Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: nederlandstalige camping in frankrijk  (gelezen 6653 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angel

  • Gast
nederlandstalige camping in frankrijk
« Gepost op: augustus 03, 2011, 08:02:02 am »

Eind augustus (de tijd begint te dringen) willen wij naar frankrijk gaan. We willen nog even wachten wat het weer misschien gaat doen of we de oostkant, midden of westkant moeten pakken. Nu zijn we eigenlijk op zoek naar een camping op maxmimaal 900 km van utrecht waar ook nederlands wordt gesproken. Ik vind nu nog wel wat campings die mij aanspreken, maar daar wordt alleen maar frans gesproken en dat wordt me te lastig. Engels/Duits zal nog wel lukken, maar Frans gaat me niet lukken. Wij gaan voor het eerst kamperen en weten nog niet goed wat ons te wachten staat, mocht er iets zijn wat we niet snappen of waar we problemen mee hebben op een camping zou het fijn zijn als ik me ook verstaanbaar kan maken.

Oja wij hebben 2 kids 1 en 3 jaar dus er moet wel een kinderbadje/standje en speel gelegenheid zijn.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Gelogd

mikekiwi

  • Gast
Re:nederlandstalige camping in frankrijk
« Reactie #1 Gepost op: augustus 03, 2011, 08:40:03 am »

Ik kan deze camping aanraden: http://www.nozilliere.nl/

Nederlandse eigenaren (zeer aardig gepensioneerd stel), kleine camping (25 plaatsen) met enorm grote plaatsen. Overzichtelijke camping, dus de 3-jarige kan redelijk rondstappen zonder problemen. Klein speeltuintje op de camping en wat kinderspeelgoed; er is ook een klein zwembadje, geen peuterbadje.
Op 10 minuutjes rijden van de camping zijn twee zwemmeertjes met strand en speeltoestelletjes waar wij ons vorig jaar (met ons 4-jarige dochtertje) diverse keren prima hebben vermaakt. Je moet idd wel even de auto in, maar dat vonden wij de moeite waard.
"s morgens verse broodjes, afrekenen aan het eind v/d vakantie samen met de standplaats.

Als je uitstapjes wilt maken zit je wel wat afgelegen, vaak toch wel zo'n 30-45 min rijden naar een kasteeltje, dierentuin, plaatsje (Angouleme, Limoges).

Camping stond vorig jaar te koop (ivm gezondheid eigenaar), dus check wel even of je terecht kunt.
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re:nederlandstalige camping in frankrijk
« Reactie #2 Gepost op: augustus 03, 2011, 10:11:35 am »

Soleil fruité in chateauneuf sur Isere, dep. Drome. Camping met 120 plaatsen. Aan de receptie wordt Engels gesproken. Grote groep Nl op camping. Ook heeft vacansoleil enkele tenten en dus ook nl personeel dat je kan helpen.
Ideale camping voor kleine kindjes.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:nederlandstalige camping in frankrijk
« Reactie #3 Gepost op: augustus 03, 2011, 11:03:55 am »

Ik kan je de campinggidsen van de ANWB aanbevelen (er zijn trouwens meer partijen die gidsen op de markt brengen maar daar heb ik geen ervaring mee). Behalve de talen die op de receptie gesproken worden vind je hier nog veel meer nuttige informatie. Rustig thuis leuke plekjes uitzoeken en als het in de praktijk toch tegenvalt heb je zo een andere camping gevonden. Vooral bij de wat kleinere campings is het niet nodig te reserveren, zeker niet tegen het einde van augustus.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:nederlandstalige camping in frankrijk
« Reactie #4 Gepost op: augustus 03, 2011, 12:03:14 pm »

Camping Le Clou in Le Coux et Bigaroque  (Dordogne, bij Sarlat) is van Nederlandse eigenaren en is bijzonder kindvriendelijk. Denk dat het iets verder is dan 900km, maar lees de recenties maar eens op internet. Wij zijn er 7 jaar geleden geweest, en vonden het een aanrader!

http://www.camping-le-clou.com/
« Laatst bewerkt op: augustus 03, 2011, 12:05:03 pm door wijnand »
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:nederlandstalige camping in frankrijk
« Reactie #5 Gepost op: augustus 03, 2011, 01:51:28 pm »

Mocht je naar het oosten willen is misschien Les Deux Ballons wel leuk! De eigenaar Stan spreekt goed Nederlands!

Zie: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,7603.0.html
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

EdwinMerks

  • Gast
Re:nederlandstalige camping in frankrijk
« Reactie #6 Gepost op: augustus 03, 2011, 03:16:18 pm »

Wij zijn dit jaar voor de 2e keer naar Camping Ma Prairie geweest. Camping ligt vlak bij Perpignan (Canet en Roussillon) tegen het dorp aan (dus niet aan de drukke kant). Ze hebben 2 zwembaden waarvan eentje voor de kleintjes (die van mij zijn nu 3 en 7). Leiding spreekt goed engels en de kidsclub (2 x daags!) is in het Nederlands. Er zijn ongeveer 250 plaatsen (incl stacaravans). Kijk maar eens op www.maprairie.com

Succes!

Edwin
Gelogd

Angel

  • Gast
Re:nederlandstalige camping in frankrijk
« Reactie #7 Gepost op: augustus 04, 2011, 07:50:29 am »

We hebben onze vakantie geboekt het is http://www.lesoleilfruite.com/ geworden. Het is wel wat verder rijden als dat we gepland hebben, maar misschien toch meer kans op mooi weer. Het is een kleine 1000 km dat willen we dan op on gemak in 2 dagen rijden. Eerste dag een uurtje of 7/8 rijden dan ergens op een camping gaan staan met alleen de wagen uitgeklapt, zodat de kids zich even lekker uit kunnen leven en de volgende dag nog een uurtje of 3/4 rijden en dan dus rond de middag op de camping en op ons gemak alles uitpakken en opzetten.

Gulpje zijn jullie recent geweest op deze camping of iemand anders misschien. Ik zouo namelijk graag willen weten of een strakke zwembroek verplicht is op deze camping, want als dat zo is moet ik die nog even snel aan gaan schaffen voor mezelf en de 2 kids.
Gelogd

Talla

  • Gast
Re:nederlandstalige camping in frankrijk
« Reactie #8 Gepost op: augustus 04, 2011, 05:48:38 pm »

Ook wij kunnen Le Clou aanbevelen in de Dordogne.
Ik geloof 950 km vanaf Utrecht. Prachige omgeving. Mooie camping, geweldige sfeer. Eigenaren doen er echt alles aan het de gasten naar de zin te maken.
Wij zijn er vorig jaar geweest. Normaal gaan wij niet 2 x naar dezelfde camping, maar bij deze overwegen we het wel over een paar jaar weer te gaan.
Gelogd

marleejenrob

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: trigano ocean 3.15
  • kamperen= klapkoets, skottelbroi en senseo mee!
Re:nederlandstalige camping in frankrijk
« Reactie #9 Gepost op: augustus 13, 2011, 12:23:46 am »

hoi,

wij zijn vorig jaar naar de Auvergne, Allier op camping : www.mathoniere.nl
nederlanse stel met uitstekende kokkin, leuk zwembad en voldoende ruimte.
gezellige kamping en veel dagtrips te doen in de buurt.

groet,
Marcel
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:nederlandstalige camping in frankrijk
« Reactie #10 Gepost op: augustus 13, 2011, 11:10:35 am »

wat wij kunnen aanraden zijn de campings van RCN.
Oke ik geef toe die zijn niet klein maar er word wel Nederlands gesproken en als er wat is helpen ze je super.
Mijn man kreeg een oorontsteking en de arts hebben ze gebeld en die man kwam gewoon naar de camping iemand van de receptie ging met de arts mee en vertaalde daar waar wij niet uitkwamen.
Wij zijn (is wel 4 jaar geleden) naar RCN Moulin de la Pic geweest en het is ons super bevallen.
Gelogd
Jevipro

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:nederlandstalige camping in frankrijk
« Reactie #11 Gepost op: augustus 13, 2011, 02:24:14 pm »

Prima camping in handen van een NL-FR stel: http://www.camping-de-longline.com/
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Richard

  • Gast
Re:nederlandstalige camping in frankrijk
« Reactie #12 Gepost op: augustus 13, 2011, 02:31:15 pm »

Een super camping is http://www.le-paradis.fr/ in de dordogne en waar wij zaten  http://www.castillonderie.nl/index.htm erg leuk op 8 km afstand...
De ene is duur de ander goedkoper. Maar le- paradis is echt de moeite waard...
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re:nederlandstalige camping in frankrijk
« Reactie #13 Gepost op: augustus 14, 2011, 09:33:02 am »

We hebben onze vakantie geboekt het is http://www.lesoleilfruite.com/ geworden. Het is wel wat verder rijden als dat we gepland hebben, maar misschien toch meer kans op mooi weer. Het is een kleine 1000 km dat willen we dan op on gemak in 2 dagen rijden. Eerste dag een uurtje of 7/8 rijden dan ergens op een camping gaan staan met alleen de wagen uitgeklapt, zodat de kids zich even lekker uit kunnen leven en de volgende dag nog een uurtje of 3/4 rijden en dan dus rond de middag op de camping en op ons gemak alles uitpakken en opzetten.

Gulpje zijn jullie recent geweest op deze camping of iemand anders misschien. Ik zouo namelijk graag willen weten of een strakke zwembroek verplicht is op deze camping, want als dat zo is moet ik die nog even snel aan gaan schaffen voor mezelf en de 2 kids.

Hoewel het in heel Frankrijk verplicht is, kun je hier met een boxershort het water in. Hoop dat ik nog op tijd ben met mijn berichtje...
Overigens ging bij ons de reis zo voorspoedig dat we in één dag gereden hebben. Al wonen we wel in het zuiden des lands.
We hebben er een heerlijke vakantie gehad. Ik hoop jullie ook!
Gelogd

ingrid70

  • Gast
Re:nederlandstalige camping in frankrijk
« Reactie #14 Gepost op: augustus 26, 2011, 11:04:21 pm »

Kijk een even op www.nederlandsecampingsinfrankrijk.nl staan leuke campings bij. :>
Een prettige vakantie
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal