Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Ideale opzethoogte van de RM Family S (2003)  (gelezen 7898 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

villeke

  • Gast
Ideale opzethoogte van de RM Family S (2003)
« Gepost op: juli 01, 2012, 08:51:06 pm »

Net terug van een weekend Concert@Sea bier :K O0 :# en daarbij met de RM family S op camping Claeskinderen gestaan. Bij het opbouwen van de wagentent vond ik dat ik deze niet goed kon afspannen. Ik had het idee, dat de wagen wat te laag stond. Nu zet ik de VW op de "Roadmaster manier" op (zie: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,9208.0.html) waarbij de wielen net vrij van de grond komen. Echter ik vind dat ik hem dan dus niet goed kan afspannen. Wanneer de wagen 5-10 cm hoger staat, zou dat een stuk beter zijn. Uit een post in http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,6806.0.html blijkt dat een hoogte van 93 cm van de wagenbak werkt. Maar hoe is die hoogte gemeten? Is dat de hoogte tot de bovenzijde van de wagenbak minus het deksel?? Ad uit Goirle noemt 90 cm als ideale hoogte, maar weer weet ik (nog) niet hoe deze hoogte is bepaald. Wie heeft ervaring/kennis/een mening hierover?

En zijn er nog andere tips om de wagentent beter af te spannen?? A.s. zaterdag gaan we echt op vakantie en ik ga er voor om de VW perfect strakgespannen neer te zetten!   :K :K :K
Veel dank!
Gelogd

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 438
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re: Ideale opzethoogte van de RM Family S (2003)
« Reactie #1 Gepost op: juli 01, 2012, 09:06:52 pm »

blijkbaar zit er wel wat verschil hier en daar , ik zelf heb grote moeite om de wielen van de grond te krijgen, bij mij staan ze dus als ik de wagenbak op 93 cm zet (gemeten op de scheiding bak-deksel ) nog steeds een beetje op de grond.
de tent kan dan wel goed strak gezet worden.
ook heb ik de laatste keer kamperen in Loosdrecht ervaren dat het geheel ook nog wel eens wil wegzakken in de bodem ondanks plankjes onder de pootjes, waardoor de elastieken te lang( of kort :#) worden na verloop van tijd.
eens even afwachten wat de roadmaster masters ervan te zeggen hebben, mijne heb ik nu voor het tweede seizoen en ben dus geen ervaren roadmaster :)
heb wel minstens 25 jaar ervaring met vouwwagens, de oude was echt wel versleten maar deze bleef altijd met de wielen op de grond.
dit was een holtkamper family

                                                             Peter
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

villeke

  • Gast
Re: Ideale opzethoogte van de RM Family S (2003)
« Reactie #2 Gepost op: juli 01, 2012, 09:28:24 pm »

peter bedankt, idem voor mij, tweede jaar met de RM, maar daarvoor geen VW ervaring. De wielen stonden dit weekend net wel/net niet op de grond, maar heb de hoogte niet gemeten. Het is mij nu wel duidelijk hoe ik de hoogte "93 cm" moet plaatsen. Ik ging al bijna op zoek naar een Altrex uitschuifladder om de wagentent binnen te klimmen  :H :H :H maar het valt mee, mn opstapje met 1 tree voldoet nog.

Ben benieuwd naar ervaringen/ideeen van de andere RM-profs, ik ben tenslotte nog in de leer I:
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Ideale opzethoogte van de RM Family S (2003)
« Reactie #3 Gepost op: juli 01, 2012, 10:05:49 pm »

Tip

Eerst de bak op hoogte zetten  en dan pas de keuken verwijderen.
door dat het gewichjt van de keuken eraf gaat komt de bak ook omhoog... :#
Gelogd

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 438
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re: Ideale opzethoogte van de RM Family S (2003)
« Reactie #4 Gepost op: juli 01, 2012, 10:05:58 pm »

dan moet je toch weer stellen of zie ik het verkeerd :?

                    Peter
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

Richard

  • Gast
Re: Ideale opzethoogte van de RM Family S (2003)
« Reactie #5 Gepost op: juli 01, 2012, 10:10:52 pm »

dan moet je toch weer stellen of zie ik het verkeerd :?

                    Peter
Dat zie je dan verkeerd.
eerst neuswiel helemaal omlaag , valpoten zakken , neuswiel omhoog valpoten zakken disselkant. dan keuken verwijderen..staat ook in de handleiding..
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Ideale opzethoogte van de RM Family S (2003)
« Reactie #6 Gepost op: juli 01, 2012, 10:12:39 pm »

Dat zie je dan verkeerd.
eerst neuswiel helemaal omlaag , valpoten zakken , neuswiel omhoog valpoten zakken disselkant. dan keuken verwijderen..staat ook in de handleiding..

klopt staat in de handleiding en doe ik ook zo, maar hoe hoog zet je de wagen mr RM? Kun je onder de wielen door tijgeren of heeft een gemiddelde bosmier al moeite om er onder door te kruipen  :H :H
Gelogd

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 438
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re: Ideale opzethoogte van de RM Family S (2003)
« Reactie #7 Gepost op: juli 01, 2012, 10:14:49 pm »

hoe "laag" is dat neuswiel, je kan het op diverse hoogtes vastgezet hebben.
moet ik het zo zien dat de valbeugel nog net niet op de grond staat?
( en zo leren we  steeds iets meer  I:)

                            Peter
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

villeke

  • Gast
Re: Ideale opzethoogte van de RM Family S (2003)
« Reactie #8 Gepost op: juli 01, 2012, 10:24:13 pm »

hoe "laag" is dat neuswiel, je kan het op diverse hoogtes vastgezet hebben.
moet ik het zo zien dat de valbeugel nog net niet op de grond staat?
( en zo leren we  steeds iets meer  I:)

                            Peter

dat hangt er van af hoe hoog je wagen wilt hebben, want als je de dissel heel laag draait en dan de achterpoten laat vallen, dan komt de wagen hoger (waterpas) te staan na weer opdraaien van de dissel, dan wanneer je de dissel minder ver omlaag draait, dan de achterpoten laat vallen en dan de dissel weer opdraait tot waterpas. Ik kan mij zelfs voorstellen dat wanneer je de dissel heel laag draait, het vervolgens moeilijk wordt om de wagen waterpas te zetten bij het omhoog draaien van de dissel. Op een gegeven moment kun je niet verder draaien en dan bestaat de kans dat de wagen nog niet waterpas staat. Ik heb dat nog niet uitgezocht.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Ideale opzethoogte van de RM Family S (2003)
« Reactie #9 Gepost op: juli 01, 2012, 10:41:35 pm »

dat hangt er van af hoe hoog je wagen wilt hebben, want als je de dissel heel laag draait en dan de achterpoten laat vallen, dan komt de wagen hoger (waterpas) te staan na weer opdraaien van de dissel, dan wanneer je de dissel minder ver omlaag draait, dan de achterpoten laat vallen en dan de dissel weer opdraait tot waterpas. Ik kan mij zelfs voorstellen dat wanneer je de dissel heel laag draait, het vervolgens moeilijk wordt om de wagen waterpas te zetten bij het omhoog draaien van de dissel. Op een gegeven moment kun je niet verder draaien en dan bestaat de kans dat de wagen nog niet waterpas staat. Ik heb dat nog niet uitgezocht.
Wil het je graag een keer voordoen...
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Ideale opzethoogte van de RM Family S (2003)
« Reactie #10 Gepost op: juli 01, 2012, 10:41:27 pm »

Wil het je graag een keer voordoen...

A.s. zaterdag rond 14 uur Camping Zandstuve  :# :# :#
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Ideale opzethoogte van de RM Family S (2003)
« Reactie #11 Gepost op: juli 01, 2012, 10:44:58 pm »

Ik ga a.s. zaterdag er in ieder geval met extra aandacht mee aan de slag.  ::)
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Ideale opzethoogte van de RM Family S (2003)
« Reactie #12 Gepost op: juli 01, 2012, 10:50:06 pm »

A.s. zaterdag rond 14 uur Camping Zandstuve  :# :# :#
Beetje te ver weg....
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Ideale opzethoogte van de RM Family S (2003)
« Reactie #13 Gepost op: juli 04, 2012, 07:03:50 pm »

Ik heb via "vraag en antwoord" op roadmaster.nl mijn vraag nog eens gesteld en Ad geeft aan dat 90 cm hoogte goed zou moeten zijn. Ik ga het van het weekend opmeten wanneer ik hem opzet. Ben benieuwd
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Ideale opzethoogte van de RM Family S (2003)
« Reactie #14 Gepost op: juli 05, 2012, 10:59:07 am »

Als je slikranden de grond niet meer raken staat je wagen te hoog  :H

De vorige en tevens eerste keer dat ik de wagen opzette kon ik mijn platte hand onder de wielen doorhalen. De tent stond toen prima.
Volgende keer wil ik hem echter toch wat hoger zetten zodat ik iets meer staruimte heb in de keuken.

Het neuswiel ga ik dan in 2 etappes doen. dus eerst de dissel helemaal op de grond, dus de beugel van het neuswiel los en het neuswiel helemaal ingedraaid. Dan het neuswiel dmv de beugel hoger zetten en dan het neuswiel nog uitdraaien.

Als je namelijk het neuswiel te ver uitdraait. gaat ie helemaal scheef staan. Ik denk niet dat ie dan lang heel blijft.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal