Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: stokken voor luifel  (gelezen 1919 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brentje

  • Gast
stokken voor luifel
« Gepost op: augustus 26, 2011, 09:17:31 pm »

Dag mede kampeerders,

Even een stom vraagje maar ik ben het niet wijs.
We zijn in het bezit van een jamet arizona bouwjaar 1996.
Het probleem is dat waneer we kamperen zonder de voortent  we drie stokken gebruiken waarover we dan ons luifel vast  maken aan ons slaapgedeelte.
Ik vraag me nu enkel af hoe deze stokken vastgezet worden in de buizen van het slaapgedeelte.Er zitten op de stokken van die knopjes die uitspringen(of hoe je het ook noemt)
die wanneer je ze in de buis steekt in de gaatjes passen,maar in de buizen van het slaapgedeelte vinden we geen gaatjes.
Hoe stom de vraag ook klinkt,ik weet het echt niet
Gelogd

trebor

  • Gast
Re:stokken voor luifel
« Reactie #1 Gepost op: augustus 26, 2011, 09:32:47 pm »

deze stokken worden er los ingestoken.
als je de luifel aanspant met scheerlijnen of stormbanden en de horizontale luifelstangen uitschuift en op spanning zet, kan dit geen kant op.
zo komen de horizontale stangen van de voortent ook te zitten, alleen dan worden de stangen van het slaapgedeelte uitgetrokken tot op 1 van de 3 pinnetjes.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:stokken voor luifel
« Reactie #2 Gepost op: augustus 26, 2011, 09:34:33 pm »

Dan zitten de er wellicht verkeerd om in? Zitter er wel klikkers (van die knoppies) in de buis?

Wellicht helpt een plaatje?
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Bosje

  • Gast
Re:stokken voor luifel
« Reactie #3 Gepost op: augustus 27, 2011, 12:37:32 pm »

Ook wij hebben met de Arizona alleen de luifel gebruikt.
je gaat als volgt te werk:
de uitschuifbare stokken met de klikkers verwijderen (die gebruik je alleen bij de voortent)
vervolgens rits je het luifeldoek aan de wagentent, zet het frame van de luifel op, zoals gebruikelijk.
moment dat je de luifel opspanning brengt, staat hij moervast aan de wagenbak (alleen dan zonder moertjes :H)

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal