebben we aan de zijkanten afgedekt met een grote handdoek en bovenop vastgemaakt. En daarna nog de klamboe er overheen gelegd tegen de beestjes.
Gelogd

Peugeot

  • Gast
Re:Waar leggen jullie je kids overdag te slapen?
« Reactie #20 Gepost op: augustus 10, 2011, 03:41:28 pm »

Wij hadden vorig jaar voor ons dochtertje (toen 1,5 jaar) ook een Deryan gekocht. Vantevoren thuis ook al eens neergezet, zodat ze er af en toe in kon kruipen en wist wat het was. Daar vond ze het nog wel leuk. In Italie wilde ze absoluut dat tentje niet in. Toen maar het inflatable matrasje eruit gehaald en haar zo in de slaapcabine gelegd.....

Gelukkig hadden we het tentje via marktplaats gekocht en konden we het na de vakantie weer via marktplaats weer verkopen (met 5 euro winst!  :>)
Gelogd

miekvp

  • Gast
Re:Waar leggen jullie je kids overdag te slapen?
« Reactie #21 Gepost op: augustus 12, 2011, 07:08:04 pm »

hoi allemaal,
wij zijn dit jaar voor het eerst met een vouwwagen op vakantie geweest. Wij hebben 3 kids van resp. anderhalf, 3 en 4. De oudste slaapt tussen de middag niet meer, de andere 2 wel. Nu waren we in NL dus geen last van erge hitte... Onze jongste sliep in haar campingbedje (zal foto plaaten) en de middelste sliep gewoon in het ondertentje.
groetjes marieke
Gelogd

frk

  • Gast
Re:Waar leggen jullie je kids overdag te slapen?
« Reactie #22 Gepost op: augustus 13, 2011, 10:38:09 pm »

hallo

Wij zijn net terug uit Italie en in de tent was het gewoon TE warm om de 2-ling te laten slapen,we lieten ze meestal gewoon rond huppelen bij het zwembad en als ze "vervelend" begonnen te worden  legden we ze even in de buggy rondje over de camping en  hupsa...binnen 5 tot 10 min sliepen ze daarna gingen we gewoon weer naar het zwembad terwijl de twins gwoon verder sliepen... :>
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:Waar leggen jullie je kids overdag te slapen?
« Reactie #23 Gepost op: augustus 14, 2011, 10:43:02 am »

Ik heb 2 oude lakens donkerblauw geverfd met zo'n blokje in de wasmachine. In de slaapcabine heb ik een touw gespannen via het buizenframe in het midden van de vouwwagen. En met de geverfde lakens een hemeltje voor Mirthe gemaakt. Dat heeft 2 voordelen. Het verduisterd erg goed overdag en het houd 's nachts de tocht weg. Wij liggen in een slaapcabine maar het campingbed gewoon in het gangpad, dus tocht. Het achterste kleed heb ik daarom wel helemaal tot onderen laten lopen en de hoeken met knijpers vast gezet.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal