Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: rijden richting Parijs  (gelezen 7001 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angel

  • Gast
rijden richting Parijs
« Gepost op: mei 11, 2012, 08:24:08 am »

Hoe kun je het beste rijden richting Parijs vanuit Nederland.

Ik moet sowieso via Antwerpen, maar dan heb ik de keuze via Brussel of via Lille.

Google maps geeft Lille aan en de garmin geeft Brussel aan. Voorzover ik het kan zien zijn er wegwerkzaamheden tussen Antwerpen en Kortrijk (richting Lille) dus denk ik persoonlijk aan Brussel, maar hoe druk is het daar in de ochtend in dit geval de ochtend van Hemelvaart.

Graag tips/adviezen.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: rijden richting Parijs
« Reactie #1 Gepost op: mei 11, 2012, 08:57:03 am »

Persoonlijk zou ik de wegwerkzaamheden vermijden, maar aan de andere kant zullen meer mensen dat doen waardoor het op e andee route weer drukker zal worden  ::)

Lastige keuze scheelt het niets in tijd of in kilometers?
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Angel

  • Gast
Re: rijden richting Parijs
« Reactie #2 Gepost op: mei 11, 2012, 09:06:02 am »

Over brussel is 14 km verder en 3 minuten langer rijden dus dat maakt elkaar niet zoveel.
En ik weet niet hoeveel op onthoud er op een feestdag is bij wegwerkzaamheden.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: rijden richting Parijs
« Reactie #3 Gepost op: mei 11, 2012, 09:15:08 am »

Of ze nou wel of niet aan het werken zijn de boel zal toch afgezet zijn waardoor je een leuke bottleneck zult krijgen.

op de ANWB site spreken ze van veel hinder ook tijdens de komende vakantieperiode.

Ik zou toch voor de andere route gaan.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: rijden richting Parijs
« Reactie #4 Gepost op: mei 11, 2012, 09:17:46 am »

Vooral vroeg gaan rijden. Wij vertrokken vorige keer om 4.00 uur uit noord holland en zaten om 10:30 op de koffie voorbij parijs.
Dat was inclusief een ontbijtstop. Belgie is vaak erg druk en daar waren we om 6:30 voorbij.
Wij reden Antwerpen, Gent, Lille
Ik zou het zeker weer zo doen. Alhoewel, we gaan nu 's avonds rijden.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: rijden richting Parijs
« Reactie #5 Gepost op: mei 11, 2012, 09:38:41 am »

Wij gaan om 06.00 rijden dus waarschijnlijk iets te laat als ik het zo lees dan zouden we in theorie om 08.00 voorbij Lille of Brussel zijn en dus rond 11.00 Parijs. Ik verwacht dat het op een feestdag wat minder druk is rond de grote steden rond 08.00 uur of heb ik het mis?
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re: rijden richting Parijs
« Reactie #6 Gepost op: mei 11, 2012, 09:47:17 am »

Wij hebben 2 kinderen (2 en 0) en die slapen heel goed in de auto.
We gaan naar zuidfrankrijk (tegen de spaanse grens aan) en zullen er met stops een uurtje of 14 op rijden.
Dan gaan we om 20.00 weg en dan slapen de kinderen het grootste gedeelte van de reis. Ook zijn we dan rons 12.00 op de camping en kunnen we direct op de camping terecht.

En je hebt nauwelijks last van files oid.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: rijden richting Parijs
« Reactie #7 Gepost op: mei 11, 2012, 10:32:43 am »

wanneer alles mee zit en we rond een uur of 6 weg rijden zijn we om voor 14.00 op de camping en vanaf die tijd kunnen we er toch pas op dus vroeger weg gaan heeft niet zo heel veel nut denk ik.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: rijden richting Parijs
« Reactie #8 Gepost op: mei 11, 2012, 10:37:32 am »

Wat wordt de eindbestemming?

Toen wij vlak bij Angers stonden, zijn we flink om Parijs heengereden. Langs Calais. Het idee was om met zich op het kanaal te ontbijten... Kostte uiteindelijk een uur, maar het was super relaxed rijden, extreem rustig.

Lille - Amiens - Rouen kan ook, maar in Rouen moet je even door de stad heen. Voor Franse begrippen goed bewegwijzerd en ze zijn aan het restje snelweg bezig (is 4 jaar geleden, wie weet al klaar). Kost ong. 20 minuten dat je niet op de tolweg zit.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Angel

  • Gast
Re: rijden richting Parijs
« Reactie #9 Gepost op: mei 11, 2012, 10:47:58 am »

bestemming is alicourts ligt ongeveer een 60 - 70 km onder Orleans dus is Rouen niet echt in de richting.

Maar het gaat mij niet zo zeer om parijs daar moet ik toch wel langs of ik moet via Reims ofzo rijden, maar dan doe ik er anderhalf uur langer over.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: rijden richting Parijs
« Reactie #10 Gepost op: mei 11, 2012, 02:38:45 pm »

Misschien een beetje  :off wij vonden Parijs niet zo leuk om te rijden  :N Wij reden via Brussel, hadden veel file ondanks dat we niet op een zwarte dag reden.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: rijden richting Parijs
« Reactie #11 Gepost op: mei 11, 2012, 02:45:35 pm »

Is niet off topic ik maak hieruit op dan Brussel toch druk kan zijn en ik misschien lille moet nemen. Ik kan als optie nog kiezen om om parijs heen te rijden en dan rijdt ik er en half uur/ 3 kwartier langer op.

2 jaar terug ook lang Parijs gereden en dat ging goed over de perepheric (wel zonder VW) alleen de terug weg via Parijs was drama hebben we 5 uur over gedaan was een weg afgesloten er stond wel van alles aangegeven, maar wij kunnen geen woord Frans. Ik zag wel Metz op de borden staan, maar ik dacht dan rijden we een eind om, maar dat was alleen de richting die we moesten volgen waarschijnlijk.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: rijden richting Parijs
« Reactie #12 Gepost op: mei 11, 2012, 08:46:39 pm »

Over Parijs rijden vond ik geen probleem ook niet over de periferique ondaks omleidingen en file was ik er gauw langs.
Ik zorg wel dat ik rond 04.00 net voor Parijs ben en dan rijd ff een santiaire stop  en wat eten...ff frisse lucht happen en na een half uurtje doorijden tot achter parijs en dan ga ik een paar uur slapen in de wagen...dan hapje eten en weer twee uurtjes rijden etc...
tot aan plaats van bestemming...

Ik rijd lekker snachts rustig en relax kind(eren) slapen , vrouwtje naast me die niet kan slapen en mij ondersteund met kaart op schoot en mij voorziet van aandacht en gesprek...en idd oplet of ik niet te moe word anders is het meteen ergens rusten en slapen...

Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
rijden richting Parijs
« Reactie #13 Gepost op: mei 11, 2012, 09:41:11 pm »

Je kan er ook voor kiezen om de N104 (francilliene) te nemen. Dit is een ring om parijs heen ( vanuit Nl volg marne la vallee). Kost denk ik 20 tot 30 minuten meer, alles twee baans. Ik gebruik deze ook als ik dreig vast te lopen via A3 A86 A10 (standaard borden Bordeaux aanhouden). Heeft me al een paar keer een lange files in parijs bespaard.

 Verder zou ik vanuit breda nooit over brussel naar parijs gaan. Altijd via lille. Zeker in belgie is dit nu een mooi stuk richting kortrijk
Gelogd

Madonome

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 63
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re: rijden richting Parijs
« Reactie #14 Gepost op: mei 11, 2012, 10:53:13 pm »

Vorige week teruggekomen uit weekje vendee om 3.30 uit Geldermalsen en om 8.30 voorbij Parijs aan ontbijt, alleen terug rond Parijs chaos 2 uur file tunnels onderhoud bij Parijs en Tunnelpoorten onderhoud maar 3 poortjes open. Je weet t niet of je rijd zo door of dikke file.

Fijne vakantie
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal