Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge  (gelezen 21106 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mars

  • Gast
Re: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #30 Gepost op: mei 24, 2012, 04:24:27 pm »

Van de Cocoon is ook het kuipgrondzeil uitritsbaar. Jaja.... wat een luxe hé!  :#
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #31 Gepost op: mei 24, 2012, 04:30:11 pm »

De keuken vd livingstone is ook erg mooi, maar die leek ons weer minder praktisch...die van de ZRL vinden we super. En ik vind het wel lekker die keuken onder de luifel. Neemt wel veel plek in dat dan weer wel.
Een ZRL is een stuk duurder dan de Livingstone. Vanaf prijzen van kleine 10.000, maar dan heb je alleen de basisbak en de luifel.
Dus ook nog geen keuken.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #32 Gepost op: mei 24, 2012, 08:54:37 pm »

De keuken vd livingstone is ook erg mooi, maar die leek ons weer minder praktisch...die van de ZRL vinden we super.

Wat leek je er minder praktisch aan dan? Ik vind dat juist van de ZRL. En dan met name de bergruimte en de bereikbaarheid van de Dometic en de aanwezigheid van de dissel onder de luifel, wat ruimte kost en wat ik hinderlijk vind. En het meenemen van fietsen bij de ZRL is daardoor ook een probleem.

En ik vind het wel lekker die keuken onder de luifel. Neemt wel veel plek in dat dan weer wel.

Maar ehhh... de Livingstone heeft toch ook de keuken onder de luifel?

Een ZRL is een stuk duurder dan de Livingstone. Vanaf prijzen van kleine 10.000, maar dan heb je alleen de basisbak en de luifel.
Dus ook nog geen keuken.

Tja... dat noem ik een duidelijk nadeel. Hoewel prijs voor ons geen issue was. Als de Livingstone 2K of 3K  duurder geweest was, hadden we 'm nog steeds liever gehad t.o.v. een Astro, Kyte, Cocoon, of een ZRL (huh... laat AK het niet horen. :P ) Onze keuze is in feite volkomen onafhankelijk van de prijs tot stand gekomen.  :)

Een niet onbelangrijk voordeel van de Livingstone is dat-ie in drie kleurcombinaties te krijgen is, t.w. beige/oker, beige/bordeaux en beige/groen. Hoewel ik zelf beige/groen toch het mooist vind. Wat je dan ook ziet is dat in de showrooms de Livingstone inmiddels vooral/alleen in beige-groen opgesteld staat, vanwege de mooiere combinatie met de groene Gamedrive bak. :) Maar vanwege het feit dat je de ZRL alleen in beige/groen kunt krijgen is het feit dat je bij de ZRL de kunststof bak in een kleur naar keuze kunt krijgen ook niet echt een voordeel meer, omdat de meeste ZRL kopers vanwege het groene tentdoek toch een groene bak zullen bestellen.  :#
« Laatst bewerkt op: mei 24, 2012, 08:59:40 pm door Frankie »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #33 Gepost op: mei 24, 2012, 09:04:21 pm »

@franky
fietsen bij de zrl kan je achterop een drager krijgen.
dus kunnen ze nog steeds mee.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #34 Gepost op: mei 24, 2012, 09:18:04 pm »

@franky
fietsen bij de zrl kan je achterop een drager krijgen.
dus kunnen ze nog steeds mee.
Ah.. ik dacht dat dat voorbehouden was aan het patent van Bert Holtkamp. Maar dat patent zal dan beperkt zijn tot het gebruik van een bestaande fietsendrager op de achterop gemonteerde trekhaak. :) Daar was ik even door misleid.
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #35 Gepost op: mei 24, 2012, 09:58:29 pm »

Volgens mij is de ZRL inmiddels ook in meerdere kleuren te krijgen hoor...ik zoek het ff op.
De keuken vd livingstone is idd praktischer dan de ZRL qua opbergen, maar ik vond het een beetje ielig die laatjes en klein. Ik mis bij de zrl wel de laadjes, maar met kratten kom je een heel eind en er kan ontzetten veel in die kastjes. De bereikbaarheid vd dometic is prima te doen hoor, geen hinder. Her ruime blad/aanrecht, vind ik fantastisch werken en de keuken is super voor onderweg!
We hebben een zwarte bak en groen vind ik niet mooi....het stoere karretje heeft voor ons de doorslag gegeven. Staat  geweldig achter de auto.
Nogmaals de lvingstone bestond nog niet toen wij de zrl kochten,dus ik weet niet wat dan de keuze was geweest....waarschijnlijk toch de ZRL, toch vanwege de bak en het gewicht vd bak.
Gelogd

Egbert

  • Gast
Re: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #36 Gepost op: juli 24, 2012, 08:58:24 am »

[quote =Franky: omdat de meeste ZRL kopers vanwege het groene tentdoek toch een groene bak zullen bestellen.  :#
[/quote]

...Niet helemaal de meeste ZRL kopers kiezen voor standaard grijs.

Wij ook en ook bij ons gaven de looks van de kar de doorslag. Overigens was een Livingstone nog niet leverbaar. Persoonlijk vind ik de ZRL meer een stoere tenttrailer en door de beukenhouten keuken van de Livingstone krijg ik al meer een "caravan" gevoel. Te veel van het goede. Het mooie van de keuken van de ZRL is inderdaad het keukenblad over de gehele dissel. Lekker veel stevige afzetruimte.

Overigens ging het bij ons ook tussen de Cocoon en ZRL. Wij vonden de Cocoon te wit en de vormgeving met die oranje en groene driehoeken niet mooi. Wij hebben hetzelfde gedaan als Hanneke en ook de gordijnen van de tent naar boven toe oprolbaar laten maken. (idee gewoon van Hanneke gepikt, had er over gelezen op een ander forum) :)
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #37 Gepost op: juli 24, 2012, 07:06:11 pm »

We hebben gekozen voor de crossroadversie,nog een tikkie stoerder.we hadden het geluk dat toen net de one-20 op de markt was.het uiterlijk vd bak was met name voor mijn man erg belangrijk: het moest wel een stoere bak zijn ;-) missie geslaagd.ik vind trouwens de livingstone wel een mooi alternatief hoor,die was er nog niet. De kleur vh doek vind ik ook belangrijk: als de keuze er was geweest,dan was het toch de groene of anders de bordeauxrode geworden. Oker heeft niet mijn voorkeur,maar dat is persoonlijk.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #38 Gepost op: juli 24, 2012, 07:53:13 pm »

Niet helemaal de meeste ZRL kopers kiezen voor standaard grijs.
Och ja natuurlijk. Hebben de ZRL kopers de portemonnee omgekeerd voor een plastic bakkie, zijn de centen natuurlijk op voor de kleur naar keuze :#
en door de beukenhouten keuken van de Livingstone krijg ik al meer een "caravan" gevoel.
Duh... Ik zal maar niet zeggen welke associatie ik bij grijze kunststof heb. :# Maar alle gekheid op een stokje. De associatie 'natuurlijk' en 'kamperen' heb ik op mijn beurt bij grijze kunststof weer niet...
Gelogd

Egbert

  • Gast
Re: Re: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #39 Gepost op: juli 27, 2012, 06:02:30 pm »

Och ja natuurlijk. Hebben de ZRL kopers de portemonnee omgekeerd voor een plastic bakkie, zijn de centen natuurlijk op voor de kleur naar keuze :#Duh...

Klopt helemaal......maar ook wij hadden de keuze toendertijd nog niet. Niet dat het uitmaakt want het is het waard om je portemonee om te keren. Zelfs die dure keuken nog gekozen met koelkast..... :# :#

Ik zal maar niet zeggen welke associatie ik bij grijze kunststof heb. :# Maar alle gekheid op een stokje. De associatie 'natuurlijk' en 'kamperen' heb ik op mijn beurt bij grijze kunststof weer niet...

 :# Wel bij groen blik? Maar zonder gekheid. De keuken van de Livingstone is uitgebreider inclusief lades etc... De keuken van de ZLR is meer basic, ondanks het plastic, of in goed Nederlands polyester. Menig tentkampeerder kampeert onder Polyester doek en menig caravanner slaapt onder blik... :# :#

Gelukkig verschillen de smaken anders zag de camping er wel erg saai uit.
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #40 Gepost op: augustus 04, 2012, 07:45:47 pm »

Grijs gaf onze voorkeur ook niet,vandaar zwart.

Maar om even terug te komen op het inklappen met de kuip erin (of was het nou bij de livingstone topic?):we hebben dit jaar iedere  keer de kuip tijdens het trekken erin laten zitten.bevalt ons uitstekend. Zeker omdat het hier in Italië bloedheet is en zo snel mogelijk de tent op wilt zetten en zo kort mogelijk in de tent wilt zijn.we vertrekken morgen weer richting huis met waarschijnlijk nog 1 tussenstop in duitsland.de kuip blijft erin en gaat er dus na de volgende stop naar huis er weer uit,want thuis moeten we weer bij de spullen.

Overigens: door de hitte slapen we al 1,5wk met open dakkie :-):-) .heerlijk. Op de huidige camping staan we maar 2 nachten en is het een erg krappe plek.de basisopstelling met alleen de luifel dus en de kids slapen in de kuip...eigenlijk slapen ze dus in de buitenlucht ;-)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal