Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Columbia vraagstukken...  (gelezen 5321 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bartmensen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 17
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro XL
Cabanon Columbia vraagstukken...
« Gepost op: juli 31, 2011, 10:21:20 pm »

Hallo iedereen!

Wij overwegen een Cabanon Columbia aan te schaffen. Waarschijnlijk nieuw, want tweedehands zien wij ze nog niet!
We hebben drie kleinere kinderen ( 3,4,5 jaar). Dus willen veel leefruimte.

Maar wellicht kunnen andere gebruikers ons antwoord geven op het onderstaande:

- kan je de slaaptenten niet gewoon vast laten zitten tijdens het opzetten van de tent, scheelt weer handelingen toch?
- slaap het bed lekker? Zijn de lattenbodempjes een echte meerwaarde? En hoe zit dat met de kussen van de bankjes? Voel je die naad of kan je die kussen gewoon buiten het slaapgedeelte houden? Of juist niet omdat de slaaptent dan slapper hangt?

Mochten jullie andere tips, opmerkingen hebben die we kunnen meewegen dan horen we deze graag!

Dankjewel!
Jeanine en Bart.
Gelogd

Jeroenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re:Cabanon Columbia vraagstukken...
« Reactie #1 Gepost op: juli 31, 2011, 11:05:19 pm »

Hoi,
Wij hebben eind vorig jaar een columbia gekocht en zijn er nu voor de derde keer mee weg. Hij bevalt erg goed.( hebben 2 kids 1 en 3) erg veel ruimte.

Maar goed. De slaapcabine kan je niet laten zitten.heeft er mee te maken dat je de bedplank inklapt en het doek nog gewoon als tent kan laten hangen. Dan zou je dus in de knoei komen. Op zich zijn die 10 of 20 haakjes het werk niet

Het bed Kan je het beste even uit proberen. Wij hebben destijds ook lattenbodems gekocht. Wij gebruiken ze nu niet meer. De bedden het gaat wel maar houdt niet over. Wij gebruiken nu inflateables. Die kan ik overigens laten liggen ipv het matras. Ik zou het eerst zo proberen. Kan je later altijd kijken. Mocht je toch lattenbodems willen aanschaffen moet je het even laten weten. Ik heb er nog twee( komen we vast wel uit, want bij mij liggen ze in de weg).

je kan op zich de kussens van de bank buiten het slaapgedeelte houden. Moet je alleen even opletten dat het bed niet gaat schuiven. Het bed kan je namelijk met een elastiek aan de voorkant van de bank vast maken. Maar op zich niet zo'n punt. Ik moet zeggen wij gebruiken de banken maar zelden omdat de voortent zo ruim is en we meestal daar zitten.

Groet Jeroen
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re:Cabanon Columbia vraagstukken...
« Reactie #2 Gepost op: augustus 01, 2011, 04:14:20 pm »

Wij hebben hem nu een aantal maanden, de ondertentjes hebben nog niet gebruikt omdat onze zoon (1 jr) in het andere bed slaapt.
De bedden slapen niet echt comfortabel zonder aanpassingen. Ik denk dat ik een froli travel systeem aan ga schaffen voor onder het matras.
Dit vooral omdat mijn vrouw reuma heeft en snel last van haar schouders krijgt anders.

Verder is het edition pakket een must en wij hebben ook ondertentjes en een 12 v kraantje in de keuken.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Re: Cabanon Columbia vraagstukken...
« Reactie #3 Gepost op: augustus 01, 2011, 08:45:36 pm »

Ik vind het bed redelijk goed slapen. Wel een wat dikker kussen nodig dan thuis omdat anders het hoofd niet lekker ligt. Vanwege luxe gaan we echter toch bij de matrassenvakman andere matrassen bestellen.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Cabanon Columbia vraagstukken...
« Reactie #4 Gepost op: augustus 01, 2011, 09:05:17 pm »

hallo Bartmensen!

Ook wij hebben begin dit jaar de Columbia gekocht en zijn er heel gelukkig mee! We zijn nu 2 keer een weekeinde en een keer 2 weken weggeweest en ik moet zeggen dat bevalt heel goed!

Wij hebben 3 kids (2, bijna 5 en 7) en nog ruimte genoeg!

Volgens mijn man voel je de naad tussen het bank kussen en het matras niet. Wij hebben wel de latten bodem en dat maakt wel degelijk verschil maar het kan nog beter dus wij gaan kijken voor of een opdekmatras of een geheel nieuw matras (en dan natuurlijk ook een nieuw bankkussen) Zelf lijkt het me niet handig als je het bankkussen eruit laat want dan mis je toch een stuk matras in je slaapcabine. Met het bankkussen erbij is de binnentent mooi opgevuld en staat dan ook strak. Overigens zitten we nooit op de bankjes, waarom zou je als je alle ruimte hebt. Bovendien staat er bij ons tussen de bedden nog een campingbedje van de jongste.

Verder hebben wij ook het kraantje en het edition pakket(disselbak, reservewiel en luifel) genomen. Het enige dat we er misschien ooit nog bij willen kopen is de imperiaal om de fietsen mee te kunnen nemen.

Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

EdwinMerks

  • Gast
Re:Cabanon Columbia vraagstukken...
« Reactie #5 Gepost op: augustus 01, 2011, 10:07:05 pm »

Wij zitten nog steeds in twijfel: Manga, Mercury, Colombia...(een een 2ehands Holtkamper maar dat terzijde)..

Heeft niemand problemen met de enorme omvang van met name de Mercury en de Columbia?..vallen veel campings af omdat de plaatsen te klein zijn?

greetz, Edwin
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Re: Cabanon Columbia vraagstukken...
« Reactie #6 Gepost op: augustus 01, 2011, 10:37:30 pm »

Ik vraag er altijd wel naar en nu is er één camping geweest die niet kon. Wij plaatsen niet altijd de luifel (oftewel, die hebben we nog maar één keer opgezet). De plaatsen zijn niet altijd ruim. Overigens, dat is denk ik met elke wat grotere wagen zo. Ik denk dat met een Roadmaster Family S het ook niet altijd ruim is.
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:Cabanon Columbia vraagstukken...
« Reactie #7 Gepost op: augustus 01, 2011, 10:38:19 pm »

Op het klapweekend stonden een Mercury en een Columbia, mooie wagens trouwens, met de ruggen naar elkaar toe op twee verschillende veldjes.  Hadden ze tegenover elkaar gestaan op het zelfde veldje dan was het een heeeele lange tunneltent geworden.  :#

Als de plek op een cara :ca is afgestemd, breed maar niet zo diep, met een pad ervoor dan lopen de mensen onder je luifel door. Ook gezellig!  ::)
« Laatst bewerkt op: augustus 01, 2011, 10:41:53 pm door campingloge »
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Cabanon Columbia vraagstukken...
« Reactie #8 Gepost op: augustus 01, 2011, 11:05:28 pm »

Wij zijn er nu 3 keer mee weg geweest; 1e keer stonden we vrij in een bos dus geen probleem. De andere keren stonden we op een veldje en hadden dus ook geen probleem met de lengte van de wagen(+voortent+luifel)

Ik heb begrepen dat je vooral in Italie wat krappere plekken hebt over het algemeen maar die kant zijn wij niet van plan op te gaan. Ik let er uiteraard wel altijd op anders is het zo druk onder de luifel :#

Campings waar het niet duidelijk op de site vermeld staat vraag ik het ook altijd even na...

We zullen niet op alle campings (maar er zijn zo vreselijk veel campings) terecht kunnen maar die keuze hebben we gemaakt toen we voor deze grote vouwwagen gekozen hebben, ik zie het niet als probleem!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

nikkel1964

  • Gast
Re:Cabanon Columbia vraagstukken...
« Reactie #9 Gepost op: augustus 01, 2011, 11:23:51 pm »

Wij hebben dan geen Columbia maar in "vol ornaat" meet onze wagen in de lengte ook bijna tien meter. Beetje van te voren proberen te kijken wat voor camping het is. Zoals gezegd: op veldjes heb je zelden een probleem, bij "straatjes" eerst een beetje huiswerk doen. Wij staan meestal op kleine campings, zowel hier als in het buitenland. Daar zijn staplekken over het algemeen minimaal 100m2, al gauw 150-200 m2 en soms zelfs 600m2 (!). Met behulp van een goede campinggids kun je je vaak goed voorbereiden en kom je niet snel voor verrassingen te staan.
Gelogd

Jeroenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re:Cabanon Columbia vraagstukken...
« Reactie #10 Gepost op: augustus 01, 2011, 11:55:58 pm »

Wij hebben een columbia en zijn er nu drie keer mee weggeweest. Een keer in nl was de eerste keer op een normale camping en een extra grote plaats gereserveerd, maar viel achteraf wel mee . Tweede meer camperen bij de boer. Dit was helemaal geen probleem dit was alleen maar gras. Nu in Frankrijk. Hebben er wel specifiek naar gevraagd bij het reserveren. Maar was geen probleem. Omdat we vrijaat reserveerden voor het hoog seizoen zaten veel campings al vol. Maat was het slechts bij een van de twintig gebelde campings een probleem en dat had ook nog te maken met het tijdstip van reserveren (maart) anders had het wel gekund.
Het is inderdaad het campingboek erbij pakken. Aangeven bij reserveren. En dan is het geen probleem eventueel kan je natuurlijk de zonneluifel achterwege laten.

Staan nu op een camping in zuid Frankrijk waarbij caravans een voortent hebben en een partytent ervoor als luifel en dan is er nog ruimte over.

Gr. Jeroen
Gelogd

jpsamson

  • Gast
Re:Cabanon Columbia vraagstukken...
« Reactie #11 Gepost op: augustus 18, 2011, 12:23:45 pm »

 :off

bericht verplaatst
« Laatst bewerkt op: augustus 18, 2011, 12:36:20 pm door jpsamson »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal