Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Onze Cabanon is weer terug.  (gelezen 6500 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zippey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi DL 2013 groen
Onze Cabanon is weer terug.
« Gepost op: februari 29, 2012, 08:22:14 am »

Wij hadden last van lichte plekken op willekeurige plaatsen in het tentdoek na een regenbui. Ook pluisde het doek. Ik ben ermee naar De Wit teruggegaan. Zij hebben toen het tentdoek van de voortent en het doek van de wagenbak opgestuurd naar de fabrikant in Frankrijk.  Mijn vw ben ik toen 5 maanden kwijt geweest (het waren de wintermaanden dus ik was toch niets met de vw van plan   :) ). Ik heb  inmiddels mijn Mercury weer terug en ze hebben mijn gehele tentdoek opnieuw geimpregneerd. Het pluizen heeft te maken met het soort katoen. Ik had trouwens bij de tenten afdeling van De Wit al gezien dat de tenten van Cabanon ook pluizen. Katoen is en blijft natuurlijk een natuurproduct De lange termijn zal uitwijzen of het doek zich goed zal houden. Maar ik heb er alle vertrouwen in. Ik moet zeggen dat ik toch weer reclame moet maken voor De Wit (nee, ik heb geen aandelen De Wit  :# ) m.b.t. de zeer goede service die ze daar verlenen. Alles wordt zeer correct afgehandeld.
Dus ik ben er weer klaar voor en heb er zin in. Laat het mooie weer maar komen!!
Gelogd
Cabanon Malawi DL 2013 groen

CenC

  • Gast
Re: Onze Cabanon is weer terug.
« Reactie #1 Gepost op: februari 29, 2012, 12:08:52 pm »

Fijn dat ze het zo hebben opgelost en nu maar hopen dat het euvel ook verholpen is.
Maar tentdoek dat pluist? vreemd, ten Cate doek is vlgns mij van 100% katoen en pluist niet, athans niet mijn vw en de vw hiervoor die allemaal best oud zijn.... Als het pluist, dan slijt het toch ook veel harder?
Gelogd

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024 + zelfbouw tenttrailer
Onze Cabanon is weer terug.
« Reactie #2 Gepost op: februari 29, 2012, 07:53:21 pm »

Mooi, goed geregeld door de wit. Denk dat het wel goed zit.

De service is inderdaad goed, ik heb ook goede ervaringen.



Sent from my iPad using Tapatalk
Gelogd

zippey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi DL 2013 groen
Re: Onze Cabanon is weer terug.
« Reactie #3 Gepost op: maart 01, 2012, 10:58:58 am »

@CenC Ja ik vond het ook een beetje vreemd. Ik ga er ook wel extra op letten. Misschien dat ik zelfs nog een mailtje waag naar Ten Cate. Aan de andere kant heeft ons tentdoek de afgelopen zomer zeer veel, en zware regen te verduren gekregen. En er kwam geen spatje doorheen, ondanks een groot aantal verzadigde plekken. Bovendien is het doek nu weer een keer extra ge?mpregneerd, dus ik blijf alert maar maak me nog geen zorgen.

Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk
Gelogd
Cabanon Malawi DL 2013 groen

CenC

  • Gast
Re: Onze Cabanon is weer terug.
« Reactie #4 Gepost op: maart 01, 2012, 11:15:05 am »

Als ik jou was, zou ik ook even een berichtje sturen naar ten Cate, puur informatief.
Ik denk ook niet dat je tent nu zal gaan lekken ofzo, maar het blijft apart. Ten Cate zal geen slechte stof verkopen, daarvoor bestaan ze al te lang.
Ze hebben hun goede naam hoog te houden toch?
Gelogd

zippey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi DL 2013 groen
Re: Re: Onze Cabanon is weer terug.
« Reactie #5 Gepost op: maart 01, 2012, 09:29:39 pm »

Als ik jou was, zou ik ook even een berichtje sturen naar ten Cate, puur informatief.
Ik denk ook niet dat je tent nu zal gaan lekken ofzo, maar het blijft apart. Ten Cate zal geen slechte stof verkopen, daarvoor bestaan ze al te lang.
Ze hebben hun goede naam hoog te houden toch?

Mischien doe ik dat idd wel. Thanx for the advice.

Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk
Gelogd
Cabanon Malawi DL 2013 groen

muis

  • Gast
Re: Onze Cabanon is weer terug.
« Reactie #6 Gepost op: maart 02, 2012, 01:27:33 am »

Voor zover ik weet maakte Cabanon nooit gebruik van Ten Cate, weet niet of ze dat nu wel doen maar ik zou het even goed checken :J
Gelogd

zippey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi DL 2013 groen
Re: Re: Onze Cabanon is weer terug.
« Reactie #7 Gepost op: maart 02, 2012, 07:15:30 am »

Voor zover ik weet maakte Cabanon nooit gebruik van Ten Cate, weet niet of ze dat nu wel doen maar ik zou het even goed checken :J

Klopt. Mijn Cabanon heeft idd geen Ten Cate doek. Ik bedoelde ook eigenlijk dat ik een vraag wilde neerleggen bij een onafhankelijke partij om advies in te winnen, in dit geval Ten Cate dus. Maar bedankt voor je reactie.

Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk
Gelogd
Cabanon Malawi DL 2013 groen

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Onze Cabanon is weer terug.
« Reactie #8 Gepost op: maart 02, 2012, 07:48:52 am »

Onze 2009 mercury heeft voor de voortent Ten Cate All Season doek (werd destijds mee geadverteerd). Dit doek oogt ook anders dan het nieuwere modellen volgens mij. Zelfs na een paar seizoenen en vorig jaar VEEEEL regen rollen de druppels er nog vanaf alsof hij in de was staat. Enkel de plekken waar je hebt geboend wordt dit iets minder. Hij blijft kurkdroog overigens. Van enig pluizen is geen sprake, gelet op de hele dichte weving en de coating die er op lijkt te zitten lijkt me dit ook onmogelijk.
Ook de wagentent van katoen houdt zich zeer goed. Je ziet alleen het donkere dak iets verschieten, maar absoluut niet dramatisch. Ook hier geen pluizen.

Waar we wel last van hebben op beide tenten zijn enizins donkere strepen van de neerslag. Waarschijnlijk is dit ophoping van vuil bij neerslag. Alleen met zeer hard boenen wordt het minder maar aangezien diet niet echt goed is voor het doek doen we dit niet.
Gelogd

zippey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi DL 2013 groen
Re: Re: Onze Cabanon is weer terug.
« Reactie #9 Gepost op: maart 02, 2012, 07:54:04 am »

Onze 2009 mercury heeft voor de voortent Ten Cate All Season doek (werd destijds mee geadverteerd). Dit doek oogt ook anders dan het nieuwere modellen volgens mij. Zelfs na een paar seizoenen en vorig jaar VEEEEL regen rollen de druppels er nog vanaf alsof hij in de was staat. Enkel de plekken waar je hebt geboend wordt dit iets minder. Hij blijft kurkdroog overigens. Van enig pluizen is geen sprake, gelet op de hele dichte weving en de coating die er op lijkt te zitten lijkt me dit ook onmogelijk.
Ook de wagentent van katoen houdt zich zeer goed. Je ziet alleen het donkere dak iets verschieten, maar absoluut niet dramatisch. Ook hier geen pluizen.

Waar we wel last van hebben op beide tenten zijn enizins donkere strepen van de neerslag. Waarschijnlijk is dit ophoping van vuil bij neerslag. Alleen met zeer hard boenen wordt het minder maar aangezien diet niet echt goed is voor het doek doen we dit niet.

Ten Cate all season is niet te vergelijken met gewoon katoen. Dit doek heeft een gigantische coating waardoor er absoluut geen water door komt. Het nadeel is echter dat het niet ademt. Mijn zonneluifel is van Ten Cate all season.
Voor wat betreft het pluizen, Ze hebben mijn tentdoek eerst schoongemaakt alvorens het opnieuw te impregneren. Dus ik ga over twee maandjes (wanneer we weer gaan klappen :D) checken hoe het doek erbij staat.

Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk
Gelogd
Cabanon Malawi DL 2013 groen

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Onze Cabanon is weer terug.
« Reactie #10 Gepost op: maart 02, 2012, 08:19:01 am »

Klopt. Onze voortent is van praktisch hetzelfde materiaal als de zonneluifel. Idd ademt dit niet. Alles open dus als het warm is. Dit is een behoorlijk nadeel t.o.v. katoen. Voordeel is dat het niet gevoelig is voor aanraking van binnenuit. Het is zeer dicht en duurzaam.
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Onze Cabanon is weer terug.
« Reactie #11 Gepost op: maart 02, 2012, 09:17:16 am »

Ha!, ik wist niet dat Cabanon geen Ten Cate doek had..... :?
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Onze Cabanon is weer terug.
« Reactie #12 Gepost op: maart 02, 2012, 08:10:18 pm »

Het doek van holtkamper kan ook van binnen worden aangeraakt zonder te gaan doorlekken.
« Laatst bewerkt op: maart 04, 2012, 08:24:58 am door leeuw »
Gelogd

goofychick

  • Gast
Re: Onze Cabanon is weer terug.
« Reactie #13 Gepost op: maart 03, 2012, 08:47:16 pm »

Hoi Zippey en anderen,

Ik ben "blij" om te lezen dat jullie er ook last van hadden, en fijn dat het opgelost is.

Bij ons is het ook opnieuw geimpregneerd, een stok is verwisseld, wij kregen nog wel even in eerste instantie te horen dat het waarschijnlijk door de manier van opzetten kwam dat een van de stel gaatjes kapot was, totaal uitgescheurd. DUHHH....we haalden hem toen nieuw uit de zak......maar goed dat is opgelost.....echter de fabrikant zegt dat het pillen normaal is..........de wit dacht dat ik het pluizen bedoel....nou dan was ik al heel blij geweest, maar de verkoper zegt dat cabanon zegt dat het geen schade voor je doek is en normaal is dat PILLEN......zolang het maar er niet van afrolt.......en dat doet het juist wel, is echt op sommige plekjes wel bijna een halve cm lang.....eerste laag weefsel gaat er gewoon van af......maar ze doen er NIETS aan.
Dus heb gezegd, pardon??? Al zal dit niet ten koste van het doek gaan wat ik betwijfel.......ik koop een VW van bijna 10 000 euro met toebehoren en dit moet ik maar normaal vinden???? Heb ruim 20 jaar kampeer ervaring en dit nog nooit meegemaakt met een tentdoek. Tevens heb ik zelf in een buitensport zaak gewerkt en extreem pillen heeft 9 van de 10 keer te maken met een fout in het weefsel.

Dus weet nu niet wat te doen......Cabanon zelf aanschrijven???

Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Onze Cabanon is weer terug.
« Reactie #14 Gepost op: maart 04, 2012, 10:05:30 am »

Gaat het om de wagen- of voortent? Hoe dan ook:

Dit is het tweede geval. Beide in 2011 geleverd? Dit is wel verdacht. Zijn ze ander materiaal gaan gebruiken?  Als het na het coaten niet opgelost is dan zou ik wellicht gezamelijk verhaal gaan halen bij De Wit. Zij blijven verantwoorlijk voor het door hen geleverde. 

Mij wagentent is van dik katoen waarop ik al een aantal keer flink heb geboend om vogel..... te verwijderen. Pluist absoluut niet en ook geen lekkage o.i.d. De voortent is zo glad en gecoat (tc all-season) dat er niets kan gebeuren volgens mij. 
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal