Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jamet 4X4 is opgehaald  (gelezen 4955 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angel

  • Gast
Jamet 4X4 is opgehaald
« Gepost op: september 16, 2011, 07:49:47 pm »

Vanochtend onze jamet 4X4 opgehaald in Rotterdam. Daar hebben we wat uitleg gekregen over hoe dat ie opgezet moet worden. Zag er allemaal niet zo moeilijk uit. Bij het opzetten was er een drukkertje kapot gegaan deze is meteen vernieuwd. Naar aanleiding van dit forum heb ik gevraag of ze de wielkasten nog even extra wilde dicht kitten ivm doorlekken bij rijden in de regen en dat werd keurig gedaan. Na een uurtje de vouwwagen achter de auto gedaan en op naar huis toe. Thuis aangekomen vlug even eten kids op bed en het schuurtje weer leeg maken door alles spullen die vanuit de vouwwagen kwamen nu weer in de nieuwe te doen zonder de wagen op te klappen. De tafels, stoelen, tapijt, zeil en kuipzeil bovenop, want er is extra ruimte in deze wagen. Alleen toen we het zeil erover deden bleek dat het nog niet eens nodig was de ruimte was nog groot zat.

Toen de kids wakker waren zijn we naar een grasveld gereden om hem even echt op te zetten en goed in te pakken. Wat mij eigenlijk het eerste opviel bij deze wagen is dat het erg belangrijk is om deze met haringen af te spannen. Dit was bij de Arizona minder hard nodig naar mijn idee. Alles uitgeklapt dat ging best goed. Alleen moesten we nu beginnen met het kuipzeil na even goed kijken waar de deur zat en ritsen maar dat ging ook best goed. Daarna de tent stokken aangespannen, maar het kuipzeil bleef een beetje hobbelig dus ook daar haringen in de 4 hoeken geslagen en de spanning maar weer even de tent gehaald en dat zag er een stuk beter uit.

Er zit ook een uitbouw bij dus dat was de volgende uitdaging. Er zaten maar een paar stokken bij voor aan het eind nou die maar eerst er ingeplaats en strak gespannen. Het tentje storte nog steeds in dus toch maar de 3 scheerlijnen neergezet. Het leek iets beter te staan, maar het zag er nog steeds belabberd uit. Heeft iemand een idee hoe je zo iets strak moet spannen zodat er geen kuilen in het dakje en de muren zitten  :**

De adventure luifel hebben we voor de show even aangeritst en dat werkte ook goed. Dus alles weer inklappen (de ondertent hebben we niet getest) en alles in de zakken zien te proppen dat ging wel. Wat me nu ook opviel is dat de wagenbanken niet zo praktisch zijn. Bij de arizona kon ik mooi de tentstokken in de banken leggen, maar dat gaat niet bij de 4X4 , omdat er allemaal schotjes tussen staan. Maar ja de ruimte is groot zat tussen de banken om alles kwijt te kunnen.

Nadat we alles ingepakt hadden begonnen het meteen ontzettend hard te regenen, dus daar hadden we geluk mee. Waar we nog wel pech mee hebben is dat we waarschijnlijk nog een keer terug moeten naar vervat, want ze zijn vergeten om de gasslang en drukregelaar te monteren.

Al met al een goede eerste ervaring met de 4X4.
Gelogd

PeterKr

  • Gast
Re:Jamet 4X4 is opgehaald
« Reactie #1 Gepost op: september 16, 2011, 10:38:47 pm »

Hallo Angel,
Gefeliciteerd met jullie 4x4 leuk om te lezen dat er meer mede klappers zijn die dit een mooie bak vinden.
Wij hebben ook zeer goede ervaring met Vervat ( ik neem aan dat jullie hem daar gekocht hebben). :#
Heeeeel veeeeel klap en vakantie plezier toe gewenst. :)

Gr Peter
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Jamet 4X4 is opgehaald
« Reactie #2 Gepost op: september 18, 2011, 07:30:01 pm »

Gelukkig het kan dus ook goed gaan met een Jamet.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Angel

  • Gast
Re:Jamet 4X4 is opgehaald
« Reactie #3 Gepost op: september 18, 2011, 07:45:22 pm »

Gisten contact gehad met vervat en ze sturen een slang met koppeling op dat zelf monteren moet op zich wel lukken.helaas konden we dit weekend niet met de club mee. Als het volgend weekend lekker weer is gaan we hem nog even testen op een camping in de buurt.

Nu ben ik nog marktplaats aan het af struinen naar een passend en goedgekeurd disselslot. Bij sommige zit geen discusslot andere hebben geen certificaat, wat ze ook nooit gehad schijnen te hebben. Lijkt me een beetje vreemd geen certificaat hoe moet je dan toch bewijzen dat een gekeurd slot is dat op je wagen had zitten als ie gestolen wordt
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Jamet 4X4 is opgehaald
« Reactie #4 Gepost op: september 18, 2011, 07:55:16 pm »

gefeliciteerd met de wagen en veel plezier ermee :J
Gelogd

Angel

  • Gast
Re:Jamet 4X4 is opgehaald
« Reactie #5 Gepost op: september 21, 2011, 07:18:35 am »

Vervat heeft netjes de gasslang en drukregelaar opgestuurd morgenavond even erop zetten en dan het weekend waarschijnlijk nog even op een camping in de buurt de vouwwagen even goed testen.

Via marktplaats een goedgekeurd slot besteld deze komt als het goed is vandaag binnen dus heb ik voor het weekend alles compleet en kan ie na het weekend zo de stalling in.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re:Jamet 4X4 is opgehaald
« Reactie #6 Gepost op: september 26, 2011, 08:05:30 am »

Dit weekend nog net even 1 nachtje de wagen kunnen testen op een camping in de buurt. In tegenstelling tot andere berichten op dit forum heb ik geen mankementen ontdekt aan deze  4 X4 (op wat draadjes bij de deuren en ritsten die weggeknipt moesten worden na). Op de camping aangekomen hadden we de bak, voortent en kuipzeil in een kleine 3 kwartier staan, vervolgens de uitbouw neergezet even kijken in welke volgorde we deze het beste en snelste neer kunnen zetten, maar na een kwartiertje stond deze ook. Dus eigenlijk stond alles in een uurtje zo ongeveer. Zonder dat de haringen in de grond zaten.

Bij onze vorige wagen (arizona) kwam het niet zo nauw met haringen, dan sloeg ik een paar haringen in de hoeken en verder niets. Dus dacht dat doe ik hier ook, maar dat werkt dus niet zo goed je moet eigenlijk bij iedere lus wel een haring in de grond slaan dus dat heb ik dan ook maar gedaan een kleine 30 haringen verder zaten ze in de grond. Op deze drassige grond is het nog wel te doen, maar hoe doe je dat op een knalharde grond in een droog zuid frankrijk? Ook kreeg ik ze op de achterste hoeken niet in de grond, omdat het zeil daar nogal hoog boven de grond zweefde. Wanneer ik aan de buitenkant aan de bovenste stang trek dan ging het wel, maar is dat de bedoeling? Daardoor kwam de wagen wel wat mooi rechter te staan, daarvoor helde de wagen nogal voorover.

Wat ik ook een nadeeltje vind ik het slaapgedeelte. Wij hebben zo'n extra slaapgedeelte laten maken met lattenbodem en gasveer vonden wij ideaal, zodat we een hoop zooi onder konden opbergen. We hadden gedacht onze kids daar neer te leggen en wij op het andere bed, omdat dat andere bed net iets groter is. Maar we hebben het niet aan gedruft. Je kunt dat extra bedgedeelte namelijk niet helemaal rondom dichtmaken/ritsen. Vooral de kleinste heeft nogal moeite om stil te liggen en daardoor waren we bang dat ie er een keer uit zou rollen en ergens beneden op het gras uit zou komen.

Maar na een eitwat rommelige nacht hebben we de volgende dag alles weer in kunnen pakken en staat alles nu weer gereed om naar de stalling gebracht te worden.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Jamet 4X4 is opgehaald
« Reactie #7 Gepost op: september 26, 2011, 05:40:11 pm »

Over het bed hebben we het zelfde idee.
Want ik heb een plank gemaakt bij mijn 2005.
Maar wij hebben het geluk dat de kinderen al het huis uit zijn en hun tentje slapen.

Het haringen verhaal is ook herkenbaar.
Ik denk ook elke keer kom laten we minder haringen zetten maar kom er dan toch weer achter dat hij alleen mooi staat met alle haringen.
Ik smokkel allen met de slikranden.
Dus tja hart werken in de bergen dus. :P
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Jamet 4X4 is opgehaald
« Reactie #8 Gepost op: september 26, 2011, 06:30:30 pm »

Op deze drassige grond is het nog wel te doen, maar hoe doe je dat op een knalharde grond in een droog zuid frankrijk? 

Hiervoor moet je spijkerharingen en een goede hamer gebruiken.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Jamet 4X4 is opgehaald
« Reactie #9 Gepost op: september 26, 2011, 08:31:39 pm »

Wat ik ook een nadeeltje vind ik het slaapgedeelte. Wij hebben zo'n extra slaapgedeelte laten maken met lattenbodem en gasveer vonden wij ideaal, zodat we een hoop zooi onder konden opbergen. We hadden gedacht onze kids daar neer te leggen en wij op het andere bed, omdat dat andere bed net iets groter is. Maar we hebben het niet aan gedruft. Je kunt dat extra bedgedeelte namelijk niet helemaal rondom dichtmaken/ritsen. Vooral de kleinste heeft nogal moeite om stil te liggen en daardoor waren we bang dat ie er een keer uit zou rollen en ergens beneden op het gras uit zou komen.
Kun je de binnentent niet vastzetten met drukknopen aan de onderzijde van de lattenbodem, of op de bovenkant van de bankjes? Dan valt een kind er niet meteen langsheen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Angel

  • Gast
Re:Jamet 4X4 is opgehaald
« Reactie #10 Gepost op: september 27, 2011, 08:06:03 pm »

Voor de liefhebbers en natuurlijk omdat wij er ook wel een beetje trots op zijn een paar foto's van onze eerste kampeerdag. Op de eerste foto zie ja dat het geheel nog een beetje voor over helt. Ik heb dit opgelost door aan de achterkant een keer flink aan de bovenste stang te trekken en tegelijk een haring de grond in trappen
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Jamet 4X4 is opgehaald
« Reactie #11 Gepost op: september 27, 2011, 09:13:20 pm »

Ziet er goed uit hoor!! :J
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Mieke

  • Gast
Re:Jamet 4X4 is opgehaald
« Reactie #12 Gepost op: september 28, 2011, 08:35:07 am »

Ziet er heel mooi uit.
Gek zo'n nieuwe vouwwagen ziet er altijd gerimpeld uit  :)
Gelogd

Angel

  • Gast
Re:Jamet 4X4 is opgehaald
« Reactie #13 Gepost op: september 28, 2011, 08:42:43 am »

Ik dacht als dat het aan mij lag dat er van die rimpels in zitten, dat komt dus door de nieuwigheid. Oftewel bij vouwwagens werkt het net andersom als bij mensen die krijgen rimpels naarmate ze oudere worden namelijk  :H

Volgende zomer nog eens een paar fotootjes maken en dan met de adventure luifel eraan daar hadden we nu geen zin meer in om op te zetten voor 1 dagje met al die scheerlijnen en nog meer haringen...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Jamet 4X4 is opgehaald
« Reactie #14 Gepost op: september 30, 2011, 07:11:06 am »

de Adventure is vrij snel op te zetten. Aanritsen en 3 stokken. Wij gebruiken nooit meer stokken, houden de zijkanten altijd laag. Dan heb je wat privacy en je kunt spelen met de hoogte en snel laten zakken bij harde wind of noodweer. En met een scheerlijn van het ene naar het andere oog en een paar ringen eraan, kan ik vrij makkelijk varieren zonder de haringen los te hoeven halen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal