Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: grondzeil onder de hele vw + tent of juist niet.  (gelezen 22718 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dorus_jolan

  • Gast
Re: grondzeil onder de hele vw + tent of juist niet.
« Reactie #15 Gepost op: april 17, 2012, 12:31:23 pm »

Wij hebben onder de hele vw een stuk worteldoek liggen. Ook wij hebben een inritsbaar kuipzeil en we gebruiken het worteldoek om de boel schoon te houden en dat je niet je hele onderkant van je kuipzeil schoon hoeft te maken.

Plus het kost geen reet!
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: grondzeil onder de hele vw + tent of juist niet.
« Reactie #16 Gepost op: april 17, 2012, 12:31:38 pm »

Zo ga ik het doen:

- onder gans de wagen dus inclusief de wagenbak + voortent + de slijklappen komt een ecogrondzeil afmeting 5x6 (gekocht in doe het zelf zaak voor 22 euro). 
- In de voortent komt een waterdichtgrondzeil waar ik zelf een kuipzeil van zal maken.
- Bij onze wagen is ook nog een gaatjeszeil bij maar ik twijfel of ik dat nog ga gebruiken.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: grondzeil onder de hele vw + tent of juist niet.
« Reactie #17 Gepost op: april 17, 2012, 12:34:41 pm »


- Bij onze wagen is ook nog een gaatjeszeil bij maar ik twijfel of ik dat nog ga gebruiken.

Loopt wel lekker comfortabel.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

jackodb

  • Gast
Gelogd

hermanusb

  • Gast
Re: grondzeil onder de hele vw + tent of juist niet.
« Reactie #19 Gepost op: april 17, 2012, 12:52:11 pm »

Ik wil het volgende gaan toepassen.
Aangezien ik ergens werk waar we plasticfolie produceren neem ik gewoon een groot stuk mee van mijn werk.
Na gebruik gooi ik het weg en neem ik een nieuw stuk mee.

Onder de folie leg ik worteldoek, mocht er onverhoopt water in de voortent komen dan maak ik wat kleine gaatjes in de folie zodat het kan weglopen.

Op het folie wil ik van die gaatjes vloerbedekking.
Worteldoek en folie is enkel voor bescherming van de vloerbedekking.

De worst methode is een dankbare aanvulling,  die wil ik gaan gebruiken.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: grondzeil onder de hele vw + tent of juist niet.
« Reactie #20 Gepost op: april 17, 2012, 02:11:32 pm »

Ik heb zowel bouwzeil als worteldoek onder mijn kuipzeil gehad. Het maakte qua resultaat geen klap uit. Het bouwzeil had alleen een grote pakmaat dan het worteldoek. Het worteldoek is weer wat lastiger neerleggen, aangezien het dun is en rafelt.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: grondzeil onder de hele vw + tent of juist niet.
« Reactie #21 Gepost op: april 17, 2012, 02:16:03 pm »

Dat rafelen is goed tegen te gaan door er even met een soldeerbout langs te gaan. Qua werk stelt dat weinig voor. Wel een gratis tip: doe dat niet op je terras, want het laat nauwelijks te verwijderen strepen na... Een oud plankje doet wonderen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: grondzeil onder de hele vw + tent of juist niet.
« Reactie #22 Gepost op: april 17, 2012, 02:49:17 pm »

Iemand ervaring met deze tegels als 'vloerbedekking'?
http://www.otoparts.nl/index.php?item=outdoor-tegelset_-modulair-systeem-voor-in-voortent--_set_&action=article&aid=12222&lang=NL

Ik ken deze tegels wel als speeltegels voor onze kinderen, we hebben ze bijvoorbeeld gehad met alle letters van het alfabet.



Werkt goed op een vlakke ondergrond als terrastegels maar op het gras liepen we ze iedere keer los en was het struikelen geblazen, dus papa maar weer de tuinset aan de kant gezet zodat ze op het terras konden spelen.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

jackodb

  • Gast
Re: grondzeil onder de hele vw + tent of juist niet.
« Reactie #23 Gepost op: april 17, 2012, 03:43:53 pm »

Ah ja, ok. Die tegels zijn dus niet handig op 'kampeer'-grond.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: grondzeil onder de hele vw + tent of juist niet.
« Reactie #24 Gepost op: april 17, 2012, 03:49:48 pm »

Lijt me niet maar misschien zijn deze 'stijver' dan de speelgoedtegels (google maar en dan afbeeldingen aanklikken)

Als de verkoper ze toch wil verkopen mag hij ze laten zien in de praktijk, en natuurlijk niet op de vlakke winkelvloer, even mee naar buiten nemen naar een grasveldje en dan er heel vaak over heen lopen helemaal met een stoelpoot (puntbelasting) erop floept de boel zo uit elkaar volgens mij.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: grondzeil onder de hele vw + tent of juist niet.
« Reactie #25 Gepost op: april 17, 2012, 04:37:46 pm »

Dat rafelen is goed tegen te gaan door er even met een soldeerbout langs te gaan. Qua werk stelt dat weinig voor. Wel een gratis tip: doe dat niet op je terras, want het laat nauwelijks te verwijderen strepen na... Een oud plankje doet wonderen.

Ik heb het gedaan met een brandertje en vond het best nog wel een klusje... Kennelijk heb ik niet zo'n goed worteldoek, want dat dunne spul blijft nu weer hangen aan de harde brand-randjes, waardoor het zich ook weer minder prettig laat neerleggen.
Wat dat betreft is zo'n bouwzeiltje, dat ik exact op maat had afgetaped, het prettigst.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Mieke

  • Gast
Re: grondzeil onder de hele vw + tent of juist niet.
« Reactie #26 Gepost op: april 17, 2012, 07:38:36 pm »

Ik heb het gedaan met een brandertje en vond het best nog wel een klusje... Kennelijk heb ik niet zo'n goed worteldoek, want dat dunne spul blijft nu weer hangen aan de harde brand-randjes, waardoor het zich ook weer minder prettig laat neerleggen.
Wat dat betreft is zo'n bouwzeiltje, dat ik exact op maat had afgetaped, het prettigst.
Ik kocht het ecodoek, dat eigenlijk worteldoek is ::) maar bij het ecodoek rafelen de zijkanten niet!
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: grondzeil onder de hele vw + tent of juist niet.
« Reactie #27 Gepost op: april 17, 2012, 07:57:00 pm »

Ik heb het gedaan met een brandertje en vond het best nog wel een klusje... Kennelijk heb ik niet zo'n goed worteldoek, want dat dunne spul blijft nu weer hangen aan de harde brand-randjes, waardoor het zich ook weer minder prettig laat neerleggen.
Wat dat betreft is zo'n bouwzeiltje, dat ik exact op maat had afgetaped, het prettigst.
je kunt het ook gewoon dubbelvouwen en onder de naaimachine omzoomen...doen we ook op het werk ....(TIP)
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: grondzeil onder de hele vw + tent of juist niet.
« Reactie #28 Gepost op: april 17, 2012, 08:53:29 pm »

Ik heb het gedaan met een brandertje en vond het best nog wel een klusje... Kennelijk heb ik niet zo'n goed worteldoek, want dat dunne spul blijft nu weer hangen aan de harde brand-randjes, waardoor het zich ook weer minder prettig laat neerleggen.
Wat dat betreft is zo'n bouwzeiltje, dat ik exact op maat had afgetaped, het prettigst.

Ik was ook begonnen met een brandertje... en overgestapt over de soldeerbout wat echt stukken beter ging.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

faba

  • Gast
Re: grondzeil onder de hele vw + tent of juist niet.
« Reactie #29 Gepost op: april 17, 2012, 09:19:56 pm »

Je kan het ook gewoon afplakken met duct tape. Heb ik gedaan voor onder het kunstgras hier thuis (voor onder het opzet zwembad)  :P

Overigens kan je zelf ook heel goedkoop een zeiltje maken voor in de voortent met de vloer van een zelfdragend zwembad (intex, bestway,...) 

Heb dat al eens onder tips en trics gezet met als titel "zelf goedkoop grondzeil maken". (Sorry, weet niet hoe ik linkje moet zetten  :#)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal