Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Voor de eerste keer met de Jametic...  (gelezen 11761 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Voor de eerste keer met de Jametic...
« Reactie #15 Gepost op: juli 28, 2011, 10:18:46 pm »

Trouwens zoveel kleiner is de voortent helemaal niet vind ik.
De lengte 35 cm de breedte wel wat meer 1,20 maar wij missen dit helemaal niet.

Weegt totaal niet op tegen het opzetgemak.
Maar ja je hebt ruimte liefhebbers en snelheidsmaniakken. ;)

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

claudia2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 60
Re:Voor de eerste keer met de Jametic...
« Reactie #16 Gepost op: juli 28, 2011, 10:37:34 pm »

Hey,

Vandaag de jametic opengezet, we gaan hem dit weekend dopen!(hopelijk niet letterlijk) al ons kampeermateriaal een plaatsje gegeven, wat een bergruimte....der kan echt wel heel veel in.

Ook al de zware dingetjes uit de keukenblok gehaald, amai die is zo zwaar, moeten wij met het gewicht van de keuken rekening houden bij het laden??

Wat ik mij ook afvroeg, als je moet vertrekken met regen, alle slibranden nat en slijkerig, de boel dicht plooien?Dan is alles binnenin toch nat en vuil??

ben es benieuwd....
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Voor de eerste keer met de Jametic...
« Reactie #17 Gepost op: juli 29, 2011, 06:15:08 am »

Heb hem ooit nat moeten inklappen en moet zeggen het viel mij mee.
Het matras was zo goed als droog.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Voor de eerste keer met de Jametic...
« Reactie #18 Gepost op: juli 29, 2011, 12:59:18 pm »

Hebben hem regelmatig nat moeten inklappen. Na het verwijderen van de haringen even het doek optillen en uitschudden. Inklappen en deur volledig dicht doen (na het stokje verschoven te hebben). En de rest inklappen. Matras is bij ons nog nooit nat geweest. Het wordt wel wat klammig maar na het openklappen is dat er zo weer uit.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:Voor de eerste keer met de Jametic...
« Reactie #19 Gepost op: juli 29, 2011, 01:51:57 pm »

gelukkig nog nooit meegemaakt dat we nat moesten inklappen.

ik kan me niet voorstellen dat er verder niks nat wordt, maar dat het matras klammig zou zijn en thuis weer snel droogt, dat wil ik wel aannemen.

Misschien een overbodige tip; maar laad zoveel mogelijk vochtgevoelige zaken in de auto (dekbed, kussens, slaapzakken. Liggen bij ons normaal gewoon in de vouwwagen op het bed.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Voor de eerste keer met de Jametic...
« Reactie #20 Gepost op: juli 29, 2011, 02:26:57 pm »

Misschien een overbodige tip; maar laad zoveel mogelijk vochtgevoelige zaken in de auto (dekbed, kussens, slaapzakken. Liggen bij ons normaal gewoon in de vouwwagen op het bed.
Ik moet er niet aan denken dat ik steeds, bij nat weer, alle beddengoed er af moet halen en er op de volgende camping weer op moet leggen ::). Dit is volgens mij ook niet de bedoeling. VW zijn niet alleen gemaakt voor droog weer. Dus zou dit dan ook echt niet doen. Wij hebben het in ieder geval nooit gedaan. Het doek van tegenwoordig slaat niet meer door. Onze ervaring is dat je bed niet nat. Als je de deur en de ramen maar sluit.
Gelogd

adriek

  • Gast
Re:Voor de eerste keer met de Jametic...
« Reactie #21 Gepost op: juli 30, 2011, 07:07:47 pm »

Vrienden hebben een Jametic 2011 en dat lijkt nogal een maandagochtendmodel:
op beide hoeken van de voortent laten naden los, het raam bij de keuken is slecht in elkaar gezet en lekt,
en er is een lade uit de keuken losgebroken (teveel bestek mee??) en zo zijn er nog een paar dingetjes.
Het zal we garantiewerk worden, maar slordig is het wel.

De wagen op zich is overigens heel mooi, en de voortent lijkt groot genoeg voor zeker zes personen.
We hadden redelijk weer dus hebben niet met z'n allen binnen gezeten.
Zelf heb ik een Louisiana, die is wel een behoorlijk stukje groter, maar zeker met de kids in een eigen slaaptentje is de Jametic groot genoeg.
« Laatst bewerkt op: juli 30, 2011, 07:22:26 pm door adriek »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Voor de eerste keer met de Jametic...
« Reactie #22 Gepost op: juli 30, 2011, 10:24:51 pm »

Vrienden hebben een Jametic 2011 en dat lijkt nogal een maandagochtendmodel:
op beide hoeken van de voortent laten naden los, het raam bij de keuken is slecht in elkaar gezet en lekt,
en er is een lade uit de keuken losgebroken (teveel bestek mee??) en zo zijn er nog een paar dingetjes.
Het zal we garantiewerk worden, maar slordig is het wel.

De wagen op zich is overigens heel mooi, en de voortent lijkt groot genoeg voor zeker zes personen.
We hadden redelijk weer dus hebben niet met z'n allen binnen gezeten.
Zelf heb ik een Louisiana, die is wel een behoorlijk stukje groter, maar zeker met de kids in een eigen slaaptentje is de Jametic groot genoeg.
Dit maakt het ook zo jammer.
Ze maken best mooie wagens met alles er op en er aan maar die kwaliteit.
Als ze die eens in orde hadden verkochten ze er nog meer.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Bosje

  • Gast
Re:Voor de eerste keer met de Jametic...
« Reactie #23 Gepost op: juli 31, 2011, 12:28:32 am »

Uiteindelijk weten we dat allemaal,

De prijs is erg aantrekkelijk, maar alle waar naar z'n geld. I:

Vergelijk de Jameetic maar eens met een Trgano Odyssée, nagenoeg gelijk qua constructie, alleen andere materialen, en dubbele, in elkaar gehaakte stiknaden.

Maar dan komt het prijs verschil, en zijn we 'Hollanders'
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Voor de eerste keer met de Jametic...
« Reactie #24 Gepost op: juli 31, 2011, 08:47:15 am »

Dat kun je wel zeggen maar als ik ruim 5000 euro neerleg mag ik ervan uitgaan dat hij wel goed in elkaar zit.
Oke dat hij minder lang meegaat vind ik niet erg maar de stiksels moeten wel recht zijn en een kuipzeil moet er ook goed inzitten.
Anders moeten ze zoiets niet verzinnen.


Maar misschien is het ook een beetje de wet van de grote getallen. :?
De goede hoor je vaak niet.
« Laatst bewerkt op: juli 31, 2011, 08:31:37 pm door Alex »
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Qwaqa

  • Gast
Re:Re: Voor de eerste keer met de Jametic...
« Reactie #25 Gepost op: juli 31, 2011, 07:41:15 pm »

Kwaliteit van het product mag je minimaal verwachten. Daarnaast heb je nog hoe goed het ontwerp is, daar kan je wél verschillen in verwachten. Zie ook: http://sethgodin.typepad.com/seths_blog/2011/07/defining-quality.html
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Voor de eerste keer met de Jametic...
« Reactie #26 Gepost op: augustus 01, 2011, 08:27:39 am »

Maar misschien is het ook een beetje de wet van de grote getallen. :?
De goede hoor je vaak niet.
fveel slechte ook vaak niet omdat veel mensen er totaal niet op letten en alles maar gewoon aannemen zo het is.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

claudia2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 60
Re:Voor de eerste keer met de Jametic...
« Reactie #27 Gepost op: augustus 01, 2011, 10:59:38 pm »

Hey,

terug van een superweekend! Ardoer camping internationaal in watervliet, 10 min van huis maar super voor de kids!!3 dagen niet gezien, dat was wel wennen moet ik zeggen :P

Dan de Jametic.....super opgezet, gaat echt wel héél vlug, met zijtent eigenlijk echt wel veel ruimte, dacht dat ik de ruimte van ons oudje zou missen, valt reuze mee!

Nu je van afwerking spreek, hm das inderdaad wel iets minder, hebt héééééél veel draadjes geknipt, vooral rond de deur want die zaten overal tussen de rits, ook aan de rits van de luifel amai.
Van de luifel gesproken, das een ramp, die was zogezegd nooit opgezet maar ik denk eerlijk gezegd dat het ook gewoon niet klopt! Hebben nu toch al wat ervaring maar hoe we die stokken ook draaien en keren?? Hebben hem toen maar met powertape in elkaar geplakt! maar hij blijft wel klein en onpraktisch vind ik...

Hebben ook geprutst met de rits van de deur, dat was niet de eerste keer dat die loskomt bij het ritsen, iemand tip voor de rits?
Ook een mini gaatje in het dakzeil ondekt hopelijk is die waterdicht?

Wat ik me nog afvroeg, kan het zijtentje er eigenlijk aanblijven bij het dichtklappen, we hebben het ondertentje er al aan maar lijkt me ook wel praktisch moest die ook kunnen meeklappen.

Nu het is niet enkel allemaal negatief hoor, zou hem nu al niet meer willen inruilen voor het puzzelen met de stokken, straks het grote avontuur...... :P
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Voor de eerste keer met de Jametic...
« Reactie #28 Gepost op: augustus 02, 2011, 06:36:45 am »

Hey,

terug van een superweekend! Ardoer camping internationaal in watervliet, 10 min van huis maar super voor de kids!!3 dagen niet gezien, dat was wel wennen moet ik zeggen :P

Dan de Jametic.....super opgezet, gaat echt wel héél vlug, met zijtent eigenlijk echt wel veel ruimte, dacht dat ik de ruimte van ons oudje zou missen, valt reuze mee!

Nu je van afwerking spreek, hm das inderdaad wel iets minder, hebt héééééél veel draadjes geknipt, vooral rond de deur want die zaten overal tussen de rits, ook aan de rits van de luifel amai.
Van de luifel gesproken, das een ramp, die was zogezegd nooit opgezet maar ik denk eerlijk gezegd dat het ook gewoon niet klopt! Hebben nu toch al wat ervaring maar hoe we die stokken ook draaien en keren?? Hebben hem toen maar met powertape in elkaar geplakt! maar hij blijft wel klein en onpraktisch vind ik...

Hebben ook geprutst met de rits van de deur, dat was niet de eerste keer dat die loskomt bij het ritsen, iemand tip voor de rits?
Ook een mini gaatje in het dakzeil ondekt hopelijk is die waterdicht?

Wat ik me nog afvroeg, kan het zijtentje er eigenlijk aanblijven bij het dichtklappen, we hebben het ondertentje er al aan maar lijkt me ook wel praktisch moest die ook kunnen meeklappen.

Nu het is niet enkel allemaal negatief hoor, zou hem nu al niet meer willen inruilen voor het puzzelen met de stokken, straks het grote avontuur...... :P
Afwerking bij de ritsen en naden is bij onze 2010 ook droevig, maar heb dat zo'n beetje allemaal weggeknipt. Wij hebben de Adventure luifel, die vind ik best handig en staat ook goed en groot genoeg. Ondertentje laten wij altijd zitten, gaat prima.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Dirk willem

  • Gast
Re:Voor de eerste keer met de Jametic...
« Reactie #29 Gepost op: augustus 16, 2011, 11:06:49 pm »

Zij tent kan ook. Wij doen het niet want dat maakt hem nog dikker. Gewoon opvouwen en op de vw neerleggen of oprollen en op de keuken neerleggen
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal