Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Disselbak/fietsdrager  (gelezen 4374 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ferrarigirl666

  • Gast
Disselbak/fietsdrager
« Gepost op: juni 11, 2012, 06:22:35 pm »

Ik zou graag een disselbak op mijn vouwwagen hebben.
Kan je zoiets zelf maken? Kan het afneembaar worden gemaakt?
Het grote probleem is (denk ik) dat we een enkele buis hebben als dissel... Hier kan je even op de fotos kijken.



Ook zou ik graag een oplossing vinden om een fiets mee te kunnen nemen...

Weet iemand mogelijkheden?
Zelf ben ik niet technisch aangelegd, maar mijn partner kan goed "knutselen"  :)
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Disselbak/fietsdrager
« Reactie #1 Gepost op: juni 11, 2012, 08:38:17 pm »

Bij vrijwel elke aanhanger materialen/onderdelen leverancier, kun je beugels kopen die gewoon op een ronde disselstang klemmen, die kun je gebruiken om of je fietsensdrager of disselbak (met eventueel steun frame) aan de monteren. Voor onze VW gebruikte we een heinemann aanhangertjes met vaste deksel. Op de  (ronde) enkele dissel had ik mbv van dit soortklemmen een frame van hoekijzer gemaakt waarop ik een afneembare disselbak had staan.
Gelogd

Casper71

  • Gast
Re: Disselbak/fietsdrager
« Reactie #2 Gepost op: juli 02, 2012, 10:07:36 pm »

Wij hadden het zelfde probleem om een fietsendrager te monteren. Vorig seizoen heb ik een fietsendrager gemonteerd doormiddel van een klem om de ronde buis. De fietsen stonden stevig, maar het was de vraag hoe het onder het rijden zou gaan. Onze ervaring is dat de fietsen toch de neiging hebben om te draaien om de as van de buis. Natuurlijk probeerden we het zwaartepunt van de fietsendrager met de fietsen erop boven de buis te krijgen, maar het geheel had toch de neiging om te draaien om de buis. We hebben daarom de fietsen toch ook nog maar met touwen aan de vouwwagen vastgemaakt voor het geval de klem het niet zou houden. Vooral bij hobbels / drempels in de weg was het wel spannend. Gelukkig hoefden we nog geen uur te rijden naar de camping over goede wegen. Maar na de vakantie heb ik deze combinatie van de vouwwagen gehaald. Ik zou het in ieder geval niet aanraden.
Het is ook een optie om de fietsen boven op de vouwwagen vast te sjorren.
Uiteindelijk heb ik eens op marktplaats gekeken naar fietsendragers voor op het dak van de auto. Wat mij daarbij opviel, is dat deze veelal maar tot 15 kg per fiets gaan, dat is natuurlijk veel te weinig voor een stads/toer fiets. Uiteindelijk kwam ik een model tegen, die je als het ware aan de zijkant van de auto bevestigd en dan op het dak kantelt en de fietsen dan als het ware op het dak liggen. Simpel concept, maar nog niet tegengekomen in de winkel. Ik heb het dit weekend geprobeerd en daar durf ik rustig mee naar het buitenland te rijden.

Op dit forum staan wel enkele voorbeelden van zelfgebouwde disselbakken. Ik denk dat je daar wel je voordeel mee kan doen.
Succes met alles.
Gelogd

ferrarigirl666

  • Gast
Re: Disselbak/fietsdrager
« Reactie #3 Gepost op: juli 03, 2012, 09:02:52 pm »

Mijn vriend is aan het knutselen gegaan en is aan het proberen een fietsendrager erop te monteren... hij is nog niet af, maar werkt al wel :p

fotos volgen!
Gelogd

danny060473

  • Gast
Disselbak/fietsdrager
« Reactie #4 Gepost op: juli 03, 2012, 09:20:00 pm »

Wij hadden het zelfde probleem om een fietsendrager te monteren. Vorig seizoen heb ik een fietsendrager gemonteerd doormiddel van een klem om de ronde buis. De fietsen stonden stevig, maar het was de vraag hoe het onder het rijden zou gaan. Onze ervaring is dat de fietsen toch de neiging hebben om te draaien om de as van de buis. Natuurlijk probeerden we het zwaartepunt van de fietsendrager met de fietsen erop boven de buis te krijgen, maar het geheel had toch de neiging om te draaien om de buis. We hebben daarom de fietsen toch ook nog maar met touwen aan de vouwwagen vastgemaakt voor het geval de klem het niet zou houden. Vooral bij hobbels / drempels in de weg was het wel spannend. Gelukkig hoefden we nog geen uur te rijden naar de camping over goede wegen. Maar na de vakantie heb ik deze combinatie van de vouwwagen gehaald. Ik zou het in ieder geval niet aanraden.
Het is ook een optie om de fietsen boven op de vouwwagen vast te sjorren.
Uiteindelijk heb ik eens op marktplaats gekeken naar fietsendragers voor op het dak van de auto. Wat mij daarbij opviel, is dat deze veelal maar tot 15 kg per fiets gaan, dat is natuurlijk veel te weinig voor een stads/toer fiets. Uiteindelijk kwam ik een model tegen, die je als het ware aan de zijkant van de auto bevestigd en dan op het dak kantelt en de fietsen dan als het ware op het dak liggen. Simpel concept, maar nog niet tegengekomen in de winkel. Ik heb het dit weekend geprobeerd en daar durf ik rustig mee naar het buitenland te rijden.

Op dit forum staan wel enkele voorbeelden van zelfgebouwde disselbakken. Ik denk dat je daar wel je voordeel mee kan doen.
Succes met alles.


Waar kwam je die dakdrager tegen, ik heb namelijk een fiets van 25 kg op het dak van een zafira te tillen en dat is best een opgaaf

Danny
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal