Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: grondzeil onder de hele vw + tent of juist niet.  (gelezen 22721 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: grondzeil onder de hele vw + tent of juist niet.
« Reactie #30 Gepost op: juli 16, 2012, 08:17:48 pm »

Even uppen: het idee van worteldoek onder de wagenbak om optrekkend vocht tegen te gaan spreekt me wel aan. Maar rijd je dan gewoon de wagenbak met de wielen op het worteldoek of leg je losse stukken onder de wagen?
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

danny060473

  • Gast
grondzeil onder de hele vw + tent of juist niet.
« Reactie #31 Gepost op: juli 16, 2012, 08:32:44 pm »

Mmmmmmm, ookwij yebben een ingeritst grondzeil. Daar onder ligt alleen het gras van de camping. En als we weggaan pak ik een gamma- emmer ( 1 eurie) wat gratis water van de camping en een beetje sop. Vervolgens gaat mij vrouw op de knietjes en boent het zeil schoon
Gelogd

faba

  • Gast
Re: grondzeil onder de hele vw + tent of juist niet.
« Reactie #32 Gepost op: juli 16, 2012, 10:14:06 pm »

Wij hebben heel de boel eerst voorzien van zo'n blauw bouwzeil, zelfs 2. Dus onder de wagenbak en een deel kwam nog onder de luifel (1 metertje). Worstjesmethode toegepast. Toch 2 flinke onweersdagen gehad met 1 keer storm. Geen plassen onder de wagenbak, tent of zelfs luifel want daar de randen aan de binnenkant gewoon laten opstaan.

Vind dat bouwzeil alleen niet prettig om op te wandelen en vind het helemaal onhandig om te vegen. Kruimeltjes wippengewoon terug naar boven door de weerstand van de kleine kreukjes in het blauwe bouwzeiltje. 

We hebben inritsbaar kuipzeil in de voortent en dat vind ik maar best, anders zou ik er wel snel voor zorgen dat er iets anders op het blauwe lag.

Goedkoop grondzeil zelf maken?
Kan gemakkelijk door een intex, bestway enfin een afgedankt zelfdragend zwembad aan te schaffen of ergens in een te geef site te vinden. 
Snijdt met een schaar de bodem eruit, op maat snijden van je voortent en op het blauwe zeil leggen (je kan het aan de randen eventueel ook vastplakken met duct tape). Daar heb je je zeiltje dat lekker voelt aan de voeten, niet kreukt en gemakkelijk proper te houden is  :** Ik heb iets soortgelijk gemaakt van het oude zwembad om het nieuwe op te zetten omdat dat blauwe bouwzeil, dat bij het nieuwe zwembad bijgeleverd was om onder de bodem te leggen , no matter what, kreukt als je het zwembad vult. Tweede seizoen nu in gebruik en doet het prima.
Gelogd

Pastelka01

  • Gast
Re: grondzeil onder de hele vw + tent of juist niet.
« Reactie #33 Gepost op: juli 19, 2012, 02:46:42 pm »

Dag allemaal,

Ik heb sinds enkele weken een trigano odyssee, 2e hands. Helaas zat er geen grondzeil bij.
Ik ben op zoek naar de juiste afmetingen en methode. Uit de vorige berichtjes begrijp ik dat het handig is om 2 grondzeilen te gebruiken:
1) plastic folie (eenmalig te gebruiken)
2) grondzeil van Gamma ofzo
Beide zeilen kunnen onder tent en voortent gebruikt worden (dan zet je de vouwwagen er op - begrijp ik dat goed?)
Welke afmetingen heb ik dan nodig? Ik kan dat nergens terug vinden, helaas....

Bedankt voor jullie hulp!
Gelogd

frankphilips77

  • Gast
Re: grondzeil onder de hele vw + tent of juist niet.
« Reactie #34 Gepost op: juli 19, 2012, 11:48:57 pm »

Ik zelf gebruik een zeil van 9 x 6.  wagen er op, oprollen tot de juiste maat (ongeveer) en dan de haringen in de grond. (en het zeil aanpassen zodat er een rol ontstaat net binnen de haringen. Geen water en weinig wind / tocht.

Ik gebruik onder de luifel geen onderzeil.

Frank
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal