Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat is jou verbruik met vouwwagen?  (gelezen 41522 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Masjimo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Offroad
  • Henk Holtkamper
Re: Wat is jou verbruik met vouwwagen?
« Reactie #90 Gepost op: augustus 07, 2012, 09:37:56 pm »

De kar ligt als een zonnetje achter de auto (behoorlijke kogeldruk door disselkeuken) met 15"banden die geregeld gecontroleerd/vervangen worden is dat geen probleem. Verhouding auto t.o.v. vouwwagen is 1 : 3 a 4

Ik haalde laatst een corsa in met een behoorlijk geladen vouwwagen erachter; die reed 120 km/uur dat vond ik behoorlijk gevaarlijk eruit zien...

Doe dit overigens al bijna 20 jaar...
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Wat is jou verbruik met vouwwagen?
« Reactie #91 Gepost op: augustus 07, 2012, 10:04:05 pm »

met 15"banden die geregeld gecontroleerd/vervangen worden is dat geen probleem.

[knip]

Doe dit overigens al bijna 20 jaar...
Dat laatste lijkt me sterk. Die Volvo is er tenslotte als type nog lang geen 20 jaar. :#
Overigens zegt die 15" helemaal niets. De vraag is of de banden van de vouwwagen blijkens hun codering bedoeld zijn voor c.q. bestand zijn tegen die snelheid.
Gelogd

Masjimo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Offroad
  • Henk Holtkamper
Re: Wat is jou verbruik met vouwwagen?
« Reactie #92 Gepost op: augustus 07, 2012, 10:06:00 pm »

Z'n voorgangers waren iets lichter niet veel, er zitten normale autobanden onder die klapkar
Gelogd

wegbaas

  • Gast
Re: Wat is jou verbruik met vouwwagen?
« Reactie #93 Gepost op: augustus 08, 2012, 11:50:44 am »

De vraag is niet of jij het normaal vind, maar of de andere weggebruikers erop rekenen dat er een Volvo MET klapkar voorbij komt met 150 km/u !!
Sorry, maar ik vind het geen "normale" snelheid....
Als je een klapband krijgt, dan neem je, buiten jezelf, ook nog eens andere weggebruikers mee de vangrail in..
gr.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Wat is jou verbruik met vouwwagen?
« Reactie #94 Gepost op: augustus 08, 2012, 03:52:28 pm »

Als je een klapband krijgt, dan neem je, buiten jezelf, ook nog eens andere weggebruikers mee de vangrail in..
Ik vraag me af... verhaalt de verzekering in zo'n geval eigenlijk de vergoeding van de aan derden veroorzaakte  schade op de chauffeur, zoals dat ook bij rijden onder invloed kan?
Gelogd

Michielvandaalen

  • Gast
Re: Wat is jou verbruik met vouwwagen?
« Reactie #95 Gepost op: augustus 08, 2012, 04:58:02 pm »

150km/pu zou ik zelf niet verantwoord vinden, maar er is niet geschreven of dit overdag of juist s'nachts is gereden. Daarbij maakt het andere weg gebruikers niet of je hen inhaalt met of zonder vouwwagen.
Er is bij mij nog nooit iemand komen klagen.
Daarbij is een lekke band in deze combinatie niet gevaarlijk. De auto is 3 a 4 keer zo zwaar als de vouwwagen. Het is meer de reactie van de bestuurder die in dit geval een schade kan veroorzaken. Een kleine auto met een vouwwagen van 650kg is veel gevaarlijker.


Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Wat is jou verbruik met vouwwagen?
« Reactie #96 Gepost op: augustus 08, 2012, 05:56:07 pm »

Van het voorjaar ben ik ook met constant 140 op de teller (= werkelijk een 130km/h) door Frankrijk geblazen, bij inhalen per ongeluk ook wel eens duidelijk er boven gekomen. Mijn Kariba (met 100km stikkert) ligt dan net zo rustig en stabiel achter mijn Sunaru Outback als ik met 90 door Nederland sjok.
Als ik dan soms andere aanhangwagen of caravans zie wiebelen en zoeken vind ik dat "enger" als een stabiele vw.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

villeke

  • Gast
Wat is jou verbruik met vouwwagen?
« Reactie #97 Gepost op: augustus 08, 2012, 06:31:06 pm »

Als je band van de vw klapt bij 150 p/u heb je een ongeleid projectiel achter je auto met grote krachten. De vw + trekhaak+breekkabel is gewoon niet gemaakt voor dergelijke snelheid en krachten. Al hang je een boeiing ervoor het blijft onverantwoord. Al is dit natuurlijk allemaal behoorlijk off topic.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Wat is jou verbruik met vouwwagen?
« Reactie #98 Gepost op: augustus 08, 2012, 09:08:27 pm »

Mijn 600 Kg Livingstone ligt ook stabiel achter mijn Berlingo. Maar het is met zo'n vouwwagen achter een auto bij hoge snelheid een beetje als met het vliegen van een Boeing 747. Iedereen kan het en er is niks aan de hand, zolang je rechtdoor gaat en de techniek het blijft doen. Het gaat pas fout bij problemen en plotselinge manoeuvres.
En om on-topic te komen/blijven: ik weet niet eens wat ik verbruik zonder klapper. Dus met klapper zou ik het al helemaal niet weten. :#
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Wat is jou verbruik met vouwwagen?
« Reactie #99 Gepost op: augustus 09, 2012, 03:07:42 pm »

 :off iemand hier wel eens een klapband gehad met hoge snelheid?

dan weet je wat er gebeurd bij een klapband van een aanhanger.
Als de voorband van je auto klapt, dan heb je pas een probleem, die vouwwagen die volgt wel hoor!

Overigens is het niet zo dat ik nu bepleit om massaal te gaan vliegen met de VW's
hou zelf de max van 130km aan (waar toegestaan) en heb ca 1:13 gereden afgelopen vakantie
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2012, 03:09:37 pm door Bosje »
Gelogd

wagen1234

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Wat is jou verbruik met vouwwagen?
« Reactie #100 Gepost op: augustus 09, 2012, 06:06:59 pm »

Nou, net met de lpg berlingo de Conway camebridge naar de Ard?che getrokken normaal rijd de berli rond de 1 op 10. Nu was het rond de 1 op 9 Lpg. Niet verkeerd dacht ik zo.....
Gelogd

davinci

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 80
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon M 2011
Re: Wat is jou verbruik met vouwwagen?
« Reactie #101 Gepost op: augustus 09, 2012, 08:05:22 pm »

Avensis wagon 1.8 benzine + Jametic naar Dordogne: 1 op 11,5. Viel mij toch tegen al moet je niet vergeten dat de auto zelf afgeladen is, er hangt een vw achter van zo'n 650kg en we rijden de max snelheid van toch 130 km/uur. Normaal rijden wij 1 op 13 Ć” 14.
Gelogd

Ener

  • Gast
Re: Wat is jou verbruik met vouwwagen?
« Reactie #102 Gepost op: augustus 12, 2012, 10:41:01 am »

Skoda Fabia 1.2 TDI uit 2010. Met 4 personen, bagage, Jamet Jametic met 130 naar de Tarn et Garonne en terug met een gemiddeld verbruik van 1 op 14. Normaal verbruik gemiddeld 1 op 22. Ik vind het niet slecht.
Gelogd

Parker700

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
  • Merk Vouwwagen: Zambezi original 1998
Re: Wat is jou verbruik met vouwwagen?
« Reactie #103 Gepost op: augustus 12, 2012, 04:21:31 pm »

Ford Mondeo 2.0 TDCI 130pk met een Zambezi: 4500 km naar en door de Provence (veel bergjes), flink door gereden, op de snelweg 130 / 140.
Verbruik over de hele vakantie 1: 13,5 en dat vonden wij best netjes. :P
Normaal verbruik 1:17
Gelogd

JanW

  • Gast
Re: Wat is jou verbruik met vouwwagen?
« Reactie #104 Gepost op: augustus 12, 2012, 07:39:58 pm »

Renault Megane 110pk diesel met Roadmaster Family S met dakkoffer en twee steps erop 5,6l/100km naar kroatiƫ.
Dat is wel heel netjes dacht ik zo. Mijn collega rijdt met deze auto in het dagelijks verkeer 5,9l/100km.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal