Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Koffiezetten op de camping  (gelezen 25365 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: Koffiezetten op de camping
« Reactie #15 Gepost op: juni 15, 2012, 07:31:55 pm »

Mag ik hieruit concluderen dat je je Nespresso apparaat meeneemt in de klapper?

Nou en of  KK
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re: Koffiezetten op de camping
« Reactie #16 Gepost op: juni 15, 2012, 07:45:08 pm »

Nou en of  KK


Hipperdepip, da's wel ff hele andere koffie en dan bedoel ik niet alleen wat er uit dat koffiemachientje komt. Maar wat een sjieke keuken zeg, wowwwwww :P :P
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Koffiezetten op de camping
« Reactie #17 Gepost op: juni 15, 2012, 07:57:37 pm »

@bert m: ik vind hem geweldig!!

Hier ook een Nespresso fan, maar ik drink niet zoveel koffie, dus ik red het prima met een paar keer per week in een café of restaurant een echte espresso halen. Manlief drinkt oploskoffie (voor zover je dat koffie kunt noemen)
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Koffiezetten op de camping
« Reactie #18 Gepost op: juni 15, 2012, 08:25:11 pm »

Ik ben de enige die koffiedrinkt, mijn vriendin vind het vreselijk, en ik drink alleen 's avonds na het eten koffie. Ik heb zo'n percolator van de ikea (die op het fornuis kan, het water gaat onderin), de grote versie. Gebruik ik geen speciale espresso in, maar gewone Perla koffie. Smaakt prima (maar dan, ik drink ook koffie met melk, en heb er dus de ballen verstand van  ::))
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Koffiezetten op de camping
« Reactie #19 Gepost op: juni 15, 2012, 08:47:54 pm »

Net zoals Bert gaat onze Nespresso ook mee  :J Ik heb alle manieren van koffiezetten geprobeerd, doorgieten, duwertje, percolator,.... Niks zo handing als  de Nespresso WW
Gelogd

edison

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: Koffiezetten op de camping
« Reactie #20 Gepost op: juni 15, 2012, 10:58:59 pm »

echte koffie zet je zo: http://www.bialetti.it/uk/catalogue/prodotti.asp?id_cat=4

gewoon op de gaspit en klaar, zoals elke Italiaan! Daar kan gaan (N)espresso aan tippen!

En je hebt geen elektriciteit nodig!
« Laatst bewerkt op: juni 15, 2012, 11:25:35 pm door edison »
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Koffiezetten op de camping
« Reactie #21 Gepost op: juni 15, 2012, 11:09:10 pm »

Het begon natuurlijk met de senseo. En dan vooral een compacte variant daarvan.
Dan heb ik hier nog en suggestie. Geen senseo, maar ook geen groot en zwaar apparaat:

De Dolce Gusto Picollo.
 http://www.wehkamp.nl/huishoudapparatuur/koffie-espresso/dolce-gusto/krups-kp1000-piccolo-dolce-gusto/C27_7G5_G51_767187/



Zelf heb ik de grote variant op het aanrecht staan en dat is echt het beste apparaat dat ik in jaren gekocht heb. (en ik heb 'm al weer een jaar of 5-6) Koffie is van ongeveer dezelfde kwaliteit als Nespresso maar je hebt andere variaties.

Maar ik drink ook altijd nog graag druppelkoffie. en op vakantie drinken we dat dus ook. niets maakt mijn vakantiegevoel completer dan een tent die zich vult met de geur van vers gezette koffie KK

krijg nou al trek. Ik ga senl een bakkie zetten :#
Gelogd
Adventure Awaits

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Koffiezetten op de camping
« Reactie #22 Gepost op: juni 15, 2012, 11:10:59 pm »

Net zoals Bert gaat onze Nespresso ook mee  :J Ik heb alle manieren van koffiezetten geprobeerd, doorgieten, duwertje, percolator,.... Niks zo handing als  de Nespresso WW

Mieke een vraagje....
Neem je dan ook alle cupjes mee? Wij drinken met z'n tweeën best wel veel koffie in de vakantie, en we gaan 3 weken!  :?
Dan moeten we hel heel veel meenemen, of kun je ze kopen in Frankrijk?
En heb je dan aan 6 amp?re stroom genoeg?
Wij zoeken ook een goede oplossing want de glazen koffiekan van het koffiezetapparaat is gesneuveld op Kom es an!  ::)
Gelogd

fbez

  • Gast
Re: Koffiezetten op de camping
« Reactie #23 Gepost op: juni 16, 2012, 12:13:13 am »

4 padzzz in een koffiepotje/percolator?
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Koffiezetten op de camping
« Reactie #24 Gepost op: juni 16, 2012, 08:33:10 am »

echte koffie zet je zo: http://www.bialetti.it/uk/catalogue/prodotti.asp?id_cat=4

gewoon op de gaspit en klaar, zoals elke Italiaan! Daar kan gaan (N)espresso aan tippen!

En je hebt geen elektriciteit nodig!

Daar hoef je niet in Italië voor te zoeken hoor, is gewoon een percolator die ook in Nederland al generaties lang wordt gebruikt.  ;)

@poldertoerist: ik zou een Dolce Gusto toch echt niet willen vergelijken met een Nespresso hoor. Heb zo'n ding 2 maanden mogen testen, maar dan gaan de chemische smaken je al snel tegenstaan. Misschien als je fan bent van lattes, wiener melanges en dat soort dingen, maar als je gewoon "pure" koffie wilt is het echt geen vergelijking. Maar goed, dat is mijn mening.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Koffiezetten op de camping
« Reactie #25 Gepost op: juni 16, 2012, 08:52:04 am »

Hier gaat voortaan ook het kleine Nespresso apparaatje mee, ik drink als enige koffie en ook de hoeveelheid is relatief beperkt; Dan is het juist extra handig om zo'n apparaat bij je te hebben (en met de kosten valt het dan ook wel mee (zolang je niet het hele veldje op de koffie vraagt  ;) ))
 
 
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Koffiezetten op de camping
« Reactie #26 Gepost op: juni 16, 2012, 10:16:34 am »

Ben zelf al enkele jaren fan van de Bosch Tassimo.
De Colombia en Voluptuoso van Carté Noir zijn bijzonder smakelijk.
De T-discs haal ik in Duitsland of Internet.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Koffiezetten op de camping
« Reactie #27 Gepost op: juni 16, 2012, 10:24:55 am »

Mieke een vraagje....
Neem je dan ook alle cupjes mee? Wij drinken met z'n tweeën best wel veel koffie in de vakantie, en we gaan 3 weken!  :?
Dan moeten we hel heel veel meenemen, of kun je ze kopen in Frankrijk?
En heb je dan aan 6 amp?re stroom genoeg?
Wij zoeken ook een goede oplossing want de glazen koffiekan van het koffiezetapparaat is gesneuveld op Kom es an!  ::)
Wij nemen idd cupjes mee. Ik heb geen zin om in Frankrijk op zoek te gaan naar een verkooppunt. Wij drinken ongeveer 3 ? 4 tassen per persoon per dag. Dat zijn 8 cupjes per dag. We gaan 10 - 12 dagen. Ik neem dus 10 kartonnetjes cupjes mee. Neemt niet zo veel plaats in. Ik heb zo'n speciaal koffertje voor de Nespresso te vervoeren want als we op weekend ergens naar toe gaan gaat hij ook mee. Thuis wordt hij alleen gebruikt als de grote koffiekan leeg is of bij bezoek of bij een plots opkomende goesting in koffie.
Gelogd

edison

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: Koffiezetten op de camping
« Reactie #28 Gepost op: juni 16, 2012, 10:57:25 am »

Daar hoef je niet in Italië voor te zoeken hoor, is gewoon een percolator die ook in Nederland al generaties lang wordt gebruikt.  ;)

ja, weet ik, gebruik hem zelf ook al jaren. Maar ik wil maar zeggen dat echte koffiekenners - Italianen - op die manier koffie maken, dus moet het wel goed zijn.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Koffiezetten op de camping
« Reactie #29 Gepost op: juni 16, 2012, 11:21:42 am »

Hmmmmmmmm en dan dacht ik al luxe te zijn met een koffie apparaatje van 600 watt zodat je hem op iedere camping wel kan gebruiken.


Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal