Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: brandstof in het buitenland  (gelezen 8467 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re:brandstof in het buitenland
« Reactie #15 Gepost op: september 21, 2011, 05:11:28 pm »

Jij werkt vast voor de Shell of Esso!

Die bedrijven hebben mensen in dienst om in fora zoals deze dit soort "broodjes aap verhalen" in stand te houden middels dit soort posts.

Dit is echt ontzettend grote flauwekul!

Benzine is een emotieloos goedje waarvoor je veel betaald en waar geen verschil in is, ondanks alle mooie verhalen over premium brandstoffen is nog nooit aangetoond dat er daadwerkelijk verschil is. Het weinige dat wel aangetoond is is dat sommige premium inderdaad zuiniger zijn, maar dat het prijsverschil niet terugverdiend wordt.

De benzine bij witte pompen, prijsvechters, de Shell of wie dan ook is altijd even "goed".
 
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re:brandstof in het buitenland
« Reactie #16 Gepost op: september 22, 2011, 12:35:41 pm »

Ik sluit me aan bij wat eerder gezegd is: er is wel een verschil tussen merken benzine te merken, mijn Astra (1.4 station) uit 1996 rijdt altijd veel zuiniger op ARAL benzine, en de oude Astra (1.8 station) uit 1992 van mijn vader deed dat vroeger ook altijd al. Wat ik echter niet merk is dat je op brandstof van Tinq of Tamoil of Tango of andere goedkope tankstations minder kilometers rijdt. Wat mij laatst na een paar keer tanken opviel (ik heb ook de tic alle verbruiken bij te houden) is dat mijn auto niet houdt van Esso benzine, ineens gaat mijn verbuik van 1 op 14.5 (zonder klapkar dan natuurlijk) naar 1 op 13.9 !! Dus of merkbezine nou beter is? Ik zou het niet zeggen. Ook de witte pomo (ik tank regelmatig bij de Meeuw in Rilland, lekker dicht bij de snelweg en heel  goedkoop), geeft bij mij geen significant hoger verbuik (gemeten over plus minus 10 snelweg ritten). Het zou natuurlijk kunnen komen doordat mijn auto oud is en geen enkele vorm van regelcomputers aan boord heeft. Ik zou willen concluderen dat ondanks dat sommige mensen een hoger verbuik meten bij goedkope tankstations, dat het verschil wordt opgeheven door de lagere prijs, het maakt dus allemaal helemaal niets uit in feite. Blijft wel het feit dat in NL de grote jongens (Shell en Total) de prijs dicteren, door schepen met olie voor de kust van Rotterdam te laten drijven om de olieprijs op te schroeven. Ik tank dus uit principe geen Total of Shell, en rijd ook door zelfs als dat betekent dat het erg krap wordt naar het volgende tankstation. Ik vind dat meer mensen dit zouden moeten doen, de benzine wordt er alleen maar goedkoper van!!
Gelogd

Combicamper

  • Gast
Re:brandstof in het buitenland
« Reactie #17 Gepost op: oktober 09, 2011, 07:59:35 pm »

Ik verlaat dit onderwerp maar, ja ik werk idd in de olie en gasindustrie maar niet voor Shell of andere oliemaatschappij. Ik spreek gewoon uit ervaring maar aangezien hier mensen reageren met weinig verstand van techniek houd het op. Tank maar lekker door bij die goedkope stations en stoor je er niet aan. Ik had het over de Hypermarche benzine en over het verschil in DLd en Nederland. Maar goed ander onderwerp maar weer. En velen rijden met een leaseauto met pas, die dondert het helemaal niet wat de auto verbruikt. 
Gelogd

PeterKr

  • Gast
Re:brandstof in het buitenland
« Reactie #18 Gepost op: oktober 10, 2011, 02:58:00 am »

Het klopt dat er verschil is met de benzine in Nederland en Duitsland, dit verschil zit hem in het octaan getal.
In duitsland en ook in italie verkoopt m`n benzine met een octaan van 100 dit geeft iets meer vermogen.
In Nederland verkoopt m`n benzine met octaan 95 en 98.

Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:brandstof in het buitenland
« Reactie #19 Gepost op: oktober 12, 2011, 03:56:21 pm »

Ik verlaat dit onderwerp maar, ja ik werk idd in de olie en gasindustrie maar niet voor Shell of andere oliemaatschappij. Ik spreek gewoon uit ervaring maar aangezien hier mensen reageren met weinig verstand van techniek houd het op. Tank maar lekker door bij die goedkope stations en stoor je er niet aan. Ik had het over de Hypermarche benzine en over het verschil in DLd en Nederland. Maar goed ander onderwerp maar weer. En velen rijden met een leaseauto met pas, die dondert het helemaal niet wat de auto verbruikt. 

Wat hier over brandstoffen wordt geschreven is waar!

Iemand die goed luisterd naar motoren en ook weet hoe die klinken en werken kan het verschil in de duurdere merken benzine en ook lpg soorten horen..en ook voelen!
Dat heeft te maken met verschillende samenstellingen v/d brandstof waaronder het octaangehalte.
Bij duurdere merken is de" klopvastheid" groter waardoor de verbranding veel zuiverder is en de motor vooral bij wat zwaardere belasting minder snel gaat "pingelen". Het verbruik is door een betere verbranding ook iets lager plus dat de motor ook beter gesmeerd en gekoeld wordt. Brandstof heeft namelijk niet alleen een knalfunctie maar ook nog een smeer en koel functie plus..hoe gek het ook klinkt..een geluidsdempingsfunctie.



Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:brandstof in het buitenland
« Reactie #20 Gepost op: oktober 12, 2011, 09:29:32 pm »

Helemaal eens met  beatleenco !

Je kunt het zeker horen. Zie mijn verhaal over de muurtjes in Wales en Yorkshire Dales. Door die *** benzine van de supermarkt aldaar hoorde ik dat gepingel maar al te goed. En dat vind ik géén prettig geluid. En geloof me: de motor vind dat ook heeelemaal niet fijn.(Volvo V70, 170 pk)
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal