Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: alcohol testers kopen?  (gelezen 24146 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
alcohol testers kopen?
« Gepost op: mei 13, 2012, 03:57:34 pm »

Zit me een beetje te oriënteren omdat we misschien ook naar Frankrijk gaan.
Waar kopen jullie ze??
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

nikkel1964

  • Gast
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #1 Gepost op: mei 13, 2012, 05:02:25 pm »

Zit me een beetje te oriënteren omdat we misschien ook naar Frankrijk gaan.
Waar kopen jullie ze??

Geen idee eigenlijk. Zat eerst aan de ANWB te denken. Je kunt ze in Frankrijk ook bij tankstations etc kopen, misschien ook wel bij de grens?

Of anders:

http://www.alcoholtesten.nl/?gclid=CIH8sN_D_a8CFVASfAodrilKFw

 :?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #2 Gepost op: mei 13, 2012, 05:36:18 pm »

Ze hebben het op meerderen plekken over 0.99 eurocent maar kan die niet vinden. :?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Mieke

  • Gast
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #3 Gepost op: mei 13, 2012, 06:36:55 pm »

In België verkopen ze zo'n dingen al lang bij de apotheker dus ik ga daar eens horen.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #4 Gepost op: mei 14, 2012, 07:18:29 am »

Van de week 2 besteld via www.alcoholcontrole.nl Ik wist niet zeker of ze ze bij de apotheek hadden dus daar maar besteld, maar voor 0,99 ben ik ze ook niet tegen gekomen.
Gelogd

annsophiec

  • Gast
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #5 Gepost op: mei 14, 2012, 09:04:21 pm »

vandaag op outspot.be
digitale alcoholtester
Gelogd

Richard

  • Gast
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #7 Gepost op: juni 06, 2012, 10:36:23 pm »

In België verkopen ze zo'n dingen al lang bij de apotheker dus ik ga daar eens horen.
En wat kosten die als je me ze opstuurt??
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

mars

  • Gast
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #8 Gepost op: juni 06, 2012, 11:09:53 pm »

Hier wordt niks gekocht. :# :#
Ik loop het risico wel op een boete.
Al zo vaak controles meegemaakt in frankrijk en nog nooit eruit gepikt. Alleen de fransen zelf worden aangehouden. En zo niet, dan jammer. :J
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #9 Gepost op: juni 06, 2012, 11:17:38 pm »

Beetje domme vraag misschien, maar waarom willen jullie die dingen kopen?
Gelogd
Adventure Awaits

walter

  • Gast
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #10 Gepost op: juni 06, 2012, 11:25:52 pm »

omdat de frambozen hebben besloten dat je zelf moet investeren om je onschuld tegen drankgebruik in het verkeer te bewijzen.

lijkt mij eerder op een verkapte manier van zeggen, wij hebben het geld niet om voor de bevolking een test apparaat aan te schaffen en zovaak een alcoholvrije test kost de franse staat ook een best bedrag, nu hebben ze die kosten niet meer en besparen ze over de rug van de automobilist, want je moet er niet 1, maar 2 in de auto hebben...

makkelijker kunnen we het niet maken...
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #11 Gepost op: juni 06, 2012, 11:54:27 pm »

lijkt mij eerder op een verkapte manier van zeggen, wij hebben het geld niet om voor de bevolking een test apparaat aan te schaffen en zovaak een alcoholvrije test kost de franse staat ook een best bedrag, nu hebben ze die kosten niet meer en besparen ze over de rug van de automobilist, want je moet er niet 1, maar 2 in de auto hebben...

Ik denk eerder dat het is om te voorkomen dat de automobilist het argument kan gebruiken dat-ie niet kon weten dat-ie meer dan de limiet gedronken heeft omdat hij dat niet kan controleren. Zoals hij dat met z'n snelheid wel kan. In feite is het dus vergelijkbaar met de snelheidsmeter voor alcoholgebruik. En we roepen toch ook niet dat we een snelheidsmeter in de auto hebben omdat de politie geen radar wil betalen, toch?
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #12 Gepost op: juni 07, 2012, 06:51:14 am »

Toch is het wel een beetje raar. Want ik drink geen druppel als ik nog moet rijden. ook niet als daar en paar uur tussen zitten en heb dus nooit iets te bewijzen.   Als je niet te hard rijdt wordt je ook niet geflitst. 

Nou, ja, ik ga toch al niet zo graag naar Frankrijk, maar het is goed te weten dat dit soort dingen daar verplicht zijn.
Gelogd
Adventure Awaits

jackodb

  • Gast
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #13 Gepost op: juni 07, 2012, 07:54:20 am »

Ben afgelopen weekend nog even bij de ANWB geweest. Daar verkochten ze nu nog geen alcohol testers, maar dit zou binnenkort wel de bedoeling zijn.
Zelf heb ik er een tijdje geleden een tester online voor een euro of 10 gekocht. Geen idee meer waar dat was.
 
 :off
Oh ja, vergeet ook niet de flitspaalmelding uit te zetten, of desnoods (tijdelijk) verwijderen. Meeste navigatiesystemen laten evengoed wel zien wat de maximum snelheid is.
Gelogd

fbez

  • Gast
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #14 Gepost op: juni 07, 2012, 08:14:06 am »

In Frankrijk is het alcohol probleem in het verkeer groter dan hier. Ik vind het prima dat je de mensen wil motiveren zelf te controleren of je de limiet al hebt bereikt. '100% bob 0% op' zou daar denk ik minder effect hebben dan hier (mijn vooroordeel : alle fransen drinken  W:).
Dus ik bestel wel een paar tests voor 3 euro bij de anwb (vanaf medio juni verkrijgbaar).

Maar voor degenen die graag burgerlijk ongehoorzaam willen zijn: Boete voor het niet hebben van de test  is 11 euro en ze gaan pas controleren vanaf november (bron: http://kassa.vara.nl/actueel/consumentennieuws/artikel/nieuws/franse-alcoholtest-verplicht-voor-iedereen/] [url]http://kassa.vara.nl/actueel/consumentennieuws/artikel/nieuws/franse-alcoholtest-verplicht-voor-iedereen/ [/url])
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal