Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe Cabanon Mercury  (gelezen 8944 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024 + zelfbouw tenttrailer
Nieuwe Cabanon Mercury
« Gepost op: augustus 11, 2011, 12:16:24 pm »

Goedemiddag,

Wij zijn toch wel erg gecharmeerd van de facelift van de Cabanon vouwwagens en hebben besloten om komende winter een nieuwe Cabanon Mercury te bestellen.  :>

Nu vraag ik me het volgende af, wij hebben nu een Mercury uit 2008, is het handig om deze in te ruilen of op MP te verkopen. Nu komt ook nog de kampeer en caravanbeurs, wellicht een optie om deze daar in te ruilen. (Beursactie?)

Weet iemand of er met de Wit in Schijndel goed te onderhandelen is, ik heb het idee dat dat daar niet zo makkelijk is. Ze zijn natuurlijk ook wel scherp geprijsd.

Graag jullie meningen.

Groetjes Ber
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re:Nieuwe Cabanon Mercury
« Reactie #1 Gepost op: augustus 11, 2011, 03:34:58 pm »

Goedemiddag,

Wij zijn toch wel erg gecharmeerd van de facelift van de Cabanon vouwwagens en hebben besloten om komende winter een nieuwe Cabanon Mercury te bestellen.  :>

Nu vraag ik me het volgende af, wij hebben nu een Mercury uit 2008, is het handig om deze in te ruilen of op MP te verkopen. Nu komt ook nog de kampeer en caravanbeurs, wellicht een optie om deze daar in te ruilen. (Beursactie?)

Weet iemand of er met de Wit in Schijndel goed te onderhandelen is, ik heb het idee dat dat daar niet zo makkelijk is. Ze zijn natuurlijk ook wel scherp geprijsd.

Graag jullie meningen.

Groetjes Ber

Ik denk dat je de mercury het beste op mp kwijt kunt. Overigens hebben ze aangekondigd dat de prijzen per 1-10 ongeveer 5 tot 10% omhoog gaan (voornamelijk vanwege duurdere grondstoffen)...en daar zitten wij dus ook mee...nu kopen..of toch wachten of er iets veranderd (en willicht dus een stuk meer betalen voor dezelfde wagen...
Gelogd

Jeroenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re:Nieuwe Cabanon Mercury
« Reactie #2 Gepost op: augustus 11, 2011, 04:15:47 pm »

wij hadden vorig jaar een vw gekocht bij de Wit en hebben toen bedongen dat we de prijs van het jaar de voor hadden en als de prijs het jaar erop zou stijgen dat we dan voor de goedkopere prijs zouden hebben. Uit eindelijk zijn de prijzen wel gestegen (maar geen 10% zoals werd gezegd) en hebben we de vw voor de oude prijs gehad.

voor wat betreft het te koop zetten van de vouwwagen. Misschien is het mogelijk om hem in te ruilen en optie op te nemen dat wanneer je hem zelf via mp verkoopt dat je de vrijheid hebt om dat te doen. Vaak is dat voor de leverancier van de nieuwe vw ook interessant omdat het geen ruimte kost en hij ook geen risico loopt dat hij met een tweedehands vouwwagen te lang blijft zitten. Succes.
Gelogd

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024 + zelfbouw tenttrailer
Re:Nieuwe Cabanon Mercury
« Reactie #3 Gepost op: augustus 11, 2011, 06:47:48 pm »

Dat ze vorig jaar duurder zijn geworden wist ik, maar ik begrijp nu goed dat ze dat dit jaar weer van plan zijn?
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Re: Nieuwe Cabanon Mercury
« Reactie #4 Gepost op: augustus 11, 2011, 07:06:49 pm »

Ze verhogen elk jaar de prijs. Als je vóór die tijd koopt krijg je de oude prijs in het nieuwe jaar.
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:Nieuwe Cabanon Mercury
« Reactie #5 Gepost op: augustus 11, 2011, 09:28:53 pm »

Ze verhogen elk jaar de prijs. Als je vóór die tijd koopt krijg je de oude prijs in het nieuwe jaar.
en wel van het "oude" bouwjaar... wij hebben onze manga in augustus 2009 gekocht voor de prijs van 2009 en hij is afgeleverd in april 2010, op de papieren staat bouwjaar 2009
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re:Nieuwe Cabanon Mercury
« Reactie #6 Gepost op: augustus 11, 2011, 10:09:07 pm »

en wel van het "oude" bouwjaar... wij hebben onze manga in augustus 2009 gekocht voor de prijs van 2009 en hij is afgeleverd in april 2010, op de papieren staat bouwjaar 2009

Inderdaad. Volgens De Wit moet je voor 1-10 bestellen (oude prijs) en krijg je hem in 2012 geleverd.
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:Nieuwe Cabanon Mercury
« Reactie #7 Gepost op: augustus 12, 2011, 08:55:21 am »

het scheelt wel eurootjes :#
weet alleen niet meer hoeveel het bij ons scheelde :)
Gelogd

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024 + zelfbouw tenttrailer
Re:Nieuwe Cabanon Mercury
« Reactie #8 Gepost op: augustus 12, 2011, 10:08:01 am »

Dan gaan we binnenkort toch maar eens een bakje koffie drinken bij De Wit ;)

Biccie, was er te onderhandelen?
Ik geloof ergens, ook op dit pracht forum, gelezen te hebben, dat ze ?250,- korting geven of een tegoedbon voor ?250,-
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:Nieuwe Cabanon Mercury
« Reactie #9 Gepost op: augustus 12, 2011, 12:56:27 pm »

Dan gaan we binnenkort toch maar eens een bakje koffie drinken bij De Wit ;)

Biccie, was er te onderhandelen?
Ik geloof ergens, ook op dit pracht forum, gelezen te hebben, dat ze €250,- korting geven of een tegoedbon voor €250,-

wij hebben inderdaad ook nog bonnen gekregen/onderhandeld, maar we hebben verder niet meer van de prijs afgekregen. we hebben in ieder geval het gevoel dat we er een goede prijs voor betaald hebben :#
grtz bianca
Gelogd

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024 + zelfbouw tenttrailer
Re:Nieuwe Cabanon Mercury
« Reactie #10 Gepost op: september 10, 2011, 04:02:34 pm »

Vandaag bij de Wit geweest. We blijven twijfelen. Blijft een hoop geld voor hetzelfde in een andere kleur.

Ik denk dat we het toch maar niet doen. Het blijft voorlopig wel een van de mooiere in vouwwagenland :K
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Nieuwe Cabanon Mercury
« Reactie #11 Gepost op: september 10, 2011, 07:59:43 pm »

Mag ik vragen wat de vernieuwingen zijn (ten opzichte van het model 2008 dat jullie hebben) waardoor je hem wilde gaan inruilen?
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

EdwinMerks

  • Gast
Re:Nieuwe Cabanon Mercury
« Reactie #12 Gepost op: september 10, 2011, 09:33:24 pm »

Mag ik vragen wat de vernieuwingen zijn (ten opzichte van het model 2008 dat jullie hebben) waardoor je hem wilde gaan inruilen?

Los van enkele kleurnuances volgens mij alleen een andere wagenbak. Voorheen wit en nu van aluminium. Ook de keuken en binnenzijde van de bak (bij de banken) ook aluminium (soort traanplaat-achtig). Verder zijn de accenten die voorheen wit waren (bijv deksel van de bermkeuken) uitgevoerd in zwart.
Ook het dekzeil van de wagen is zwart (voorheen groen). Hier op het forum zijn wel wat foto's te vinden (hier bijvoorbeeld: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,7059.0.html
Is modeljaar 2011. Wat modeljaar 2012 zal brengen is nog niet bekend (volgens mij)
« Laatst bewerkt op: september 10, 2011, 09:35:45 pm door EdwinMerks »
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Nieuwe Cabanon Mercury
« Reactie #13 Gepost op: september 10, 2011, 09:43:59 pm »

Aha dan snap ik je. Wij hebben de Columbia 2011 uitvoering dus ik ben bekend met de traanplaat en zwart/antraciete laatjes ed.
Ik vroeg me eigenlijk af of er verder wat systeem betreft nog veranderingen zijn. Ik ben zelf erg blij met de 2011 uitvoering. Ik weet alleen niet of ik om die reden de wagen zou inruilen maar dat is natuurlijk ieder zijn mening. :J
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

az

  • Gast
Re:Nieuwe Cabanon Mercury
« Reactie #14 Gepost op: september 10, 2011, 10:04:09 pm »

Heb je al eens in belgie gekeken.

De wit is importeur en dealer van cabanon. Dan weet je wel je prijs denk ik !!!!!
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal