Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: keukenhoek Jamet Arizona  (gelezen 3073 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brugseb

  • Gast
keukenhoek Jamet Arizona
« Gepost op: augustus 04, 2011, 01:36:20 pm »

Hallo,

kersvers eigenaar van een flink oudje, een Jamet Arizona 2001 (tx Claudia 2  :W)

De eerste test is achter de rug, het opzetten en afbreken ging erg vlot, zeker met de kleurcode.

Bij de keukenhoek toch een vraag - we hebben daar 3 stokken voor, maar als ik dat stuk binnentent bekijk moeten er volgens mij 4 zijn (om die rechterkant op te klikken?).

Kan iemand dit bevestigen ? Is niet vermeld op het plannetje dat ik op dit forum vond.

Alvast bedankt en probeer tussen de regen door nog wat te genieten!

Bart

Gelogd

claudia2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 60
Re:keukenhoek Jamet Arizona
« Reactie #1 Gepost op: augustus 04, 2011, 04:28:02 pm »

Hey,

zucht ons 'oudje', zoveel mee beleefd, altijd supergraag mee weggeweest!

Ik hoop dat je die buis misschien bij de luifelstokken of zo terug vindt...wij hebben de binnenhemel nooit gebruikt...

Veel plezier.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:keukenhoek Jamet Arizona
« Reactie #2 Gepost op: augustus 05, 2011, 12:09:10 pm »

wij hebben een Arizona gehad, volgens mij is dat het zelfde frame (maar andere maat) en ook daar geen 4de stok,
Als ik de foto bekijk, denk ik dat je hem iets hoger moet zetten en dan de hangkast mbv de elastieken vast zetten, dan komt alles keurig strak te staan.

Als de stok ook niet op het schema staat, dan bevestigd dit dat hij er ook niet hoort te zijn.
Mocht je het wel als wenselijk achten, kijk dan eens bij een kampeerzaak naar universele stokken.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re:keukenhoek Jamet Arizona
« Reactie #3 Gepost op: augustus 06, 2011, 09:12:14 pm »

Vanochtend onze Arizona maar weer een keer proef opgezet en met de keuken is het voor ons ook altijd nog een beetje stoeien. De eerste keer (een paar weken geleden) hebben we de keuken uitbouw er pas op het laatst ingezet, nadat we de voortent er overheen hadden getrokken en hadden aangespannen. Op het forum las ik dat dat eigenlijk niet de manier was en dat je beter eerst het hele frame moet zetten inclusief keuken dit dus vandaag geprobeerd, maar dat is ook geen succes. Je hebt namelijk maar 2 hoeken in de keuken en 1 lange stok (uit 3 delen met veren). De ene hoek moet aan de stok zitten die uit de wagenbak komt, maar als die nog niet gesteld is kun je die ook niet vastmaken dus toch maar weer als laatste de keuken er in gezet. De klikker van de wagenbak op de tweede klikker uitgetrokken en met pijn en moeite kon de lange stokken met 2 veren er tussen gesteld krijgen, maar dat blijft lastig.

Maar voor zover ik het weet hebben wij ook 4 kleine stokjes om er tussen de klikken als je die bedoeld?
Gelogd

h.m

  • Gast
Re:keukenhoek Jamet Arizona
« Reactie #4 Gepost op: augustus 07, 2011, 11:30:47 am »

Bij onze jamet arizona zitten drie "tussenliggers" en volgends de tekening horen het er drie te zijn .
Dus neem aan dat  goed is
Gelogd

fleurig

  • Gast
Re:keukenhoek Jamet Arizona
« Reactie #5 Gepost op: augustus 20, 2011, 06:42:04 pm »

Wij hebben een arizona van 2002. Wij zetten idd eerst het hele frame in elkaar en dan pas gaat het tent doek erover. Je hebt 1 buis uit 3 delen die voor de keuken is. Deze wordt met 3 buisjes vast gezet aan de frame van de voortent. De 4-de hebben wij als kapstok in de "kast". Door de buis zit een touwtje met klikkers eraan en die halen wij door de gaten van de kast en klikken die aan de buizen vast. Hieraan kun je de jassen kwijt.

De keuken maken wij altijd vast aan de tentframe voor het doek erover gaat. De buizen uit de vouwwagen trekken wij er altijd tot aan de pinnetjes eruit maar nog niet op spanning. (de pinnetjes komen er nog niet uit) Dan als het doek erover zit trekken wij die buizen pas op spanning.
Het lukt ons nog iedere keer goed zo!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. :?
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal