Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Alle relax-eigenaren verzamelen! Voor en nadelen Relax tenttrailer.  (gelezen 46655 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hwi

  • Gast
Re: Alle relax-eigenaren verzamelen! Voor en nadelen Relax tenttrailer.
« Reactie #15 Gepost op: augustus 15, 2012, 11:25:09 pm »

Wij hebben hem ook sinds begin van deze zomer. En hij bevalt helemaal super goed. Ik heb nog nooit eerder in een forum informatie geplaatst maar ik ben zo enthousiast over onze nieuwe tent/klapkar dat ik onze ervaringen graag met anderen deel.

Wij hebben de cr?me/groene versie en deze ziet er prachtig uit.
Er zit ongelooflijk veel ruimte in de aanhangwagen en het feit dat je kunt laden/lossen met de tent opgevouwen is ongelooflijk handig.
Wij kampeerden met 2 volwassenen in het king size bed en once drie kinderen in dezelfde lengterichting op luchtbedjes in de tent.
Aan hun voeteneind pasten dan precies 3 kledingkratten. Die van ons stonden naast de trap.
Vanwege het goede weer hoeven wij alleen de luifel op te zetten en eventueel een keer een zijwand erin te hangen.
De luchtbedjes en slaapzakken gooiden we gewoon op het opgemaakte bed voor het inklappen en zo trokken we in no time weer verder.
Het inklappen is met enige oefening echt heel snel gedaan. Het meeste werk blijft het terugplaatsen van de bagage.
Hier zou ik graag nog iets handigs op verzinnen. Een eenvoudige manier waarop de bagage tijdens het kamperen toegankelijk blijft vanuit de aanhangwagen zodat je niet alles eruit hoeft te halen. Iemand ervaring??? Wij horen het graag.
Wij hebben geen keuken maar halen de kook- en eetkratten dus steeds uit de kar.
De aanhangwagen ligt heel goed achter de wagen en wij konden er zeker in Frankrijk gewoon 130 mee rijden.
Eigenlijk alleen maar positieve berichten dus.
Onze aanvankelijke voorkeur voor Zambezi of 3Dog is door de gunstige prijs al helemaal vergeten.
Een absolute aanrader voor als je van stoer kamperen houd en het leuk vind om rond te trekken.
Wij klapten de trailer om de 3 dagen in en op 1 camping moesten we zelfs 3 x verkassen en dat was geen enkel probleem.
De trailer is voor ons in heeeel korte tijd in elkaar gezet en ook het feit dat Eric bereid was om de trailer bij ons thuis af te leveren toen we wat klem zaten met afhalen geeft aan hoe flexibel en snel hij kan leveren.
Gelogd

Eric65

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Traildog Offroad BlackEdition 2017
Re: Alle relax-eigenaren verzamelen! Voor en nadelen Relax tenttrailer.
« Reactie #16 Gepost op: augustus 19, 2012, 10:12:36 pm »

Leuk om eens wat ervaringen te lezen van minder bekende vouwwagens.
Wij hebben onlangs eindelijk onze caravan verkocht en willen volgend jaar op vakantie met een vouwwagen/tenttrailer  :K .
Het is voor ons dus wel interessant om wat ervaringen te lezen.
Onze voorkeur gaat uit naar een Zambezi Riverlodge, 3Dog en HK-Kyte. Dicht bij de 3dog staat natuurlijk  een Relax tent trailer. Vandaar dat ik dit topic wel interessant vind. (op de 3dog afdeling is het erg rustig, maar er zullen vast wel forumleden zijn die er een hebben).
Het snelle uitklappen van de Relax trailer en de 3dog vind ik wel interessant. Alleen van beide vind ik de voortenten erg hoog en hoekig, zeker van de 3dog. Die is standaard zonder voortent. Ik overweeg dan een luifel aan te laten meten. De (beperkte) kleur keuze van de Relax trailer vind ik ook een nadeel.
Hwi : Heb je met je nieuwe klapkar nog in de zon gestaan? Zo ja, hoe is het met de ventilatie en temperatuur in je klapkar? Het in de hand houden van de temperatuur heeft Holtkamper met het dubbele dak volgens mij goed voor elkaar.
Wij gaan binnenkort eens wat dealers af.

De klapgroeten,
Eric
Gelogd

hwi

  • Gast
Re: Alle relax-eigenaren verzamelen! Voor en nadelen Relax tenttrailer.
« Reactie #17 Gepost op: augustus 24, 2012, 11:47:01 pm »

haha, Drie weken stralend weer in Franrkijk (kom daar hier maar eens om  >:( Wat ons ongelooflijk meeviel is juist dat het binnen zo lekker koel bleef. Tijdens de siësta vonden de jongens het heerlijk om op het grote bed binnen boekjes te lezen, om dat het daar dan heerlijk toeven was. Doordat je alles makkelijk open kan zetten blijft het heel aangenaam in de tent. Wat voor mij echt een sensatie was is dat je vanuit je bed aan drie kanten een raam open kunt zetten. Wij probeerden de kar zo op te zetten elke keer dat we het mooiste zicht hadden vanuit de slaapkamer. Daardoor hadden we veel meer natuurbeleving dan vanuit de tent die we gewend waren.
Trouwens, volgens mij is de 3Dog identiek aan de Relax tenttrailer maar duurder en minder compleet....Mochten er nog vragen zijn, stel ze.
Gelogd

walter

  • Gast
Re: Alle relax-eigenaren verzamelen! Voor en nadelen Relax tenttrailer.
« Reactie #18 Gepost op: augustus 25, 2012, 08:22:16 am »

ik zag op de site ook het onderdeel op kenteken zetten, hoe zwaar mag die tenttrailer dan wel niet zijn?  :?

verder ziet er netjes uit, tis weer eens wat anders en een aparte indeling
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.965
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Alle relax-eigenaren verzamelen! Voor en nadelen Relax tenttrailer.
« Reactie #19 Gepost op: augustus 25, 2012, 08:27:27 am »

ik zag op de site ook het onderdeel op kenteken zetten, hoe zwaar mag die tenttrailer dan wel niet zijn?  :?

verder ziet er netjes uit, tis weer eens wat anders en een aparte indeling
Ik had dit jaar de kyte aardig vol liggen zou zo niet meer weten wat er meer mee moest en bij het wegen waag mij wagen 720kg met fietsen erop.
Dus vraag ik mij af wil je wel boven de 750kg omdat je dan idd ook kenteken ervoor moet hebben o.a.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

walter

  • Gast
Re: Alle relax-eigenaren verzamelen! Voor en nadelen Relax tenttrailer.
« Reactie #20 Gepost op: augustus 25, 2012, 08:29:14 am »

ik heb nog ff verder gekeken dan mn neus lang is en 2 topics hieronder gaat het er ook over, blijkt dat een 1000 kg as onder zit dus kan met en zonder kenteken geleverd worden
Gelogd

luuk67

  • Gast
Re: Alle relax-eigenaren verzamelen! Voor en nadelen Relax tenttrailer.
« Reactie #21 Gepost op: december 30, 2012, 07:52:26 pm »

Zelf heb ik geen Relax tenttrailer, maar denk er toch wat over te kunnen zeggen. Wij hebben namelijk een zeer vergelijkbare Dingo-Tec Horizon, rechtstreeks afgenomen bij de fabrikant in Duitsland.
Wie nu op de site van Dingo-Tec gaat kijken ziet alleen nog de Chinese tenten staan, onze Australische tent is helaas uit het programma. Jammer, want toeleverancier Customline Camper Trailers maakt echt mooie en degelijke tenten.

Des te beter om te zien dat in dit geval Relax de handschoen heeft opgepakt. Jammer dat de tenten blijkbaar uit China komen, maar de wagen is Nederlands en dat vergoedt weer veel. Plus, voor de keukens wordt je door verwezen naar Wetz, en dat heeft Relax heel goed gezien. Wetz verkoopt Drifta keukens en die zijn ronduit GEWELDIG. Wij hebben het model DPOR en dat is puur genieten: onwaarschijnlijk veel werkoppervlak, de handpomp werkt prima en het nieuwe model schijnt niet meer te lekken

Het mooie is dat Relax ook een 60 cm hoge bak gebruikt. Hierdoor kunnen (lange) Relax eigenaren net als ik hun uitschuifkeuken op een verwijderbaar houten constructie plaatsen. Dit biedt een aantal voordelen: de werkhoogte wordt veel prettiger, en  de stokken kunnen nu onder de keuken worden opgeborgen.

Bij Gepro Trading heb ik een gigantische aluminium disselbak van 60x60x120 cm gevonden voor €470. Op de dissel van 1,8 m lengte was plaats genoeg. De kogeldruk heb ik tot ongeveer 50 kg weten te beperken door de stalen gasfles helemaal rechts achterin een vaste plaats te geven (met vaste aansluiting) en door beide reservewielen maximaal naar achteren onder de wagen te hangen. In totaliteit is er nu 2000 liter bagageruimte.
« Laatst bewerkt op: december 29, 2014, 01:00:12 am door luuk67 »
Gelogd

boom

  • Gast
Re: Alle relax-eigenaren verzamelen! Voor en nadelen Relax tenttrailer.
« Reactie #22 Gepost op: maart 16, 2014, 08:13:31 am »

We hebben dit weekend; een relax tent trailer besteld bij Eric.
kleur wagen: Antraciet kleur tent: zand/groen
de enige aanpassing aan de wagen: 2 extra stabiliteitssteunen aan de voorzijde.


Door pech en narigheid, moesten we de koop/aanschaf annuleren.
« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2014, 09:18:37 am door boom »
Gelogd

Tien27

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Relax tenttrailer
Re: Alle relax-eigenaren verzamelen! Voor en nadelen Relax tenttrailer.
« Reactie #23 Gepost op: maart 16, 2014, 10:18:07 am »

Hoi Boom, welkom bij de club! Heel veel plezier en we horen graag jullie ervaringen natuurlijk.

Groetjes,
Martine
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Alle relax-eigenaren verzamelen! Voor en nadelen Relax tenttrailer.
« Reactie #24 Gepost op: maart 16, 2014, 11:06:55 am »

Proficiat Boom,

We horen graag hoe het je bevallen is.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Kelfer

  • Gast
Re: Alle relax-eigenaren verzamelen! Voor en nadelen Relax tenttrailer.
« Reactie #25 Gepost op: maart 17, 2014, 08:33:24 pm »

Hoi, na een uitgebreide zoektocht (holtkamper, 3dog, offroadtenttrailer, Campwerk, cabanon, Storm tenttrailer, combi camp, Jamet, camplet) gekozen voor deze wagen. Vroeger een Jamet gehad.
Daarna een combi camp, toen een caravan. Even een tent, en nu, gelukkig weer een "vouw" wagen.
Wij waren in een klap om. De keuze qua kleur, de prijs en de degelijkheid, het opzet gemak.
Ook een keuken aangeschaft.
A.s. April mogen wij onze nieuwe wagen in ontvangst nemen. We hebben er enorm veel zin in en zullen onze ervaringen graag delen.
Gelogd

Tien27

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Relax tenttrailer
Re: Alle relax-eigenaren verzamelen! Voor en nadelen Relax tenttrailer.
« Reactie #26 Gepost op: maart 17, 2014, 09:39:16 pm »

Hoi Kelfer,

Jij ook welkom bij de club! Welke kleur hebben jullie? En wat voor keuken? Ook een drifta? Ik vind het erg leuk om te lezen dat je een ervaren kampeerder bent en je zo goed georiënteerd hebt. Daardoor kan je alle voors en tegens goed tegen elkaar afwegen. En dan kom je uit bij de Relax! Gaaf.

We hebben Eric al een tijdje niet gesproken, maar de zaken gaan dus goed. Wellicht dat er in het naseizoen wel een Relax-weekendje in zit ;-)

Gefeliciteerd met jullie aankoop!

Groetjes,
Martine
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Alle relax-eigenaren verzamelen! Voor en nadelen Relax tenttrailer.
« Reactie #27 Gepost op: december 30, 2014, 04:12:59 pm »

@Boom: Wat is er gebeurd waardoor de relax koop niet is doorgegaan?

@Rest: In die achtertent, zouden daar 3 matrasjes kunnen liggen?
En ik lees nergens iets terug van een grondzeil zit die er niet in?
De Drifta keukenbezitters: Hebben jullie die keuken er in laten zetten door Relax? Ben je heel veel bergruimte kwijt met zo'n keuken?
Bevalt de trailer nog altijd?

We zijn nog altijd bezig met onze zoektocht naar een (betaalbare) tenttrailer dus ook relax nemen we nog even mee in onze zoektocht!
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Alle relax-eigenaren verzamelen! Voor en nadelen Relax tenttrailer.
« Reactie #28 Gepost op: december 30, 2014, 07:34:40 pm »

@Boom: Wat is er gebeurd waardoor de relax koop niet is doorgegaan?

@Rest: In die achtertent, zouden daar 3 matrasjes kunnen liggen?
En ik lees nergens iets terug van een grondzeil zit die er niet in?
De Drifta keukenbezitters: Hebben jullie die keuken er in laten zetten door Relax? Ben je heel veel bergruimte kwijt met zo'n keuken?
Bevalt de trailer nog altijd?

We zijn nog altijd bezig met onze zoektocht naar een (betaalbare) tenttrailer dus ook relax nemen we nog even mee in onze zoektocht!
Hoi kph, misschien Boom even een PM sturen is een tijdje niet geweest, ook misschien even met de andere bezitters even.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

kph

  • Gast
Re: Alle relax-eigenaren verzamelen! Voor en nadelen Relax tenttrailer.
« Reactie #29 Gepost op: december 31, 2014, 10:16:29 am »

Ga ik doen!  = gedaan  8)
« Laatst bewerkt op: december 31, 2014, 10:31:55 am door kph »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal