Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen beginners op zoek...  (gelezen 6263 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RemcoB

  • Gast
Vouwwagen beginners op zoek...
« Gepost op: november 06, 2011, 02:12:54 pm »

Beste mensen,

Aangezien wij vanaf volgend jaar helaas ook vast zitten aan de schoolvakanties en dus in de "dure" tijd op vakantie mogen zijn we op zoek gegaan naar campeer mogelijkheden. Tenten vallen af aangezien we graag een fatsoenlijk bed hebben en graag van de grond willen slapen. Caravans vallen ook weg omdat ik liever niet de hele dag zo'n witte bumper klever achter m'n auto heb hangen + mijn vrouw en ik hebben beide geen "groot" rijbewijs. Een chalet ergens in zeeland wegzetten vind ik te duur, dus komen we zo'n beetje uit op een vouwwagen, eigenlijk een perfecte oplossing!

Na wat zoeken op internet en kijken naar heel veel types zijn we gisteren eens naar De Wit geweest in Schijndel en daar zagen we de Cabanon wagens. Uiteraard vielen die meteen op vanwege het "stoere" uiterlijk. Als jong gezin spreekt dit ontwerp een stuk meer aan de bungalow achtige tenten dus daar wat meer info proberen te achterhalen. Helaas valt dat nog niet mee aangezien er niet veel te vinden is op internet.

Ik zal de komende tijd nog wel wat vraagjes hebben dus hopelijk kunnen de "ervaringsdeskundigen" hier ons verder helpen met onze keus. Het gaat nu even tussen de Mercury en de Columbia.

Voor nu:
01 - Heeft iemand een video of een linkje naar een filmpje op youtube waarin we kunnen zien hoe de beide types uitgeklapt moeten worden. Ik heb al wat plaatjes gezien en het lijkt mij namelijk niet het meest handige systeem waar Cabanon voor heeft gekozen.....

02 - Ik las hier op het forum al dat de Columbia zo groot is dat deze niet op elke camping kan staan, aangezien wij nog absoluut geen kampeer kenners zijn vroeg ik me af of dit nog land-gebonden is zeg maar. Hebben ze in Frankrijk over het algemeen bv. kleinere plaatsen dan in Italie? Wij zouden het aardig vinden om niet drie weken vast op een camping te zitten, maar de vrijheid te hebben om na een week te verkassen. Dan is het wel fijn als je in ieder geval een wagen hebt die vrijwel overal kan staan....

03 - Bij de disselbakken zie ik de keus tussen een stalen en een kunststoffen staan (ABS). Wat houd dat precies in en wat heeft jullie voorkeur? Ik neem aan dat de stalen degene is die in het elegance pakket zit?

04 - Ik zie op de prijslijst "Rugleuning" staan, gaat dat over de banken in de wagen? En zo ja, dan moet je die kussens er dus zelf bij kopen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Remco
Gelogd

Angel

  • Gast
Re:Vouwwagen beginners op zoek...
« Reactie #1 Gepost op: november 06, 2011, 02:28:47 pm »

Hierbij een linkje voor het opzetten van een cabanon.

http://www.youtube.com/watch?v=NzATatIX2ko

Voor wat betreft de grote van de kampeerplaatsen kan ik alleen maar zeggen dat Italie over het algemeen wat kleinere plaatsen heeft dan Frankrijk. Ik heb alleen maar ervaring met frankrijk en daar heb ik met onze arizona geen problemen gehad.


Punt 3 en 4 weet ik geen antwoord op andere op het forum vast wel.

Veel plezier met jullie nieuwe aankoop of is ie nog niet definitief gekocht?
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Vouwwagen beginners op zoek...
« Reactie #2 Gepost op: november 06, 2011, 03:45:46 pm »

Even een antwoord op vraag 2
Algemeen heb je in Italië kleinere plaatsen dan in Frankrijk. Als je in Frankrijk reserveert vragen ze meestal hoe groot je kampeermiddel is. Bij het toekennen van de plaats houden ze hier wel rekening mee. Op sommige campings kan je ook kiezen voor een extra grote plaats (XL), dan betaal je wel wat meer.

Ik heb wel een bedenking bij je topic. Je wil geen 3 weken op dezelfde plaats staan en wekelijks verkassen. Ik weet dan niet op de Cabanon wel een geschikt vouwwagen is voor jullie
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.278
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Vouwwagen beginners op zoek...
« Reactie #3 Gepost op: november 06, 2011, 04:54:29 pm »

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

avr

  • Gast
Re:Vouwwagen beginners op zoek...
« Reactie #4 Gepost op: november 06, 2011, 05:16:25 pm »

Als je wat vaker wil verkassen zou ik voor een model gaan waarbij de voortent vast zit aan de wagen en mee uitklapt, losse voortent vind ik altijd een heel gedoe.
Gelogd

RemcoB

  • Gast
Re:Vouwwagen beginners op zoek...
« Reactie #5 Gepost op: november 06, 2011, 05:21:13 pm »

Wow, dat gaat goed hier op dit forum, lekkere snelle reacties, super!

Ik heb wel een bedenking bij je topic. Je wil geen 3 weken op dezelfde plaats staan en wekelijks verkassen. Ik weet dan niet op de Cabanon wel een geschikt vouwwagen is voor jullie

Ik heb het verkeerd verwoord nu ik het zelf terug lees. Met kleine kinderen is het niet handig om rond te trekken, echter zal ik niet zo snel voor drie weken ergens reserveren, mocht het tegenvallen heb je een probleem. Ik wil dan graag de vrijheid hebben om of te verlengen als dat mogelijk is, of om naar een andere camping te gaan. Dit laatste in het geval als de camping erg tegenvalt. Wij zijn ook geen mensen die grote super de luxe campings uitzoeken met animatie teams en dergelijke, maar meer voor de kleinere campings gaan waar je zelf nog een plekje kunt uitzoeken ter plaatsen. (een jaar of tien geleden hebben we dat gedaan in Italie, toen kon dat nog...)

Filmpje is perfect, precies wat ik zocht!

Remco
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.278
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Vouwwagen beginners op zoek...
« Reactie #6 Gepost op: november 06, 2011, 05:53:17 pm »

Kun je nagaan dat het rustig is op het forum omdat het seizoen is afgelopen. ;)

Dat reserveren doen wij ook niet weer door schade en schande wijs geworden.
Maar volgens mij zijn de plaatsen in italie iets kleiner dus goed kijken.

En je weet het hoe groter hoe meer opzettijd.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Qwaqa

  • Gast
Re:Vouwwagen beginners op zoek...
« Reactie #7 Gepost op: november 06, 2011, 06:14:06 pm »

01 - Die 30 minuten van het filmpje halen wij niet :-)

02 - Is inderdaad groot. Soms lastig te plaatsen, zoals elke grote wagen. Nog geen problemen gehad dat het niet paste. Maar wij zijn dan ook niet in Italië geweest. Heel fijn bij slecht weer (zoals de zomer van '11).

03 - Esthetische overweging? Plastic is minder mooi maar lichter?

04 - Rugleuning, zou het niet doen. Gebruik je niet en is alleen maar lastig
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:Vouwwagen beginners op zoek...
« Reactie #8 Gepost op: november 06, 2011, 11:06:41 pm »

Recent hebben wij onze vouwwagen verkocht (en inmiddels een nieuwe aangeschaft);

Wij hadden 4 punten waarom wij een andere vouwwagen wilde hebben
1) Gesjouw met de keuken (als op het filmpje)
2) Matrassen uit 2 delen, 1 persoon ligt altijd op de naad en dus vaak op de plank omdat de kussens altijd wat uit elkaar schuiven
3) Afmeting van de vouwwagen (incl. tent en luifel)
4) Opzetten voortent (hoeveelheid haringen en stokken)

1) Vergis je ook niet in het gesjouw met de keuken, zo'n ding is best zwaar en was voor ons altijd een ergernis. Er zijn nu best wel oplossingen waar de keuken kan blijven zitten.

2) Let goed op de bedden!, probeer een vouwwagen te zoeken waar de matrasen uit 1 deel bestaan en als voorgaand gemeld: Vergeet je bankje, zal je nooit gebruiken en er zit alleen maar een lasige beugel onder het matras.

3) Niet alleen in Italie zijn de plaatsen kleiner, wij zijn nu 2 jaar in Spanje geweest en zelfs op de grotere plaatsen konden we onze vouwwagen niet kwijt (was een Conway Mirage, nagenoeg dezelfde afmetingen als de Cabanon). Mijn zwager gaat steeds naar Kroatië en ook daar hoor ik dezelfde 'problemen'.  Dus als je naar het zuiden zou willen trekken: Houd de afmetingen in het visier.

4) Vergeet echt die 30 minuten, hier in Nederland op een mooi grasveldje zal dat na enige oefening best kunnen, maar op een rotsachtige ondergrong ben je zo een halve dag of meer bezig met zo'n vouwwagen waar zoveel haringen bij zitten. En dan moet je ook nog alles een plekje geven.

Overigens vraag ik me af op hoeveel campings je in het hoogseizoen nog zomaar aan kunt komen, de vouwwagen neer kunt zetten om vervolgens maar te zien wanneer je weer vertrekt. Als je al niet hebt gereserveerd, dan moet je bij aankomst toch vaak een periode vastleggen hoe lang je denkt te blijven.


Succes met de keuze............
« Laatst bewerkt op: november 06, 2011, 11:13:00 pm door nunogconway »
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Vouwwagen beginners op zoek...
« Reactie #9 Gepost op: november 07, 2011, 07:47:10 pm »

Wij hebben vooral frankrijk ervaring en een klein beetje Italie
Tja zonder reserveren in het hoogseizoen en ook nog een grote plek willen..... dat zal lastig worden.
Vooral aan de kust gaat dat bijna niet lukken, als er al plaats is dan zijn dat meestal de kleinere plekken.
In het binnenland van Frankrijk zal het beter lukken maar hoe toeristischer hoe moeilijker.

In Italie heeft een keer een vriend gestaan met een middelmaat klapper en zij konden de luifel niet eens kwijt ::)

Wat wij altijd wel bij het reserveren al aangeven is dat we een groot kampeermiddel hebben, op sommige campings kun je overleggen voor welke plaatsen nog vrij zijn, als deze op de plattegrond goed genummerd zijn is dat een mogelijkheid.

Wij hebben graag de auto op de plek maar is niet echt noodzaak, als de plaats klein is kies ik liever voor ruimte dan voor de auto dichtbij
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

PaulPaul

  • Gast
Re:Vouwwagen beginners op zoek...
« Reactie #10 Gepost op: november 08, 2011, 02:50:13 pm »

Noorwegen: plekjes zijn ietsjes groter
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Vouwwagen beginners op zoek...
« Reactie #11 Gepost op: november 08, 2011, 11:15:59 pm »

Noorwegen: plekjes zijn ietsjes groter

Alleen een beetje ver lopen naar de toiletten? ;-)

Mooi daar!!
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Vouwwagen beginners op zoek...
« Reactie #12 Gepost op: november 09, 2011, 11:07:10 am »

Noorwegen= mooi mooier mooist.
Zal nog een paar foto's hier op gooien van zulke plekjes .
Maarruh waar doe ik dat, toch niet hier? Moderator?
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Vouwwagen beginners op zoek...
« Reactie #13 Gepost op: november 09, 2011, 11:14:27 am »

even gezocht, doe ik hier:Vouwwagenclub.info > Forum > Kamperen > landeninformatie
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Vouwwagen beginners op zoek...
« Reactie #14 Gepost op: november 09, 2011, 08:18:20 pm »

Alleen een beetje ver lopen naar de toiletten? ;-)

Mooi daar!!

Nee hoor je hoef echt niet ver te lopen voor de toiletten
Gelogd
Jevipro
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal