Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Bermkeuken jamet?  (gelezen 3816 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Blossom

  • Gast
Bermkeuken jamet?
« Gepost op: juli 02, 2012, 09:42:33 am »

Zoals ik eerder al schreef hebben we een Jamet vouwwagen, het type is me helaas onbekend.
Deze vouwwagen heeft geen bermkeuken, na een weekend kamperen met een bevriend stel die wel een bermkeuken hadden ben ik er achter gekomen dat zoiets toch wel heel erg handig is !

Kan ik een bermkeuken los kopen ergens ? Waar moet ik op letten ? En hoe word zoiets bevestigd ?

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.641
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Bermkeuken jamet?
« Reactie #1 Gepost op: juli 02, 2012, 10:28:27 am »

Dat wordt erg lastig. Een keuken kopen is wellicht nog te doen, maar je kunt niet ongestraft een keuken aan de klapkar hangen. De as is daarvoor te ver naar voren geplaatst. Beter om de oude te verkopen en een nieuwe(re) aan te schaffen.

De bevestiging is wellicht na te maken, maar bega niet de fout om teveel gewicht achterin te compenseren met gewicht voorin... Dat is erg slecht voor je weggedrag. Je zult de as moeten verplaatsen, maar ik weet niet of dat technisch mogelijk is.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Blossom

  • Gast
Re: Bermkeuken jamet?
« Reactie #2 Gepost op: juli 02, 2012, 10:56:50 am »

Bij onze vouwwagen zit wel een hele binnenhemel die zodoende geplaatst word dat er een keuken in kan/hoort te staan. Is het dan niet zo dat er eigenlijk een bermkeuken bij deze vouwwagen hoorde en gewoon niet erbij geleverd is ? Als dat het geval is dan heb ik dat assenprobleem niet toch ?

Ik moet nog veel leren.. ::)
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Bermkeuken jamet?
« Reactie #3 Gepost op: juli 02, 2012, 12:10:10 pm »

Als je vw is voorbestemd voor een bermkeuken, dan vindt je aan de acherzijde 2 steunen waar de keuken ' op staat' heb je deze steunen niet, koop dan liever een ander.
Ben bang dat je een debacle aanhaald
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Bermkeuken jamet?
« Reactie #4 Gepost op: juli 02, 2012, 12:12:06 pm »

De oudere Jamets hadden een losse keuken die je in de binnenbak kon schuiven. Een bermkeuken er zelf aan bouwen moet je niet willen, ook niet doen!. Gezien de kosten alleen al is het verstandiger om een jonger model aan te schaffen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Bermkeuken jamet?
« Reactie #5 Gepost op: juli 02, 2012, 05:49:02 pm »

Op MP staan er momenteel wel een paar keukens te koop. Ik weet niet of dit van die los meeneembare zijn, maar kun je snel genoeg vinden op MP.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Pila79

  • Gast
Re: Bermkeuken jamet?
« Reactie #6 Gepost op: juli 05, 2012, 02:55:14 pm »

Onze vorige bejaarde jamet had idd een bermkeuken gewoon in de bak liggen. 1 van de redenen voor ons om een andere aan te schaffen, kan nu een krat of 4 extra kwijt  :J (naast de keuken past ook net geen krat nl).
Maar op mp staan ze idd wel los te koop. Dus als je een grote auto hebt, of niet al te veel zooi meeneemt kun je m gewoon in je gangpad neerzetten.
Gelogd

The Foxes

  • Gast
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal