Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: De vouwwagen strak zetten  (gelezen 10938 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

toon240

  • Gast
Re: De vouwwagen strak zetten
« Reactie #15 Gepost op: juli 08, 2012, 11:21:51 am »

Het wordt voor mij de eerste keer dat in ga met m`n klapbak en nu vraag ik me af of je de wielen los van de grond moet zetten als je de poten uit draait?
Ik hoop dat het nog een keertje droog wordt voor ik ga want dan wil het graag een keertje uitproberen van te voren :X.
M`n stacaravan is wel wat makkelijker als ik dit alles zo lees :#.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.643
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: De vouwwagen strak zetten
« Reactie #16 Gepost op: juli 08, 2012, 12:27:07 pm »

De meeste merken hebben uitdraaipoten om te stabiliseren. Dan is het uitermate verstandig om de wielen op de grond te laten: je kunt je pootjes ermee slopen.

Probeer even in de handleiding te kijken hoe het moet, in geval van twijfel niets forceren!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

patrickvanloo

  • Gast
Re: De vouwwagen strak zetten
« Reactie #17 Gepost op: juli 08, 2012, 12:36:21 pm »

Het wordt voor mij de eerste keer dat in ga met m`n klapbak en nu vraag ik me af of je de wielen los van de grond moet zetten als je de poten uit draait?
Ik hoop dat het nog een keertje droog wordt voor ik ga want dan wil het graag een keertje uitproberen van te voren :X.
M`n stacaravan is wel wat makkelijker als ik dit alles zo lees :#.

Absoluut niet! De uitdraaipoten zijn ervoor om het geheel stabiel te zetten en niet voor omhoog te krikken. Het wordt ook ten zeerste afgeraden. Zoals ik al eerder vermelde: eerste de vouwwagen dmv het neuswiel waterpas zetten (of in het geval van geen vlakke ondergrond uitrichten tov de ondergrond) en daarna de poten tot op de grond uitdraaien, een kleine slag extra zodat de vouwwagen stabiel staat. Dat is immers ook voldoende
Gelogd

toon240

  • Gast
Re: De vouwwagen strak zetten
« Reactie #18 Gepost op: juli 08, 2012, 12:55:14 pm »

Misschien/waarschijnlijk/zeker een domme vraag maar hoe bedoel je met het  neuswiel uitrichten:X?
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: De vouwwagen strak zetten
« Reactie #19 Gepost op: juli 08, 2012, 07:41:08 pm »

Je zet de vouwwagen neer en door middel van het in- of uitdraaien van het neuswiel zorg je dat de vouwwagen in de lengte waterpas staat.

Groeten,
Mischa
Gelogd

toon240

  • Gast
Re: De vouwwagen strak zetten
« Reactie #20 Gepost op: juli 09, 2012, 11:42:34 am »

OK, dean had ik dat wel goed begrepen.
Wat mij opvalt is dat er hier in Ommel op Prinsenmeer (hier staat m`n stacaravan) veel mensen hun vouwagen/tent niet strak hebben staan.
Dit is toch niet slim als het hard gaat waaien? Dan klappert de hele boel toch kapot?
Gelogd

Jako

  • Gast
Re: De vouwwagen strak zetten
« Reactie #21 Gepost op: juli 11, 2012, 07:43:45 pm »

Absoluut niet! De uitdraaipoten zijn ervoor om het geheel stabiel te zetten en niet voor omhoog te krikken. Het wordt ook ten zeerste afgeraden. Zoals ik al eerder vermelde: eerste de vouwwagen dmv het neuswiel waterpas zetten (of in het geval van geen vlakke ondergrond uitrichten tov de ondergrond) en daarna de poten tot op de grond uitdraaien, een kleine slag extra zodat de vouwwagen stabiel staat. Dat is immers ook voldoende

Eigenlijk een open deur inderdaad, ga ik dat zo doen. Destijds een beetje te druk met alles om even goed na te denken, dat gaat me deze vakantie niet meer gebeuren :)
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal