Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Waarde scout 1996  (gelezen 4516 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chelsea01

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Een Campooz Lazy Jack 2018
Waarde scout 1996
« Gepost op: maart 03, 2012, 01:05:08 pm »

Hallo,

We hebben contact met iemand die een scout pivo uit 96 aanbiedt. Uiteraard moet deze in goede staat zijn, maar ikzelf heb geen idee wat een reeele prijs is voor deze wagen, mits in goede staat uiteraard.
Zijn er wellicht factoren bij de scout waar ik bij aankoop op moet letten?

Dank voor jullie reacties..
Gelogd

mijosi

  • Gast
Re: Waarde scout 1996
« Reactie #1 Gepost op: maart 03, 2012, 03:36:10 pm »

Leuk dat jullie op jacht zijn naar een vouwwagen. Hebben wij vorig jaar gedaan. Uiteindelijk hebben we toen een Scout uit +/_ 1985 (in zeer goede staat) voor 200 euro gekocht. Ik zou denken dat je voor eentje van 10 jaar jonger niet meer dan 500 euro moet betalen. Maar ik moet je wel zeggen dat ik er geen verstand van heb. Misschien hadden wij wel een koopje en moet je toch op iets meer rekenen.
Veel succes.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Waarde scout 1996
« Reactie #2 Gepost op: maart 04, 2012, 02:56:29 pm »

Wij hebben voor onze conway uit 1997 4 jaar geleden ?900 betaald, ze staan nu te koop voor ?500 - ?1100.  Het is dus heel lastig om een waarde te bepalen. De ene ziet er met 5 jaar oud en versleten uit en de ander is na 30 jaar nog tip top, wat ook meespeeld is wat er allemaal bij zit. Kijk eens op 2e handssite's wat er voor gevraagd wordt. Zo kun je een gemiddelde zien en wat er allemaal bij kan zitten. Succes!
Gelogd

famahbaas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 82
  • Merk Vouwwagen: Teun ttt4 tenttrailer
Re: Waarde scout 1996
« Reactie #3 Gepost op: maart 04, 2012, 03:06:56 pm »

Wij hebben twee jaar geleden onze scout pivo uit 1995 verkocht voor 550 euro.
Incl luifel ,ondertentjes, div keuken gerei en een oud maar werkend koelkastje.

Verder zeer degelijke vouwwagen.

Suc6 :J

Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: Waarde scout 1996
« Reactie #4 Gepost op: maart 04, 2012, 03:35:37 pm »

ik heb er 4 jaar gelden met een kennis een uit 1995 gekocht voor ?250,00 in goede staat. Er zaten ook nog wat extra spullentjes bij.
Gelogd

Chelsea01

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Een Campooz Lazy Jack 2018
Re: Waarde scout 1996
« Reactie #5 Gepost op: maart 04, 2012, 07:39:43 pm »

De prijs zullen we denk ik wel uitkomen, is ook afhankelijk hoe de staat van de wagen is.. zat zelf te denken aan max 500 euro.
Ik heb al wel begrepen dat er een klein mankement is aan een uitklappoot. Mijn vraag dan ook, zijn deze makkelijk te vervangen? Of is er iets anders op te verzinnen?
Wat precies weet ik nog niet; we moeten nog een afspraak maken voor bezichtigen en opzetten.

Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Waarde scout 1996
« Reactie #6 Gepost op: maart 05, 2012, 10:33:10 am »

Wij hebben vorig jaar onze scout gekocht en ook weer verkocht.
Het was er één van 96 (dachten we).

Gekocht voor 600 en verkocht voor 650 met wat kleine aanpassingen.

Hij was (en is neem ik nog steeds aan) in prima staat
inclusief verlengstuk (zit er niet altijd bij)
goede banden van (toen) 3 jaar oud
met 2 luifels (1 met en 1 zonder zijwanden)
2 goede binnententen en één ondertent (aan één bedplank had ik een extra set poten bevestigd)
Onderhoudsbeurtje zat erbij
Onbeschadigd en in zeer goede staat, nergens doek beschadigd of kapotte ritsen, geen kromme buizen

Het was een goede vouwwagen maar voor ons net te smalle bedden.
« Laatst bewerkt op: maart 05, 2012, 10:36:52 am door gaan »
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Waarde scout 1996
« Reactie #7 Gepost op: maart 05, 2012, 10:35:00 am »

Nog even dit, hou er wel rekening mee dat het een bouw-wagen is en geen snel klapper. Maar als hij staat krijg je er wel een zee van ruimte voor terug.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Waarde scout 1996
« Reactie #8 Gepost op: maart 05, 2012, 10:39:11 am »

De uitdraaipoten zijn prima zelf te vervangen.
Nieuw niet zo erg deur maar ook tweedehands redelijk verkrijgbaar
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Chelsea01

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Een Campooz Lazy Jack 2018
Re: Waarde scout 1996
« Reactie #9 Gepost op: maart 05, 2012, 09:46:18 pm »

Dankjewel voor de info.. is helemaal duidelijk. Zaterdag gaan we kijken, dan weten we meer.
Stalling is ook al geinformeerd, dat als het doorgaat dat we de wagen ook goed kunnen stallen he..
Goh.. wij ook aan de klapklapklap..
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Waarde scout 1996
« Reactie #10 Gepost op: maart 05, 2012, 09:48:38 pm »

Leuk hoor :J Let goed op hoe het doek er uit ziet. Verkleuring is normaal maar gaten scheuren ed zijn lastiger.
Gelogd

Chelsea01

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Een Campooz Lazy Jack 2018
Re: Waarde scout 1996
« Reactie #11 Gepost op: april 15, 2012, 09:50:46 am »

Het zit in ieder geval niet mee met de scout zeg. Die ene vouwwagen is niet doorgegaan; nu gisteren wezen kijken naar een andere scout.
Deze zou van tussen 95 en 97 zijn volgens MP. Nou.. dat dus echt niet.
Bij aankomst zagen we al het dekzeil beplakt met bandenplak en tape (om de gaten en scheuren te dichten). Een naad lag helemaal open op de hoek (niet geplakt).
We hadden al tegen die man per mail gezegd dat we m op wilde zetten; dus alles eraf en ... pffff je mond valt open..
Kattenpootjes op het doek; schimmelplekken, grote vlekken.. schuimrubber van het matras aangevreten..
Toch doorgegaan, puur omdat ik benieuwd was hoe snel hij op te zetten was. dat viel me reuze mee.
Bij het klappen van de planken; viel me op dat de wagen een beetje scheef was (moest de stokken een beetje aan de kant duwen om de plank erlangs heen te laten gaan).
Toen de voortent; hij liet zien hoe de tent in het bankje zat opgeborgen. Gewoon eringepropt kan ik wel zeggen. Uiteraard wilden we m wel zien; dus eruit gehaald met veel heisa.. en toen bleek al snel dat er wat scheuren in zaten. Maar hij was wel waterdicht zei de man  :zw
Toen gevraagd naar de banden; die had hij nog nooit vervangen. Even gekeken wat er in stond 1/87?
Toen maar even snel naar de dissel toe (thanks voor de tip hier...) en daar stond t ook 1/87.
Ik de man ermee geconfronteerd; hoe hij erbij kwam dat deze wagen van 97 was (wat bij beweerde) scheelt toch 10 jaar. Hij gaf al aan dat ie t niet precies wist.

Nou, je ziet t; zo kan t ook gaan.. maar dit is echt belachelijk natuurlijk.
Netjes nog even mee opgeruimd.. en afgetaaid.. :K

Ik denk dat we nog maar even door gaan sparen; en dan aankomend jaar een vouwwagen aanschaffen die er toch stukken beter uitziet en toch een stuk nieuwer is.
Dit jaar gaan we sowieso met de tent in de bagagewagen. Dat was al geregeld.. :J
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Waarde scout 1996
« Reactie #12 Gepost op: april 15, 2012, 10:41:39 am »

Wat was de vraagprijs voor deze scout?

Goed dat je alles hebt bekeken heb je toch een paar leuke dingen gezien  :#

Misschien dat de man bedoelde dat de voortent met scheuren waterdicht was als hij in de bank bleef liggen  :K

Toch moet je voor 500-600 euro echt wel een leuke klapper kunnen vinden. Gewoon lekker iedere dag op MP kijken en wie weet staat er morgen eentje op en heb je eind van de week de klapper voor je deur staan. :J

Succes
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

mvdkant

  • Gast
Re: Waarde scout 1996
« Reactie #13 Gepost op: april 15, 2012, 10:52:36 am »

inderdaad goed gehandeld door de wagen op te zetten.

deze scout was dus behoorlijk mishandeld.

zo zie je maar weer hoe je gemakkelijk via marktplaats om de tuin wordt geleid.
je eigen ogen en verstand zeggen meer dan de woorden van de verkoper


dat het anders kan bewijst de scout in mijn achtertuin.
deze heb ik destijds gekocht voor een appel en een ei maar de basis was goed.
goede wagen, tent, voortent, redelijk schoon en waterdicht.
heb veel bijzaken moeten vervangen zoals dekzeil, wiellagers en banden.
wiellagers preventief en de rest omdat het op was.

succes met de verdere zoektocht maar dat zal ongetwijfeld lukken
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Waarde scout 1996
« Reactie #14 Gepost op: april 15, 2012, 10:55:50 am »

Ach je hebt er in ieder geval een leuk verhaal aan over gehouden voor op verjaardagen.







En voor op het forum natuurlijk. ;)
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal