Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Disselbak keuze  (gelezen 11191 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Disselbak keuze
« Gepost op: maart 04, 2012, 09:50:11 pm »

Ik ben op zoek naar een disselbak voor onze Aart Kok. Ik ben uiteraard bij de AK dealer geweest, maar de prijs van de kisten en bijbehorende montage kosten, zijn erg (te) hoog. Daar komt bij, dat het standaard Alutec kisten zijn. Niks geen eigen spullen. Ik heb rondgekeken naar Alutec en Zagres kisten, maar kwam op mijn zoektocht ook deze kisten tegen:  http://www.aluminium-kisten.nl en dan met name de xxl versie.

Zijn er mensen die met deze firma / bakken ervaring heeft? De vraag is tevens of 1,0 mm wel dik genoeg zal zijn. Goed, het wordt gebruikt als disselbak en niet als flightcase. Daarom denk ik dat dit dus wel meevalt. Daarbij komt, dat gewicht ook een rol speelt.

En waarom aluminium? Dat past het mooist bij de wagen :P

Reacties, tips etc. zijn welkom.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Disselbak keuze
« Reactie #2 Gepost op: maart 04, 2012, 10:10:21 pm »

Nope, dat is niks. RVS weegt er ook in..
Ter info, ik weet wel een beetje wat er allemaal via marktplaats en andere dealers / webshops te koop is. Ook heb ik naar kunststof bakken gekeken.

Wil graag antwoord op de vragen of andere soortgelijke suggesties.
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re: Disselbak keuze
« Reactie #3 Gepost op: maart 05, 2012, 12:56:05 pm »

Ik ben op zoek naar een disselbak voor onze Aart Kok. Ik ben uiteraard bij de AK dealer geweest, maar de prijs van de kisten en bijbehorende montage kosten, zijn erg (te) hoog. Daar komt bij, dat het standaard Alutec kisten zijn. Niks geen eigen spullen. Ik heb rondgekeken naar Alutec en Zagres kisten, maar kwam op mijn zoektocht ook deze kisten tegen:  http://www.aluminium-kisten.nl en dan met name de xxl versie.

Zijn er mensen die met deze firma / bakken ervaring heeft? De vraag is tevens of 1,0 mm wel dik genoeg zal zijn. Goed, het wordt gebruikt als disselbak en niet als flightcase. Daarom denk ik dat dit dus wel meevalt. Daarbij komt, dat gewicht ook een rol speelt.

En waarom aluminium? Dat past het mooist bij de wagen :P

Reacties, tips etc. zijn welkom.


1,0 mm dik aluplaat....k,vind het te dun voor een disselbak. Tijdens het rijden komer er behoorlijk wat trilingen en g-krachten op, onderschat dit niet!
Ook denk ik dat je er bij het minste of geringste deukjes in krijgt of door voorgenoemde gaat ontzetten waardoor de deksel niet goed meer sluit etc.

Een alu bak is ideaal maar een duur materiaal, een plaatje van 1250 x 2500 x 3 kost al snel 240 euro.
Dan moet je het nog knippen/zetten/lassen en afwerken. ( heb er zelf 1 gemaakt tegen kostprijs bij m,n voormalig werkgever ).

Maar het kan voor jou geen kwaad om eens bij carrossriebouw/constructiebedrijven te infomeren. Maak bijv.een schets met wat maten en ze kunnen jou bijna nagenoeg direct vertellen wat zoiets kost.

Gr. Marcel

Gelogd

Boes

  • Gast
Re: Disselbak keuze
« Reactie #4 Gepost op: maart 05, 2012, 08:20:59 pm »

dat is inderdaad wel een mooie bak als altenatief!

denk dat het wel mee valt met deukjes.
want 1.0 mm met verstevigingen is dikker dan de "huid"van een vouwwagen das namelijk 0,8 volgens mij..

zelf zal ik er niet voor gaan omdat ik m'n stokken er in wil hebben en ik denk dat 77,5cm dan wat te kort is.

Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re: Disselbak keuze
« Reactie #5 Gepost op: maart 06, 2012, 10:19:08 am »

dat is inderdaad wel een mooie bak als altenatief!

denk dat het wel mee valt met deukjes.
want 1.0 mm met verstevigingen is dikker dan de "huid"van een vouwwagen das namelijk 0,8 volgens mij..

zelf zal ik er niet voor gaan omdat ik m'n stokken er in wil hebben en ik denk dat 77,5cm dan wat te kort is.


De huid v/d vouwagen is inderdaad duner...maar wel aan de binnenzijde al dan niet afgewerkt met hout en in de hoeken versterkt.
Deukjes vind ik ook niet zo erg. Het ging mij meer om die andere zaken die ik noemde, namelijk: ontzetting door trillingen en g-krachten. En dat dat merk je pas op de langere termijm waardoor goedkoop duurkoop blijkt te zijn.
Als beroeps constructiebankwerker/carrosseriebouwer weet ik waar ik over praat...


Marcel


Gelogd

Boes

  • Gast
Re: Disselbak keuze
« Reactie #6 Gepost op: maart 06, 2012, 07:31:12 pm »

ja inderdaad, ik zou er ook niet alleen een paar gaten in boren en vast schroeven.
daar is 1.0 daar niet sterk genoeg voor
maar met een pas plaat of een stale constructie moet het best mogelijk kunnen zijn.
 ;)
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re: Disselbak keuze
« Reactie #7 Gepost op: maart 06, 2012, 08:16:31 pm »

Vorig jaar heb ik ook stad en land afgezocht naar een disselbak die naar mijn zin was. Ik wilde ook graag aluminium. Ik merkte dat de prijsverschillen niet dusdanig waren, dat ik het gedoe er voor over had. Ik ben echter niet naar een carrosseriebouwbedrijf gegaan. Ik heb toen ook nog gekeken naar die bak die door een kampeerbedrijf in het zuiden zelf wordt gemaakt (of ze laten hem maken, om het even), maar die was toen uitverkocht. Dat was een witte, maar enorm groot en stevig. Dacht dat ie ergens genoemd wordt hier op het forum, want daar zal ik het ook wel vandaan hebben. Uiteindelijk zijn wij dus gewoon voor de bak van Aart Kok gegaan en we zijn er erg tevreden over. Nog geen beschadigingen na 1 vakantie, incluis 1 verkassing binnen Frankrijk. We zijn wel voorzichtig met het plaatsen van de spullen, want het voelt dun.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Disselbak keuze
« Reactie #8 Gepost op: maart 07, 2012, 12:42:34 pm »

Met de bak van Aart Kok (nou ja Alutec) is niks mis alleen de prijs: ? 240 voor een D140, daar komt nog een montageplaat bij (stukje betoflex) van ? 29, 2 sloten á ? 12,50 per stuk en eventuele spandband van ? 15,- . Dan ben je dus bijna 300 euro kwijt voor een disselbak! Dit gaat nergens meer over  :(.

Daarom was ik benieuwd naar de eerder genoemde bakken.

Pascal


Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Disselbak keuze
« Reactie #9 Gepost op: maart 07, 2012, 01:03:33 pm »

300 EUR is een vrij gangbare prijs voor een disselbak incl. montage: ook bij Trigano, Jamet etc.

Ik verbaas me er iedere keer weer over dat eigenaren van premium wagens voor accesoires/hulpstukken zo weinig over hebben? Op de totale wagen valt dit toch weg achter de komma?

Heeft iemand al gezien dat Aart Kok ook bezig is/gaat in China? En wat gaat dat voor de kwaliteit(scontrole) doen?
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re: Disselbak keuze
« Reactie #10 Gepost op: maart 07, 2012, 04:49:37 pm »

300 EUR is een vrij gangbare prijs voor een disselbak incl. montage: ook bij Trigano, Jamet etc.

Ik verbaas me er iedere keer weer over dat eigenaren van premium wagens voor accesoires/hulpstukken zo weinig over hebben? Op de totale wagen valt dit toch weg achter de komma?

Heeft iemand al gezien dat Aart Kok ook bezig is/gaat in China? En wat gaat dat voor de kwaliteit(scontrole) doen?

Tja, daar kun je over na denken..Het ligt er maar aan wat je voor een gebruikte hebt betaald. Bij een nieuwe zou ik de bak erbij willen hebben, praat je over een paar euro meer of minder.

In ieder geval: voor een alu-bak van een beetje kwaliteit betaal je inderdaad (nieuw) al snel tegen de boven genoemde prijs. Maar: Daar heb je jaren lang plezier van.

Marcel
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Disselbak keuze
« Reactie #11 Gepost op: maart 07, 2012, 05:34:07 pm »

Heeft iemand al gezien dat Aart Kok ook bezig is/gaat in China? En wat gaat dat voor de kwaliteit(scontrole) doen?

De plannen van Aart Kok waren volgens mij niet om ze daar te bouwen en dan hierheen te verschepen, maar om een verkoopkantoor te openen en daar de klappers onder licentie te laten bouwen voor de Chinese markt. Transport kost ook een klap geld en je kunt zo'n wagen niet nog kleiner vouwen dan-ie al is. 

Van de site:
"er bestaan ook plannen om in China een verkoopkantoor te openen en onder licentie trailers te bouwen. De snelst groeiende economie ter wereld daar willen we van profiteren en "Het echte kamperen" ook daar gaan promoten."

Gelogd

Boes

  • Gast
Re: Disselbak keuze
« Reactie #12 Gepost op: maart 08, 2012, 06:22:47 pm »

voor de prijs zal het waarschijnlijk wel gunstig zijn.
hoop alleen dat ze niet het chineese (schroot) staal gaan gebruiken.
daar gaat de kwaliteit wel van achteruit namelijk...
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Disselbak keuze
« Reactie #13 Gepost op: maart 10, 2012, 01:03:44 pm »

300 EUR is een vrij gangbare prijs voor een disselbak incl. montage: ook bij Trigano, Jamet etc.

Ik verbaas me er iedere keer weer over dat eigenaren van premium wagens voor accesoires/hulpstukken zo weinig over hebben? Op de totale wagen valt dit toch weg achter de komma?


Het punt is, dat voor accessoires de hoofdprijs moet worden betaald. Dát zijn juist de zaken waar men op kan verdienen. De marges hierop zijn erg hoog. Als je een nieuwe wagen koopt, ding je er vaak zaken bij af. Heb je al een wagen zoals velen en wil je enkele zaken extra, dan moet je fors de portemonnee trekken. Waarbij de kantelbeugels helemaal de kroon spannen qua prijs.
Aangezien we al genoeg geld hebben uitgegeven aan de wagen zelf, lijkt het me vanzelfsprekend, dat je voor accessoires wat verder kijkt.

Ik houd jullie op de hoogte van de disselbakkeuze. 
Gelogd

softail deluxe

  • Gast
Re: Disselbak keuze
« Reactie #14 Gepost op: maart 10, 2012, 03:01:01 pm »

Ik heb hier nog een oude vouwwagen staan met zo een aluminiumbak op de dissel die kan je wel hebben voor een prijsje  ;)
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal