Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: stroefheid nokbuizen arizona  (gelezen 2551 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angel

  • Gast
stroefheid nokbuizen arizona
« Gepost op: augustus 06, 2011, 09:14:55 pm »

Even een vraag, waar ik misschien zelf al wel het antwoord op weet.

In de Arizona zitten 3 stokken in de wagenbak zelf (worden volgens mij nokbuizen genoemd toch?) Deze gaan heel erg stroef in en uit de wagen. Kan ik daar gewoon wat WD-40 inspuiten of adviseren jullie iets anders bijvoorbeeld siliconenspray?
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:stroefheid nokbuizen arizona
« Reactie #1 Gepost op: augustus 06, 2011, 09:50:41 pm »

als je het echt nodig vind, zou ik voor siliconenspray kiezen, de vettigheid van WD-40 kan je doek aantasten, waardoor die wellicht gaat doorlekken.
wat ook kan helpen is iets grafietpoeder.

Wat je ook gaat gebruiken, ik zou het er alleen opdoen als je thuis staat, zodat je vrij kan bewegen, en de tent pas later hoeft op te zetten.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:stroefheid nokbuizen arizona
« Reactie #2 Gepost op: augustus 07, 2011, 07:37:12 am »

Zelf zou ik eerst de buizen er uit halen en kijken wat de oorzaak van de stroefheid is. Misschien is licht schuren genoeg... Hoe minder 'spul' je gebruikt, hoe minder kans op beschadiging of vervuiling van je tentdoek.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re:stroefheid nokbuizen arizona
« Reactie #3 Gepost op: augustus 18, 2011, 09:06:09 am »

bij ons kwam als gevolg van het nat in moeten klappen met hemelvaart de stokken onder een wit poeder te zitten leek wel magnesium.... Maar zolang ik ze er makkelijk in/uit krijg maak ik ze alleen schoon. er zit trouwens een plastic busje tussen de stok van de vouwwagen en de uitschuifbare buis voor de voortent, zijn die niet versleten? Je zou ook kunnen overwegen die stokken er uit te laten en ze er alleen in te zetten als je de voortent opzet (doen anderen ook)
Gelogd

Angel

  • Gast
Re:stroefheid nokbuizen arizona
« Reactie #4 Gepost op: augustus 18, 2011, 09:43:44 am »

ben het weekend bij vervat geweest en die adviseerde om silliconenspray te gebruiken. Dit heb ik gisteren ook gedaan en hopelijk werkt het, het leek nu wel soepeler te gaan. Ook kwam ik er inderdaad achter dat aan 1 kant een witte plastic buis mee naar buiten kwam ik had nog gekeken of ik daar iets mee kon maar daar kon ik niets mee. Op een gegeven moment had ik inderdaad de hele stok eruit liggen (was per ongeluk) en kreeg deze bijna niet meer terug gestopt, wat uit eindelijk wel gelukt is. Nu maar hopen dat ie wanneer we op de camping staan er weer soepel uitgaat.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal