Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: een paar vragen over de safari-lodge  (gelezen 2994 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bolke

  • Gast
een paar vragen over de safari-lodge
« Gepost op: oktober 09, 2011, 03:52:46 pm »

hallo allemaal,
ik ben rededelijk nieuw op vouwwagen gebied, we kamperen wel al jaren met de tent.
We hebben nu een grote tunneltent (Baco) en een aanhanger.
We denken er over om over te stappen.
Bij de Wit de Safari lodge gezien en die vonden we erg mooi om te zien en hij leek ons ook erg praktisch.
Kregen echt het tentgevoel toen we binnen stonden. Verder voldoet ie aan alles wat we zoeken.
Maar om ons goed te orienteren op een mogelijke koop heb ik nog een paar vragen over de safari.
O.a over het beladen.
Ik heb gelezen dat je je kampeerspullen op de tent kunt leggen en dat je ook spullen tussen de banken en in de kast(jes) kunt leggen.
Nu is mijn vraag of je daar dan wel makkelijk bij kunt komen. Of moet je dan de hele wagen uitklappen/opzetten?
Onze oprit is wel ruim, maar daar kan geen vouwwagen helemaal opgezet staan.
Kan er bijvoorbeeld ook een porta-potti tussen de banken staan? Of is dat te hoog?
Misschien domme vragen, maar ik wil het wel graag weten ;-)
groetjes
bolke
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:een paar vragen over de safari-lodge
« Reactie #1 Gepost op: oktober 09, 2011, 08:04:06 pm »

Zeker een mooie wagen die Safari Lodge, wij hebben gekozen voor de columbia, die is iets breder maar verder vergelijkbaar met de Safari lodge qwa inpakken/beladen.

Er gaat heel veel spul in de bankjes en tussen de banken liggen bij ons de stokken van de voortent en luifel, 2kastjes 2 klapkratten en de kachel. Zelf hebben we geen portapotti dus ik weet niet hoe hoog die is. De spullen die daar liggen laten we er ook in de stalling in liggen dus we hoeven hem nooit voor huis open te klappen. (een keer wel gedaan omdat ik mijn mobiel in een van de lades van het tussenstuk had laten liggen ::)) Als je de keuken eraf haalt dan kan je wel gewoon klapkratjes erin schuiven dus dan hoef je niet heel de tent open te klappen.

Verder leggen wij de voortent en de luifel, het tenttapijt en de 4 klapstoelen nog bovenop de vouwwagen onder het dekzeil, dat past makkelijk. Ook de disselbak is enorm groot dus daar kan je ook nog heel veel in kwijt.(uiteraard wel op je kogeldruk letten)

Kortom bij ons gaat alleen de kleding, koelkastje en wat levensmiddelen nog in de auto, de vaste kampeeruitrusting ligt in de vouwwagen.

Succes met het maken van je keuze!!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

bolke

  • Gast
Re:een paar vragen over de safari-lodge
« Reactie #2 Gepost op: oktober 09, 2011, 08:52:22 pm »

Sannie75 bedankt voor de info!
Dat antwoord wilde ik inderdaad horen dat ie niet helemaal uit hoeft om in het tussenstuk je spullen te zetten  :#

We hebben de Columia ook gezien, heel mooi, maar voor ons iets te groot.
We zouden er al heel erg qua ruimte op vooruit gaan wanneer we onze spullen in de ondertentjes en in de bankjes zouden doen en wanneer al het keukenspul in het keukentje zou zitten. Nu staat dat allemaal zo in onze tent.
Past de koelkast niet in de disselbak dan? We hebben een kleine koelkast (barkoelkast) en volgens de info die ik heb gekregen zou die in de grote disselbak moeten passen?

groetjes
bolke
Gelogd

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024 + zelfbouw tenttrailer
Re:een paar vragen over de safari-lodge
« Reactie #3 Gepost op: oktober 09, 2011, 09:30:07 pm »

Wij hebben de Mercury. Al onze kampeerspullen zitten in de vouwwagen. Tent, grondzeil, tapijt, gereedschapkoffer, opstapje, wasrek en de haringen liggen tussen de bedden. in de kastjes liggen, de kachel, alle stokken, gaslamp, zonneluifel, luxe luifel, ondertentje, lang verlengsnoer, de veger en we hebben eigenlijk nog ruimte over. In de laatjes, liggen de spelletjes, zaklampen en hemel en (hoe heet dat ding) wat voor het opstapje hangt. In de dissel, staat de koelkast, 2 kastjes, alle schoenen, kort verlengsnoer, hamer, houten haringen en 2 campingaz gasflessen. De dissel zit aardig vol. Op de bedden kunnen de slaapzakken (4 stuks) gewoon blijven liggen. Onder het dekzeil, 4 stoelen en de tafel.

In de keuken, een complete keuken camping uitset.

in de auto kleren en speelgoed voor de kinderen.

Als ik dit zo aan het typen ben, denk ik dat we zwaar overbeladen zijn :H Moet wel zeggen, we zijn luxe kampeerders :J

Kortom ruimte genoeg om alles op te bergen.
Veel plezier met uitzoeken.
Groet Ber.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:een paar vragen over de safari-lodge
« Reactie #4 Gepost op: oktober 09, 2011, 10:50:22 pm »

Uiteraard past de koelkast ook in de disselbak, zeker die we nu hebben want dat is zo'n koelbox formaat. Je zou de jouwe voor de zekerheid even op kunnen meten, weet niet hoe groot die is. Wij kiezen ervoor om deze tussen de bijrijdersstoel en de stoel van onze jongste te plaatsen, die gebuikt toch nog geen beenruimte :# Als ze over een tijdje wat groter is zal dat ook nog wel veranderen, eigenlijk willen we zoiezo nog een andere koelkast hebben ....

Citaat
We hebben de Columia ook gezien, heel mooi, maar voor ons iets te groot.

Dat was voor ons juist te reden om voor de columbia te gaan! :J (We hebben 3 kids)
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal