Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Water in wielkasten e.d.  (gelezen 4280 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

barend

  • Gast
Water in wielkasten e.d.
« Gepost op: augustus 26, 2011, 03:45:49 pm »

 ;(Mijn Jametic outdoor van 2010 wordt behoorlijk nat in de kasten als ik in een regenbui rij. Gebeurd dit vaker ?? En wie weet een oplossing??
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Water in wielkasten e.d.
« Reactie #1 Gepost op: augustus 26, 2011, 03:54:19 pm »

Ik denk even contact opnemen met de daler...

Het is wel een bekend probleem, zie:

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,5659.0.html
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

uknowwho

  • Gast
Re:Water in wielkasten e.d.
« Reactie #2 Gepost op: augustus 26, 2011, 06:02:33 pm »

probleem hier ook met een rondo xl. Ik ga van het voorjaar zelf even kitten....bij mij komt het ook deels via de opening van de lampen aan de voorkant....heel vervelend maar volgens mij makelijk op te lossen ;)
Gelogd

Piet Peters

  • Gast
Re:Water in wielkasten e.d.
« Reactie #3 Gepost op: augustus 26, 2011, 07:27:41 pm »

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Jamet Arizona AS maar ik kit de wielkasten zelf wel even na dan weet ik zeker dat het goed en netjes gebeurd. :P
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Water in wielkasten e.d.
« Reactie #4 Gepost op: augustus 29, 2011, 12:41:16 pm »

Bij ons hadden we het eerste jaar ook water in de bakken. Dealer heeft dit opgelost. Dit jaar geen spet water in de bakken, ondanks veel water onderweg. Wel staat er 1 contourlampje aan de voorzijde van de Jametic halfvol met water. Dit gaat de dealer ook oplossen, evenals een kleine lekkage bij de rits van de voortent van de deur. zal wel inspuiten met iets worden. En dan staat er  nog steeds de afspraak voor het samen opzetten van de gehele wagen omdat we daar ook klachten over hebben, over de passing van voortent en grondzeil.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

screech

  • Gast
Re:Water in wielkasten e.d.
« Reactie #5 Gepost op: september 02, 2011, 03:47:04 pm »

Bij ons hadden we het eerste jaar ook water in de bakken. Dealer heeft dit opgelost. Dit jaar geen spet water in de bakken, ondanks veel water onderweg. Wel staat er 1 contourlampje aan de voorzijde van de Jametic halfvol met water. Dit gaat de dealer ook oplossen, evenals een kleine lekkage bij de rits van de voortent van de deur. zal wel inspuiten met iets worden. En dan staat er  nog steeds de afspraak voor het samen opzetten van de gehele wagen omdat we daar ook klachten over hebben, over de passing van voortent en grondzeil.
Is dat nu nog steeds niet allemaal opgelost! Tijd om wat standvastiger (kwaad) te worden denk ik zo.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Water in wielkasten e.d.
« Reactie #6 Gepost op: september 02, 2011, 04:15:36 pm »

@screech. Alle mankementen zijn super opgelost door de dealer. Het lampje met water wordt binnenkort aangepakt, is afgelopen vakantie ontstaan. Wielkasten hebben dit jaar niet gelekt na het drama en de daaropvolgende reparatie door de dealer. Het enige wat we nog willen/gaan bekijken is dat naar onze mening de voortent en grondzeil niet bij elkaar passen. Binnenkort heeft de dealer ruimte en gaan we kijken. ik heb ook gemeld dat ik dit jaar nog gedaan wil hebben.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Sami

  • Gast
Re:Water in wielkasten e.d.
« Reactie #7 Gepost op: september 02, 2011, 06:32:59 pm »

Water in de de bakken blijkt dus nog steeds een probleem bij Jamet.

Wij hebben 13 jaar een jamet gehad en toen wij hem kochten was de wagen 2 jaar oud. De vorige eigenaar had toen ook al last van water in de bakken. Hij dacht dat het kwam door spatwater dat via de ventilatieopeningen aan de achterzijde bij de keuken naar binnen kwam. Na wat onderzoek bleek dat dit niet het geval was en de enige oorzaak kon zijn het lekken van de wielkasten.

Ik heb toen, 13 jaar geleden, de kunstof wielkasten er uit gehaald en opnieuw er in gezet met goede flexible rubberkit en de wielkasten met extra popnagels( met onderleg ringen) weer vastgezet in de wagen. Probleem opgelost. Wij hebben hierna nooit meer water in de bakken gehad.
Wees wel voorzichtig met het verwijderen van de wielkasten. Je kunt ze eenvoudig beschadigen en kosten een boel geld als je ze moet vervangen.

Het verbaasd mij dat dit probleem nog nimmer door Jamet serieus is opgelost.
Het is zo simpel, gewoon wat aandacht schenken aan de montage en wat extra popnagels voor een gelijkmatige drukverdeling.


Gelogd

az

  • Gast
Re:Water in wielkasten e.d.
« Reactie #8 Gepost op: september 02, 2011, 09:19:56 pm »

Wij hebben een nieuwe dit jaar outdoor geen lekage in de wielkasten
Gelogd

Sami

  • Gast
Re:Water in wielkasten e.d.
« Reactie #9 Gepost op: september 03, 2011, 02:31:10 pm »

Ik heb niet willen zeggen dat alle JametĀ“s dit probleem hebben. Het komt helaas toch klaarblijkelijk nog vrij regelmatig voor.
Los van dit oplosbare probleem hebben we 13 jaar heel veel plezier gehad van onze vouwwagen.

Sami
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal