Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Jametic  (gelezen 9244 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

briver

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 7
Jametic
« Gepost op: augustus 31, 2011, 01:19:45 pm »

Hallo allemaal,

Nieuw op het forum hier dus ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Brian en een echte tent kampeerder. Onlangs de trotse vader geworden van een 2e zoon dus het kamperen met de tent zal niet meer zonder aanhanger gaan. Nu kunnen we uiteraard een bagagewagentje meenemen maar we kunnen ook voor een vouwwagen kiezen. Caravan is absoluut uitgesloten. Zodoende kom ik op dit forum terecht want een vouwwagen is absoluut een nieuw gebied voor ons.
Afgelopen winter wel op de Caravana geweest om eens te kijken naar de verschillende soorten vouwwagens, zodat we enigszins op de hoogte zijn van wat er mogelijk is. En dat is een hele hoop. Er ging een wereld voor ons open.

Wij waren wel gecharmeerd van Jamet mede door de enthousiase standhouder. Was bij de andere merken ver te zoeken. Aangezien we niet gelijk willen beginnen met een nieuwe zijn we aan het kijken naar een goede gebruikte. Een Jametic van 2004/2005 heeft hier onze aandacht getrokken. Ik ben dan ook benieuwd naar ervaringen die forumleden hebben mbt deze vouwwagen.

Op de caravana hebben wij gezien dat een Jametic met een dubbel bed uitgevoerd kan worden. Waarvan er 1 omhoog kan waardoor er een goede toegang ontstaat tot een bagageruimte. Weet iemand of deze optie ook achteraf te verkrijgen is voor een Jametic uit ca. 2004/2005? En is een uitbouwtentje nog los te koop voor de modellen van 2004/2005?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met antwoorden op deze vragen.

Suggesties voor een andere vouwwagen als een Jametic zijn uiteraard ook welkom. Wij zoeken een vouwwagen die makkelijk op te zetten is en waar genoeg ruimte in zit voor 2 volwassenen en 2 kleine kinderen.

grt Brian
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Jametic
« Reactie #1 Gepost op: augustus 31, 2011, 03:00:03 pm »

Allereerst welkom op dit forum. Wij (2 volw. en 2 kids) hebben 8 jaar met de Jametic rondgetrokken. Het is een fijne en snelle wagen. We hebben hem uiteindelijk verkocht omdat ik het tillen van de keuken te zwaar vond worden. Wat betreft je vragen over de uitbouw en het bed, kan ik je helaas geen antwoord op geven. Onze jametic was van 2003 en had zelfs nog geen lattenbodem. De uitbouw hebben wij nooit nodig gevonden. De ruimte die we hadden, ook met slecht weer, was ruim voldoende. Succes met jullie keuze en er zijn hier vast mensen die wel antwoord hebben op je vragen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Jametic
« Reactie #2 Gepost op: augustus 31, 2011, 04:52:11 pm »

wij hebben ook een Jametic en bevalt op wat aanloopproblemen na prima. Je kunt ook zelf een bed maken van planken en een luchtbed of matras in de wagenbak. Stukken goedkoper. Bed achteraf inbouwen geen ervaring mee.
Aanbouwtent is leverbaar voor ruim 600 Euro, maar gebruikt lastig te vinden.
Op MP staan er zat Jametics te koop.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Jametic
« Reactie #3 Gepost op: augustus 31, 2011, 05:39:17 pm »

Je kunt zoals hierboven werd vermeld ook makkelijk en goedkoop een plank tussen de banken maken.
Maar het nadeel is wel dat de kinderen dan niet afgesloten slapen zoals de lattenbodem kant.
En dus van de plank/bankjes kunnen vallen als ze niet rustig kunnen liggen.
En dit is hoog.
Of je moet zelf op de plank gaan slapen.

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,5327.0.html
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Jametic
« Reactie #4 Gepost op: augustus 31, 2011, 08:26:19 pm »

Wij hadden de kinderen ook op een plank liggen. En om te voorkomen dat ze dan naast het bankje (linker kant) konden vallen hadden we de binnententflappen vastgezet met speciale drukkers. Dat werkte goed. Daardoor konden wij gewoon op het vaste bed slapen.
Gelogd

briver

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 7
Re:Jametic
« Reactie #5 Gepost op: augustus 31, 2011, 10:53:19 pm »

Bedankt voor de reacties. Ik begrijp even niet hoe het zit met de evt. zelf te plaatsen plank. Is de slaapruimte kleiner of is deze net zo groot als de andere slaapruimte

@Alex en Lien: Ik maak uit jullie reacties op dat de bakzijde niet echt geschikt is om te slapen. Om dit te begrijpen met ik het eerst maar eens zien.

Zijn er mensen die duideijke foto's hebben van een plank en wat de evt. gevaren zijn.

grt Brian
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Jametic
« Reactie #6 Gepost op: september 01, 2011, 08:18:20 am »

De bakzijde is prima om te slapen. Alleen in de slaapcabine zit geen "bodem". Omdat je anders niet in de wagenbak kunt lopen. Als je dan een plank tussen de bankjes legt met hierop een matras, of iets dergelijks, kunnen aan de linkerkant de kussens van de bankjes vallen. Daarom hadden wij de slaapcabine met de flappen vastgezet aan de bankjes. Hierdoor kon dit niet gebeuren. Toen de kinderen niet meer in de wagenbak sliepen was dit ook makkelijk omdat de cabine gewoon netjes op zijn plek bleef. In het bedsysteem met lattenbodem aan de linkerkant zit een volledige slaapcabine. Deze heeft dus wel een "bodem". Dit komt omdat je het bed kunt optillen en zo bij de banken kunt. Met een plank is het wat lastiger om bij de banken te kunnen komen. Maar nogmaals wij hebben het zo heel wat jaartjes gedaan en ging prima hoor.
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re:Jametic
« Reactie #7 Gepost op: september 01, 2011, 02:30:19 pm »

Ha Brian,

Kijk ook even naar de trigano odyssee. Dat is ongeveer dezelfde wagen als de jamet (ze komen uit dezelfde fabriek en systeem en afmetingen zijn vrijwel identiek) maar een beetje luxer. De odyssee heeft vanaf 2003 in de wagenbak een opklapbare lattenbodem en daarnaast een bedplank. Van die bedplank kun je niet afvallen, omdat de matras in de binnentent ligt en daar kunnen de kids zonder probleem slapen. En de lattenbodem is natuurlijk erg comfortabel voor jezelf.  De luifel van de odyssee vind ik ook wat fijner (niet in opzetten, wel als ie staat). De odyssee is wat duurder in aanschaf en zal tweedehands dus ook wel wat meer kosten. Verder dezelfde voors en tegens als  de jametic (snel opzetten, fijn formaat, veel opbergruimte, degelijke tent, lastig alleen op te zetten, zware keuken, afwerking en details wijzen soms op de franse herkomst)
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Jametic
« Reactie #8 Gepost op: september 01, 2011, 03:01:29 pm »

Klopt als je wat meer te besteden hebt zou ik ook voor een Trigano gaan zelfde systeem maar beter over nagedacht.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

briver

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 7
Re:Jametic
« Reactie #9 Gepost op: september 02, 2011, 11:32:26 am »

Bedankt voor de reacties en de  tip voor de Trigano. Wordt de keuze weer wat ruimer van. Ik ga maar eens wat wagens bekijken. 
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:Jametic
« Reactie #10 Gepost op: september 04, 2011, 09:39:57 pm »

nadeel van de trigano odysee tov de jamet jametic, (mijn bevinding dan he) is dat trigano nog veel gebruik maakt van hout (voor scheidingswandjes) bij Jamet is alles van meegevouwen staalplaat.
en de buitenzijde vindt ik de kunststofrabatdelen van de trigano minder mooi.

Maar dat is erg persoonlijk natuurlijk. :K
Gelogd

briver

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 7
Re:Jametic
« Reactie #11 Gepost op: september 07, 2011, 10:00:39 am »

Ik heb nog een vraag over de afmetingen van de ingeklapte wagen. In de folder staan de meeste maten maar ik was benieuwd of de hoogte incl. de wielen is. Zoals het er staat is dit zonder de wielen maar een hoogte van 110cm zonder de wielen lijkt me vrij hoog. Zie bijlage. Als dit idd zonder de wielen is weet iemand dan wat de hoogte is incl. wielen. Ik wil dit graag weten ivm zelf stallen in de garage op zijn kant.

Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:Jametic
« Reactie #12 Gepost op: september 07, 2011, 05:16:31 pm »

100% zeker wete ndoe ik het niet, (staat al in de stalling h? :O)
maar 110cm lijkt mij incl wielen.
gekanteld is de vouwwagen hiermee 50cm smaller als plat staand. Nadeel van kantelen is ook dat je hem helemaal (Bijna helemaal) leeg moet maken
(keuken ed) als je ruimte hebt kun je wellicht beter kijken naar een soort etage die je in je garage kan maken (ook hiervan is ergens een topic heb ik gezien)

Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Jametic
« Reactie #13 Gepost op: september 07, 2011, 07:04:25 pm »

110 cm is incl. de wielen. Als je hem op z'n kant wilt zetten kun je natuurlijk de wielen eraf halen. Dat scheelt al snel 30 cm. schat ik. Wel haalde ik de keuken er altijd af en had een plaatje hout gemaakt voor het gat van de keuken. De keuken hoeft dan niet leeggehaald te worden.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Jametic
« Reactie #14 Gepost op: september 07, 2011, 08:11:35 pm »

Wij hebben ook een normale garage van net geen 3 meter breed. De vw staat op zijn wielen. 110 cm is incl. wielen. Ik heb een zolder boven de vw gemaakt waar veel spullen op liggen. De keuken haal ik er af en leggen we boven op de vw. Zo is deze wat korter en hebben we net voldoende ruimte om er ook nog een motor, een paar fietsen en een werkbank bij te hebben. Garage is 6 metr lang. Voordeel zo is dat de spullen in de vw kunnen blijven liggen en is daar geen opslag voor nodig.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal