Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Iemand ervaring met een een kantelbeugel?  (gelezen 21860 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.363
Iemand ervaring met een een kantelbeugel?
« Gepost op: juni 09, 2012, 09:40:45 pm »

Hoewel ik een stalling op 5 minuten afstand heb en daarmee niet direct de noodzaak om de vouwwagen dichter bij huis te hebben, maakt de vouwwagen dat wel mogelijk . Het scheelt geld en ik kan de wagen dan echt pakken als ik het wil. 

Bij mijn moeder zou hij in de garage kunnen, mits op zijn kant en bij ons zelf staat de schuur op de nominatie om opnieuw op te bouwen, daarbij zou ik rekening kunnen houden met het stallen van de vouwwagen op eigen terrein. Hij zal dan wel op zijn kant moeten. 

Zijn er mensen die daar ervaring met de kantelbeugel hebben? En zou je het aanraden?

Als ik in de folder van Trigano kijk lijkt die beugel in de wagenhoes te duwen.


Dat lijkt me niet echt bevorderlijk.  Maar het kan natuurlijk reuze meevallen. 

Alvast bedankt weer voor jullie reacties!

Gelogd
Adventure Awaits

JanW

  • Gast
Re: Iemand ervaring met een een kantelbeugel?
« Reactie #1 Gepost op: juni 09, 2012, 09:52:14 pm »

Wij hebben de afgelopen twee jaar zo'n beugel gebruikt in eugen garage ennde ervaring leert ons dat je alsnog de vouwwagen niet zomaar even meepakt.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.363
Re: Iemand ervaring met een een kantelbeugel?
« Reactie #2 Gepost op: juni 09, 2012, 10:28:24 pm »

Wat was het grootste bezwaar?

Gelogd
Adventure Awaits

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.974
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Iemand ervaring met een een kantelbeugel?
« Reactie #3 Gepost op: juni 09, 2012, 11:09:38 pm »

Heb ook kanteldeuren gebruikt bij de odyssee.
Je moet met zijn 2e zijn om hem op zijn kant te zetten en terug (al is het mij wel eens alleen gelukt).
Spullen moeten eruit.
En had zelf bij de drukpunten rubbers er extra tussen gelegt.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

JanW

  • Gast
Re: Iemand ervaring met een een kantelbeugel?
« Reactie #4 Gepost op: juni 09, 2012, 11:42:27 pm »

Wat was het grootste bezwaar?

Dat je vier man moet regelen om de vouwwagen neer te halen en op te drukken. En ik heb zelf een roadmaster, met een zwaar deksel dus, en ik heb niet het idee dat dit goed is voor de scharnieren.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Iemand ervaring met een een kantelbeugel?
« Reactie #5 Gepost op: juni 10, 2012, 12:10:26 am »

Wij hadden onze Jametic op kantelbeugels staan. Maar ook wij deden dit alleen tijdens de winterstalling. Waarom? Omdat het inderdaad best een gedoe is en redelijk zwaar (2 man was voldoende). En zoals spikehome al vermeldt alles moet eruit. Vandaar dat wij ook altijd de keuken er af tilde zodat deze niet leeg hoefde. Mijn man had voor het gat, waar dus normaal de keuken zat, een plank gemaakt om dit te dichten. Nooit problemen gehad met de hoes.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Iemand ervaring met een een kantelbeugel?
« Reactie #6 Gepost op: juni 10, 2012, 12:19:09 am »

Wij hebben de afgelopen twee jaar zo'n beugel gebruikt in eugen garage ennde ervaring leert ons dat je alsnog de vouwwagen niet zomaar even meepakt.
Geen ervaring met kantelbeugels, maar het lijkt me inderdaad dat je dan ook niet de vw snel even meepakt omdat alles er uit moet als je hem op de kant zet. Kun je de vw zo, op de wielen dus, in een stalling / garage bij huis zetten pak je hem wel veel sneller mee dan dat ie uit een gehuurde stalling moet komen. Het lijkt mij dus niet ideaal om hem op zijn kant weg te zetten, maar nogmaals, ik heb er geen ervaring mee.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.363
Re: Iemand ervaring met een een kantelbeugel?
« Reactie #7 Gepost op: juni 10, 2012, 12:39:50 am »

Ben eigenlijk nu wel nieuwsgierig wat dat "alles" wat er uit moet is.   :)  maar als ik het zo lees dan zijn jullie niet direct voorstanders. 
Gelogd
Adventure Awaits

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Iemand ervaring met een een kantelbeugel?
« Reactie #8 Gepost op: juni 10, 2012, 12:45:10 am »

Ben eigenlijk nu wel nieuwsgierig wat dat "alles" wat er uit moet is.   :)  maar als ik het zo lees dan zijn jullie niet direct voorstanders.
In onze Smitveld staan in de laadruimte onder het bed grote kunststof kratten met alles wat we meenemen, en dat is bij vele andere merken ook het geval, en voor in de wagenbak staan bij ons alle grotere zaken, zoals gasstel, stoelen, koelbox etc etc. Dat blijft er nu allemaal in als ie de garage in gaat. Dat zou er allemaal uit moeten als ie op de kant zou gaan anders dondert alles uit die kratten en alle grote zaken voor in de wagenbak blijven dan ook niet op hun plek liggen. Vandaar dat het me nogal bewerkelijk lijkt om een vw op de kant te stallen.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Iemand ervaring met een een kantelbeugel?
« Reactie #9 Gepost op: juni 10, 2012, 12:47:15 am »

Wij hadden bijv. alle electr. in de bakken, buitenspelletjes, luifel, voortentkleed, gasflesjes enz. In het gangpad hadden wij de kistjes staan (leeg), de stokken van de voortent en luifel (later hadden we die in een pvc buis op de dissel. En de keuken was dus gevuld met alles wat je maar kan bedenken voor het kokkerellen e.d. Dit ging er dus allemaal uit en moesten we dan opslaan op zolder. Om dat nu elke keer te moeten doen als je weg wilt lijkt mij nogal vervelend. Wij hebben dat in ieder geval nooit gedaan. Daarom haalde we de keuken er ook af anders had ik dat ook nog allemaal op zolder liggen.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.363
Re: Iemand ervaring met een een kantelbeugel?
« Reactie #10 Gepost op: juni 10, 2012, 07:58:34 am »

O.k.

Duidelijk
Als ik het even vergelijk met de Caravan, dan hadden wij behalve de tent en keukengerei verder niet zo veel  in de caravan liggen.  wij gebruiken van die pannetjes die allemaal in elkaar passen, maar als ik er zo over nadenk, dan staat er toch ook een koffiezettertje, een watertank. maar goed dat is nog niet onoverkomelijk. Kratjes gebruikten we in de caravan ook, maar die gingen er altijd weer uit (gebruiken we de rest van het jaar ook nog wel eens)  Ik had wel gedacht dat je de luifel e.d. gewoon kon laten liggen. Als dat er ook uit moet, dan is dat inderdaad niet zo handig.  Gasfles moet er ook uit als je naar de stalling gaat, dus dat maakt weer niet zo'n verschil.  Ik vraag me af of ik de Koelbox überhaupt wel kwijt kan in de wagen, dus die had ik nog niet meegerekend. Als dat wel past, dan is dat ook wel een reden om toch maar de stalling aan te houden.
Gelogd
Adventure Awaits

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Iemand ervaring met een een kantelbeugel?
« Reactie #11 Gepost op: juni 10, 2012, 09:53:52 am »

Kijk ook eens naar de 'besparing' ;)

Onze Louisiana is 140 breed en zou op de beugels 100 breed zijn.
Dus 40 cm winst

Reken daarbij de opslag van alles wat in de disselbak en bankjes zit, dan kost je dat ruimte.


Als je kan zou het 'normaal' stallen het mooiste zijn.
Desnoods bouw je in je schuur een soort vliering zodat je er spullen op kan gooien.
Dat zou mijn optie trouwens zijn.

Maar ja, ik heb geen keus, ik moet naar een stalling :/
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Iemand ervaring met een een kantelbeugel?
« Reactie #12 Gepost op: juni 10, 2012, 10:29:50 am »

Voor stalling in de winter is het goed te doen, maar in het seizoen als je een paar keer weg wilt moet je dit niet willen. Zoals Lien al schreef hadden wij hem in de winter in de garage op de kantelbeugels staan (zonder keuken) en had ik de wielen er ook nog afgehaald. Op deze manier kon nog net de auto er bij in (is wel prettig als het gevroren of gesneeuwd heeft). In het voorjaar ging hij weer van de kantelbeugels af en konden we gaan wanneer we wilden en bleef de auto altijd buiten staan. Nu met de Kyte blijft de auto altijd weer buiten en is het in de winter weer krabben  :(.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Iemand ervaring met een een kantelbeugel?
« Reactie #13 Gepost op: juni 10, 2012, 11:31:04 am »

Ik heb het één keer geprobeerd met de Trigano. Ik had de spullen er niet uit gehaald, en er ook geen probleem me ervaren. Wat bij ons het probleem is dat het buiten de garage moest doen. Je hebt de ruimte van het kantelpunt nodig en dan moest de wagen zo dicht tegen de muur aan staan dat we er niet tussen kwamen en 'm dus weer niet gekanteld kregen. Buiten kantelen werkte wel, al is het niet licht om te doen, maar vervolgens wilde de kleine wieltjes weer niet goed rijden over de stenen van de oprit.

Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.363
Re: Iemand ervaring met een een kantelbeugel?
« Reactie #14 Gepost op: juni 10, 2012, 09:17:45 pm »

Kijk ook eens naar de 'besparing' ;)

Onze Louisiana is 140 breed en zou op de beugels 100 breed zijn.
Dus 40 cm winst

Als je kan zou het 'normaal' stallen het mooiste zijn.
Desnoods bouw je in je schuur een soort vliering zodat je er spullen op kan gooien.
Dat zou mijn optie trouwens zijn.

Maar ja, ik heb geen keus, ik moet naar een stalling :/

Als ik 'm bij mijn moeder neer zou zetten dan is die 40 cm toch een fiets. Daarbij toont het wel een stuk smaller. Ik heb inderdaad zelf ook overwogen om een soort van "vouwwagengarage" te maken. misschien dat, dat 'm dan toch maar gaat worden.  Tot die tijd... de stalling is maar 5 minuten weg. Enige nadeel is dat je een afspraak moet maken om te halen en te brengen.

Ik heb het één keer geprobeerd met de Trigano. Ik had de spullen er niet uit gehaald, en er ook geen probleem me ervaren. Wat bij ons het probleem is dat het buiten de garage moest doen. Je hebt de ruimte van het kantelpunt nodig en dan moest de wagen zo dicht tegen de muur aan staan dat we er niet tussen kwamen en 'm dus weer niet gekanteld kregen. Buiten kantelen werkte wel, al is het niet licht om te doen, maar vervolgens wilde de kleine wieltjes weer niet goed rijden over de stenen van de oprit.



Dat is nou precies iets waar ik nog niet over nagedacht heb. ik heb wel een steeg achter mijn huis die breed genoeg is om in te rijden, maar  of je daar ook kunt kantelen, dat is inderdaad een ander punt. Voor de steeg kan wel maar daar liggen ook niet alle tegels even recht (understatement :N)
Gelogd
Adventure Awaits
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal