Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Cobb  (gelezen 71756 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mieke

  • Gast
Re: Cobb
« Reactie #15 Gepost op: augustus 14, 2012, 07:57:15 pm »

@Blackraven: als de bliksem terug naar de winkel waar je de cobb kocht want dit is niet normaal. Ik heb de Cobb nu al jaaaaren en ik ben pas aan mijn tweede bakplaat.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Cobb
« Reactie #16 Gepost op: augustus 14, 2012, 08:00:37 pm »

Vreemd, die diepvriespizza gaat nu net het beste (mits je hem op die 'speciale' plaat legt en de deksel er op houd);
Verse pizza's kregen we niet voor elkaar, de bodem wilde gewoon niet gaar worden; en als we hem langer lieten liggen dan was de onderkant van de bodem inmiddels te hard, maar nog steeds niet gaar.

Overigens temper ik mijn eerder getoonde enthousiasme voor de Cobb nu wel een beetje; we kregen hem op vakantie steeds niet heet genoeg. Met name met de wokpan hadden we het probleem dat de steen na een tijdje nog maar voor de helft brandde, terwijl deze steeds volledig brandde als we de pan er op zette.

wij hebben de cobb goed gebruikt.
Pizza's bakken ging prima op een stone van de action (cocos)
diepvries-pizza bakken op 6 briketkooltjes ging heel goed,
een heuse apeltaart gebakken 2x, de 1e was de bodem verbrand, vervolgens de 2e x, ging het goed. (op restwarmte van actionblok na het grillen van vlees)
ook mosselen koken op 4 briketten gaat goed (duurd wat langer)

nee, heb zeker geen spijt van de cobb....
Gelogd

L4a

  • Gast
Re: Cobb
« Reactie #17 Gepost op: augustus 14, 2012, 08:50:16 pm »

De foto's van hierboven zien er goed uit!  :J

Wij hebben sinds juni ook de Cobb met als (tot nu toe) enige accesoire de grillplaat. Inmiddels hier thuis de Cobb een paar keer aangehad en wij moeten zeggen:  WW Hij is compact, kan gewoon op tafel staan, verbruikt lekker weinig brandstof, het aansteken is bijna niet te mislukken en het schoonmaken is prima te doen (wel met Dasty van de Lidl natuurlijk)

Dan hebben we het alleen nog maar over 'gewoon' bbq'en. Alle andere gerechten die je erop kunt maken zijn bij ons nog niet aan de orde geweest, maar tijdens onze vakantie vanaf volgende week zeker het proberen waard! Mijn vriend denkt dat het bakken als in een oven nooit gaat lukken, maar de voorgschotelde foto's zien er veel belovend uit!


Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Re: Cobb
« Reactie #18 Gepost op: augustus 15, 2012, 09:08:00 am »

@Blackraven: als de bliksem terug naar de winkel waar je de cobb kocht want dit is niet normaal. Ik heb de Cobb nu al jaaaaren en ik ben pas aan mijn tweede bakplaat.

Vandaag contact gehad met de importeur en zij geven inderdaad aan dat dit niet normaal is, maar helaas heel soms voorkomt. Ze sturen me een nieuwe bakplaat, dus nu ben ik er helemaal blij mee!

Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Cobb
« Reactie #19 Gepost op: augustus 15, 2012, 10:47:58 am »

"lekkere" fotoos hoor. Heb vorige week de verhoger en het kippenrek (meer dan 2 metalen pootjes zijn het niet) aangeschaft in een opruiming bij een tuincentrum. Het handige vind ik nog steeds dat alles in die opbergtas past. Stop ook steeds meer groentepakketjes in de ring.
Het roken vind ik nog wel even proberen, met name het moment waarop ik de houtsnippers erop gooi moet ik nog iets beter timen. Soms is het erg "door-rookt" en dat is niet tot vreugde van onze kinderen :)
Gelogd
live life outdoors

Dammetje

  • Gast
Cobb
« Reactie #20 Gepost op: februari 07, 2013, 08:26:35 am »

Pizza bakken doe je het best op het roostertje. Hij maakt dan geen direct contact met een bakplaat en wordt veel minder snel zwart. Probeer eens de pizzas uit het koelschap van de Lidl. Passen precies en zijn erg lekker vind ik zelf.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Gelogd

dennismaus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 69
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Cobb
« Reactie #21 Gepost op: april 07, 2013, 11:07:32 am »

Hallo cobb gebruikers, ik wil ook een cobb aan gaan schaffen maar vraag me af of ik de wok schaal erbij moet nemen. We heeft de wok en wie gebruikt deze ook actief?
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Cobb
« Reactie #22 Gepost op: april 07, 2013, 02:32:46 pm »

de wok op de cobb, is geen echte wok.
immers het vuur moet heel hoog staan om te wokken, het wordt meer smoren.

ik gebruik de wok voor het "stomen van mosselen", maken van stoofvlees, smoren van roerbak-groente.
maken van sauzen tbv pasta's waar de pasta mooi in ondergedompeld kan worden.

waarschijnlijk meer maar kan ik zo niet op komen...

Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Cobb
« Reactie #23 Gepost op: april 07, 2013, 02:56:56 pm »

Wij hebben ook de wok aangeschaft, maar je kunt er niet al te veel mee. Maar zonder is ook lastig.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Cobb
« Reactie #24 Gepost op: april 07, 2013, 07:22:23 pm »

Ik heb geen wok en ik mis hem ook niet.
Gelogd

Jofiena

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re: Cobb
« Reactie #25 Gepost op: april 07, 2013, 09:20:50 pm »

Wij hebben zowel de skottel als de Cobb.
De Cobb hebben we pas, omdat wij die compacter is dat dan skottel. (De auto is kleiner geworden en de skottel neem wel veel ruimte in + nog een grote groene gasfles)

De skottel hebben we al een paar jaar veel plezier van.
De Cobb is nieuw voor ons. Hebben hem nog niet uitgeprobeerd.
Hebben inmiddels wel de wok erbij gekocht. Verder moeten we nog even kijken hoe of wat.
Als het weer wat beter wordt moeten we hem denk ik eerst maar eens in de tuin gaan uitproberen.
Wij hebben dus zelf echt nog geen ervaring ermee. Ben echt benieuwd.

Ik lees dat jullie die blokken bij de action halen. (dat hoorde wij ook toen we hem kochten, op de caravan en kampeerbeurs in Utrecht) Maar op dit moment hebben ze die hier nog niet bij de action.
Zijn ze bij jullie al wel te koop dan???

Zie hier al wel wat handige tips voor recepten dank jullie wel daarvoor.
Ben benieuwd hoe wij hem in de praktijk gaan vinden de demo was echt goed. En we hadden er ook al eerder naar gekeken.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Cobb
« Reactie #26 Gepost op: april 07, 2013, 09:34:46 pm »

ik heb Cobb vorig jaar "uitgedaagd" voor een recept voor Pulled Pork. Onder bbq fanaten is dit een bekend recept, kost je een dagje maar dan heb je wel wat. Truck is om het gedurende een zeer lange tijd de temperatuur gestaag op te laten lopen in de kern van het vlees. Nou, dat is ze gelukt bij Cobb in 7,5 uur; ze stuurden mij in augustus deze link;
Pulled Pork 7,5 hours on Cobb Barbecue BBQ
« Laatst bewerkt op: april 07, 2013, 09:42:39 pm door Swede »
Gelogd
live life outdoors

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Cobb
« Reactie #27 Gepost op: april 07, 2013, 09:53:49 pm »

da's knap om te "slow-cooken".
wat heb je als brandstof gebruikt, om zo lang te laten garen?

vandaag nog een kip op een bierblik met marokaanse kruiden.....2uur en heerlijk gaar......
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Cobb
« Reactie #28 Gepost op: april 07, 2013, 10:13:35 pm »

vandaag nog een kip op een bierblik met marokaanse kruiden.....2uur en heerlijk gaar......

Past de deksel er dan nog op, of gebruik je dan de dekselverhoger?
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Cobb
« Reactie #29 Gepost op: april 07, 2013, 10:36:09 pm »

..............als het weer wat beter wordt moeten we hem denk ik eerst maar eens in de tuin gaan uitproberen........Ik lees dat jullie die blokken bij de action halen. (dat hoorde wij ook toen we hem kochten, op de caravan en kampeerbeurs in Utrecht) Maar op dit moment hebben ze die hier nog niet bij de action.
Zijn ze bij jullie al wel te koop dan???..............


Ik zou hem in ieder geval vooraf uitproberen; de rust bewaren is erg belangerijk, het duurt enige tijd voordat de temperatuur goed is. Op tijd aansteken dus. Wij halen de blokken ook bij de Action, maar dit jaar heb ik ze nog niet gezien. Vorig jaar hadden ze 2 types waarvan de goedkoopste de fijnste was. De andere heeft een beetje een chemisch luchtje/bijsmaak.
« Laatst bewerkt op: april 07, 2013, 10:39:11 pm door nunogconway »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal